Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Je olympiáda v Soči na „gay“ paškále kvůli azylu pro Snowdena?

Ruský zátah na „homosexuální propagandu“ dává Západu diplomatický klacek proti Kremlu jako na zavolanou. Byl to Putinův záměr?

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

P74a28v38e64l 39Š77i66m87e87k

22. 8. 2013 12:52
Ono hodně záleží na tom, jak
Ono hodně záleží na tom, jak to ti Rusáci budou reálně aplikovat, počkejme si. Já jen tvrdím, že ten zákon dává úřadům daleko větší prostor k šikaně občanů, než kdyby byl formulován jako "zákaz homosexuálního styku". Píše se tam o propagaci "netradičních vztahů". To znamená, že se nemusím na zahradě líbat s partnerem (já to ani nedělám, jdou-li kolem lidé), stačí prostě že tam jsme, že kolem půjde nějaká bábuška s vnoučaty, která bude mít zrovna blbou náladu, takže nás napráská s tím, že děti se jí ptají, jestli je to normální, že spolu v tom domečku žijí dva pánové. Nebylo by férovější prostě kategoricky zakázat soužití dvou lidí stejného pohlaví? Mě to přijde jako nelogický mezistav, kdy židé ještě nebyli v koncentráku, ale zároveň už nesměli jezdit tramvají. 
0 0
možnosti

P32a12v61e19l 74Š72i15m27e40k

22. 8. 2013 12:07
Mýlíte se, ruský zákon proti
Mýlíte se, ruský zákon proti propagaci homosexuality je mnohem tvrdší a zákeřnější než zákony o zákazu homosexuálního styku známé z 20. století. Už jsem vám tu vysvětloval, proč (sám jste přece usoudil, že by mi neuškodilo vězení za umožnění mládeži nahlížet do mé zahrady nebo za držení za ruku s partnerem). Ve 20. století málokoho odsoudili na základě toho tehdejšího zákona a rozhodně nebylo trestné držet se za ruku - řada homosexuálů byla všeobecně známá a věznění se neobávali. Výjimkou bylo pouze období nacismu.Proto jsem se vás nedávno (marně) ptal, jak přesně byste ten navrhovaný zákon pro ČR definoval.
0 0
možnosti
CB

Ctirad Bednář

22. 8. 2013 12:33
Nejsem pověřen sepsáním takového zákona a nemíním se proto
kategorický vyjadřovat  o něčem, o čem jsem nepřemýšlel. Ruský zákon mi nijak tvrdý nepřipadá, myslím, že je velmi humánní. Patnáct dnů vězení není rozhodně tvrdý trest. Navíc tento zákon nebrání homosexuálům dělat si v soukromí ložnice, co chtějí, což náš zákon zrušený v šedesátých letech nedovoloval. Nemyslím, že by děti měly vidět líbající se muže, i kdyby to bylo na jejich zahradě. Současný nárůst homosexuality, myslím, je způsoben právě množstvím nevhodných vzorců chování přístupných dětem a mládeži.
0 0
možnosti
CB

Ctirad Bednář

22. 8. 2013 11:51
Zákon zakazující propagaci homosexuality je sice velmi
mírný, ale možná by stačil. Když jsem byl malý, byl daleko přísnější. Dnes je lidská společnost v rozkladu a je třeba diagnostikovat příčiny a určit léčbu.
0 0
možnosti
K

Křivan

22. 8. 2013 8:14
Homosexuálové
Homosexuálové jsou již ze své podstaty vyřazení z přirozeného koloběhu života, který ve spirále budoucnost neustále navazuje na minulost.Pokud připustíme, že jedním ze základních  přírodních principů platných pro živou přírodu je zákon o udržení a trvalém rozvoji živočišného druhu, u lidí je tento princip postaven na pohlavním soužití jedinců rozdílného pohlaví, potom aktivní homosexualita, to znamená orientace na jednotlivce stejného pohlaví, je v přímém protikladu s tímto principem, který žádná sebetolerantnější civilizace neodstraní. Tuto skutečnost si uvědomují, nebo podvědomě cítí všichni zúčastnění. Šidítka, jako registrované partnerství, svatební obřady, možnost osvojování dětí, děti ze zkumavky jen řešení problému předstírají.  Chápu, že vyrovnat se s takovou zátěží je pro jinak třeba i velice inteligentní jedince silně flustrující a v zásadě bezvýchodné. I proto se část této skupiny našich spoluobčanů snaží zviditelnit za jakoukoliv cenu.Můj osobní názor na homosexualitu vychází z předpokladu, že každý jedinec má ve své genetické výbavě sklon k homosexualitě zakódovaný a pouze v některých případech dochází k jeho aktivaci. V některých případech se aktivuje ještě v předporodním stádiu života, v jiných případech v různých fázích životního cyklu, buď samovolně, nebo vlivem prostředí. V poslední době mám pocit, že dochází v oblastech s velikou koncentrací lidí (města nad milion) k výraznému nárůstu občanů s homosexuální orientací, která značně převyšuje obecně udávané 4 procenta populace.Zde si dovolím spekulovat. Pravděpodobně jde o zpětnou vazbu, kterou příroda napravuje škody způsobené přemnožením a činností lidského druhu.Čistě teoreticky pokud bude v lidské populaci 100% homosexuálů, lidstvo je u konce svého vývoje. Snad i proto je odpor k této menšině tak silný a nelze vyloučit, že je dán i obecným pudem sebezáchovy.
0 0
možnosti

P56a80v30e70l 14Š52i85m21e38k

22. 8. 2013 11:09
Píšete o "předstírání řešení
Píšete o "předstírání řešení problému". Zkuste napsat jasněji, co je 1) problém, 2) cílový stav, 3) vaše navrhované řešení.Jinak nemyslím, že ten odpor je dán pouze pudem sebezáchovy. To by pak existoval i odpor k neplodným lidem a vlastně k lidem s jakýmkoliv postižením, které potenciálně při dosažení podílu 100 % by znamenal zánik civilizace. To může být i slepota (kdyby všichni byli slepí, tak asi civilizace nepřežije). Přesto k lidem s jiným postižením takový odpor není. Pak můžeme říct, že je to tím "zviditelňováním" homosexuálů. Ale kdyby lidi odhodili klapky nenávisti z očí, tak by viděli, že lidé s jiným postižením se zviditelňují také. Ať přemýšlím, jak přemýšlím, vidím za tím odporem z velké části nějaké osobní mindráky.
0 0
možnosti
Č

Černoušek

21. 8. 2013 12:40
...
Ano, taky jsem si článku o těch kontroverzních tématech všiml. Je to zajímavé, i když chybí sociologické studie, kdo jsou vlastně typičtí wikipedisté a kdo na wikipedii nejčastěji chodí pro informace, což se může v různých zemích lišit. Také bych odhadoval - české články jsou většinou ne moc dokonale ozdrojované - že právě taková kontroverzní témata (homosexualita, komunismus...) jsou u nás více než jinde místy politického boje mezi wikipedisty. A to je nekalota, když někdo cíleně mění wikičlánek ve snaze ovlivňovat mínění čtenáře. Ze společenského hlediska to téma rozhodně není vyřešené a uzavřené tím, že někdo přijal nějaký zákon o registrovaném partnerství. 
0 0
možnosti

P74a54v58e53l 40Š11i20m38e14k

21. 8. 2013 11:02
Ale vždyť to bych se
Ale vždyť to bych se zbláznil, kdybych měl všechno dementovat. A vy byste se zbláznil, kdybyste měl dementovat všechno, k čemu si vás propůjčují třeba politici. Jste zaměstnanec? Pak vaším jménem mluví komunisti a socialisti. Jste cyklista? Pak vaším jménem mluví Zelení. Rozčilujete se pokaždé, když říkají něco jiného než si myslíte vy? Kdepak, jediný smysluplný boj je proti lidem, kteří to těm politikům a aktivistům žerou. Protože těm to (doufám) stačí vysvětlit jednou a pokud jsou inteligentní, tak se stanou imunní proti manipulátorům všeho druhu.
0 0
možnosti
S

Stuchlej

22. 8. 2013 11:24
Koho je slyše?
Dobře, dejme tomu vytvořím nějakou tiskovou zprávu, najdu pár známých aby se podepsali, odešlu do tisku, že nesouhlasím s tím, že socialisti si mě berou do pusy a co se stane? Nic, protože lidi jako já nikoho nezajímají, prostě z hlediska sledovanosti to nepřinese žádné body. Vy ste ale v jiné pozici. Uznávám, žene vždy je nutné okamžitě burcovat známé, když někdo vaším jménem řekne něco, s čím nesouhlasíte, ale toto mi připadá už dost, vzhledem k následkům. Já sem si dřív myslel, že v ČR může zvítězit relativně rozumná myšlenka nad populismem, ale presidentská volba mě přesvědčila o opaku. Nechci se bavit o tom, kdo je lepší, jestli Zeman nebo kníže, ale faktem zůstává, že všichni mí známí, kteří volili Zemana tak na mou otázku proč si volil Zemana odpověděli častěji ve smyslu "... nevim" nebo "protože je proti školnému" ap. které president nemá řešit. Takže netrpím nějakou iluzí, že český národ zajímá pravda. Český národ zajímají jen fráze, populismus a nacionalismus.   
0 0
možnosti
S

Stuchlej

21. 8. 2013 9:58
Exhibicionisti
Jenže ti exhibicionisti se zaštiťují jménem homosexuálů. Připadá vám správné, že někdo mluví vaším jménem, říká věci se kterými nesouhlasíte a přesto s tím nic neděláte? 
0 0
možnosti
CB

Ctirad Bednář

21. 8. 2013 9:30
Homosexuál nemusí být homosexualistou
a ne každý homosexualista je homosexuál. Mimochodem na http://www.protiproud.cz/svoboda/clovek/rodina/453-slavny-zakladatel-yga-young-gay-america-michael-gatze-se-stal-heterosexualem-slo-o-nejvetsi-nejpodivuhodnejsi-a-nejkrasnejsi-osvobozeni-v-mem-zivote.htm     jsem četl zajímavou výpověď bývalého homosexualisty, který se rozhodl ukázat čertovi záda.
0 0
možnosti

P32a70v56e44l 68Š72i23m12e75k

21. 8. 2013 11:06
Také jsem to četl a upřímně
Také jsem to četl a upřímně mu přeju, že je teď šťastný (opravdu jen idiot to může pociťovat jako "ztratili jsme spolubojovníka"). No a znám samozřejmě i opačné příklady, kdy byl člověk nešťastný v "tradičním" životě, dokud si nepřiznal, že je homosexuál (a jen idiot si může myslet, že homosexuálové jásají, že mají dalšího "člena"). Raduju se z každého, kdo dokáže najít opravdové (!) štěstí a rozdávat ho pak i druhým (třeba ten kluk svojí přítelkyni). Vypůjčím si vaše slova - lidé jsou různí a z jedné osobní zkušenosti nelze dělat žádné zobecňující závěry. Analogické svědectví šťastného homosexuála o "osvobozujícím pocitu" byste určitě jako relevantní argument nevzal, že? :)Mimochodem, mám takový pocit, že kandidáty na coming-out jsou v první řadě "aktivisti", spíše než obyčejní heterosexuálové či homosexuálové. A to platí pro změnu sexuální orientace oběma směry. Vůbec bych se nezlobil, kdyby exhibicionisti z duhových průvodů dospěli k tomu, že jsou vlastně heterosexuální. :) 
0 0
možnosti
CB

Ctirad Bednář

21. 8. 2013 9:20
Zdá se, že homosexualisté
prokazují homosexuálům medvědí službu. Také jsem zaregistroval, že akce jako Prague Pride vyvolávají ve veřejnosti nenávist k homosexuálům. Co kdybyste se přidal ke slušným lidem a proti průvodu polonahých deviantů protestoval?
0 0
možnosti
To by byl boj s větrnými
To by byl boj s větrnými mlýny, protože nějací exhibicionisti budou vždycky existovat. Já se radši zaměřuju na tpělivé vysvětlování v diskusích jako je tato, že můj názor na jednu skupinu lidí (exhibicionisti) nemůže ovlivňovat můj názor na jinou skupinu lidí (homosexuálové). Stejně tak jistě z vašeho názoru na feministky neodvozujete názor na ženy obecně. Tento druh myšlení je extrémně nebezpečný a může vést až k těm plynovým komorám, které dokonce ani vy nemáte rád. 
0 0
možnosti
Také je smutné, že když se
Také je smutné, že když se řekne homosexualita, tak vám v hlavě cvakne "co dělají v posteli". Copak partnerský život je jen o sexu? Vy svůj život v "tradiční rodině" definujete skrze to, co děláte v posteli?
0 0
možnosti