Pátek 19. dubna 2024, svátek má Rostislav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Jakže, pane premiére? Protikorupční iniciativy jsou jako partyzáni v dubnu 1945?

Petr Nečas naznačuje, že boj proti korupci je skoro vyhraný. Karel Janeček z protikorupčního fondu jeho optimismus zdaleka nesdílí.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PS

26. 11. 2011 9:53
Zbývá už jen vybrat si,
zda je pan Nečas hlupák a zbabělec nebo lhář a zbabělec.
0 0
možnosti
ES

Emeritni Samec

26. 11. 2011 9:12
Vzkaz pro autora.
Jakékoliv diskuze s lidmi jako pan Kalina a pod je zbytečná a nemá smysl.S takovými lidmi jak říká pan Werich nemůžete vyhrát a žádná rozumná argumentace se jich nedotkne.Mají na svůj názor nárok ale chcete li si zachovat zdravý rozum musíte je ignorovat.
0 0
možnosti
DK

D36a20v31i33d 70K70a76s69l

26. 11. 2011 22:19
Díky,
na JMK nereaguji, odpovídal jsem Maxi Blausteinovi ;o)
0 0
možnosti
JMK

Judr. Marek Kalina

25. 11. 2011 8:51
RE:
Ano, p. Janeček chce ovlivňovat a rozhodovat, tak ať se s takovým program nechá řádně zvolit. V současnosti nemá mandát rozhodovat o ničem. To jsou ty neustálé snahy dostat se k moci a k ovlivňování věcí veřejných jinak, než soutěží ve volbách.  
0 0
možnosti
M

Mila11

30. 11. 2011 7:38
Volby
Dobrý den pane Kalino, musím zareagovat na Vaši poznámku o volbách. Nevím jak Vy, ale já jsem si nemohla z kandidátek k volbám vybrat téměř žádného slušného a čestného člověka. Po volbách jsem se opět utvrdila, že můžete volit kohokoliv, vždy se dostanou ke "korytům" lidé, kteří tam už byli a kteří kradou. Žádná politická strana nezahájí sama od sebe vyšetřování korupce! Pan Janeček velice chytře upozorňuje na korupci, ale o ničem nerozhoduje. U nás rozhodují soudy a ty jsou bohužel také ovlivněny politiky....Nezlobte se, ale z Vašich vět, ve kterých se zastáváte politiků, mám pocit, že máte něco společného s korupcí, nebo jste novinář placený nějakým politikem, nějakou stranou? Je mi jasné, že pokud to tak je, tak to tady nepřiznáte.....Ale asi se mýlím. Přeji Vám hezký den a více pozitivních myšlenek, Míla.
0 0
možnosti
DK

D92a43v54i94d 74K66a12s13l

25. 11. 2011 6:57
ad odborník na korupci
Pana Janečka citujeme nikoli jako odborníka na korupci, ale jako zakladatele Nadačního fondu proti korupci. Tedy jako člověka, kterému nestačí nadávat na rozkrádání peněz daňových poplatníků u piva nebo doma u televize, proto zvolil cestu hlasitého upozorňování na tento nešvar, analyzoval (zcela jistě s lidmi znalými problematiky) mechanismy, které korupci podporují nebo znemožňují účinně se jí bránit. Na základě analýz nabízí řešení a snaží se je veřejně prezentovat, a ano, dokonce za ně svým způsobem lobbuje. Zela otevřeně, na rozdíl od skrytého lobbingu zájmových skupin, kterým jde jen o to, jak do zákonů procpat díry, jež následně mohou zneužít ve svůj prospěch. Dle mého názoru je pan Janeček příkladem toho, jak lze pomocí občanské/soukromé, chcete-li/ iniciativy ovlivňovat veřejný život. Činí tak zcela transparentně. A to, jakou bouři nevole vzbuzuje u potrefených hus, je jen dokladem, že to dělá správně. Musí nutně každý, kdo zcela legitimně a transparentně nejenže upozorňuje na nekalosti, ale nabízí zároveň účinná řešení, mít zkušenosti s jejich vyšetřováním? Problém pana Janečka je jedině v tom, že jich jemu podobných stále není dost.
0 0
možnosti
MB

Max Blaustein

5. 12. 2011 17:20
To, že má Janeček dobré
To, že má Janeček dobré úmysly je jedna věc. Ovšem to, že se rozhodl založit nadační fond pro boj s korupcí jaksi neznamená, že korupci rozumí. Například jeho iniciativa za "svéknutí do naha" firem ucházejících se o veřejné zakázyk je blbost, která v české prostředí může snadno vést k likvidaci konkurence prostřednictvím nastrčeného subdodavatele, který - jak se následně ukáže - lhal o své vlastnické struktuře. Ale to myslím psala i Česká pozice (nebo jsem to zaznamenal jinde?). Pokud někdo založí fond na podporu mladých hudebníků, ještě nemá smysl dělat s bez dalšího ním rozhovor o hudbě. Pokud někdo financuje pomoc pronásledovaným menšinám v Barmě, ještě to není politolog. Janečkova činnost ve mě budí značné rozpaky. Už jen těch informací, které mu do jeho Nadace kdekdo (ve snaze získat odměnu) přinese... to je panečku něco! Kam se na to hrabe nýmand Bárta se svými špehy z ABL.
0 0
možnosti
E

Eischler

24. 11. 2011 22:24
omyly
To, že media regulují diskuse je trapné a zdůvodnění slovy o korektnosti jsou zástěrkou pro cenzuru, neb kdo je soudcem toho, co je korektní a co ne.Pokud se týče korupce a !boje", tak bych řekl, že snahy těch a oněch jsou v podstatě směšné, neboť příčina korupce není v lidech, špatných zákonech apod., ale v postvátné krávě naší moderní civilizace, čímž je nepřímá demokracie s všeobecným volebním právem všech si rovných a ještě rovnějších. Tento systém správy korupci přímo generuje, korupce je přímo jeho iherentní součástí.Diskutovat proto o odstranění korupce v nepřímé demokracii je směšné, přirovnal bych to k tomu, když by někdo chtěl opilovat rohy na kouli.
0 0
možnosti
JMK

Judr. Marek Kalina

24. 11. 2011 22:09
RE:
Všichni víme, kdo je p. Janeček. Co nevíme je to, kde bere tu drzost autoritativně poučovat a kázat ostatním morálku. A co také nevíme, proč je tato soukromá osoba citována jako nějaká autorita... 
0 0
možnosti
JMK

Judr. Marek Kalina

24. 11. 2011 22:06
RE:
Obávám se, že jste uhodil hřebíček na hlavičku. Proto ta podrážděná odpověď. Samozvaný protikorupční guru si svým moralizováním jen připravuje půdu pro vstup do politiky. To je aspoň můj názor.  
0 0
možnosti
IL

I62s93t33v34á20n 62L68é57k26o

24. 11. 2011 22:03
Proč by mne to mělo ranit,
Proč by mne to mělo ranit, proboha? Kde žijete? Andreje Babiše znám již více než 15 let a nemám problém s tím, že pomohl můj projekt rozjet. A jestli nevíte, kdo je Karel Janeček, tak my nemáme o čem diskutovat. Radím Vám. Maxi, Českou Pozici vůbec nečíst.István Léko
0 0
možnosti
MB

Max Blaustein

24. 11. 2011 22:11
Ale prosím Vás...
Že Babiš financuje Českou pozici jste dokud to šlo tajil, jak to šlo. Dokud to sám Babiš neřekl. Takže z nějakého důvodu jste se tím chlubit nechtěl. A kdo je Janeček jako podnikatel vím. Ale ptal jsem se - a odpověď nedostal - proč je citován jako odborník na korupci. Třeba jsem četl články o něm špatně, tak mě tedy opravte, jednou krátkou větou poučte - on se někdy zabýval vyšetřováním korupce?
0 0
možnosti
IL

I26s33t46v43á25n 16L64é33k94o

24. 11. 2011 20:48
Ano, Topolánku, Dalíku,
Ano, Topolánku, Dalíku, Bárto, nebo kdo vůbec jste.István Léko
0 0
možnosti
JMK

Judr. Marek Kalina

24. 11. 2011 21:40
RE:
Klasika... Osobní invektivy na slušně napsaný komentář... Ach jo. Otázka, proč se tu neustále zas a znovu vyjevují názory nějakého p. Janečka je poměrně namístě. Janečka nikdo nikam nezvolil, v oblasti boje proti ekonomické kriminalitě není ani odborníkem, a přesto se tu z něj dělá nějaký protikorupční /super/guru, což je podle mě předehrou k touze po politické kariéře a moci dotyčného pána. Že do této průhledné agitky vrazil pár statitisíců, to je poměrně dobrá investice. Peněz asi je na kampaň dost, když zbylo půl milionu i na takového diletanta, jako je Michálek. Mně osobně na p. Janečkovi nejvíc vadí ta neskutečná arogance, s jakou nám příšel zvěstovat byznysovou morálku. Jak najednou on rozhoduje, co je dostatečné a co je nedostatečné. Jak povýšeně určuje, co vlastně se v tom byznysu může a co ne...  Už jsem jednou napsal, že bych ho rád viděl úspěšně podnikat třeba v železničním stavitelství. To by asi plná ústa nesmírně licoměrných a pokryteckých farizejských řečí neměl. Někomu asi ale jeho svatouškovství a moralizování imponuje... 
0 0
možnosti
MB

Max Blaustein

24. 11. 2011 19:19
Kdo je ten Janeček?
A kdo je to ten Janeček, že pořád je tu vydáván za odborníka na korupci? Nějaký bývalý policista, státní zástupce? Nebo nějaký kamarád hlavního sponzora České pozice Andreje Babiše alias ABL II (http://zpravy.ihned.cz/cesko/c1-53804640-namestek-sefa-protikorupcni-policie-vesely-odchazi-k-babisovi)?
0 0
možnosti