Úterý 16. dubna 2024, svátek má Irena
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Jak v Brně dali lekci americké Mayo Clinic

Američtí lékaři získali spory o šéfa střediska ICRC zkušenost, na kterou asi jen tak nezapomenou. Spíše na ni nezapomenou nikdy.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MR

Michal Rezek

8. 5. 2013 21:39
doplnění
doplnění - v článku je napsáno , že Tomáš Kára udělal chyby a zpychnul... no chyby asi děláme každý, nebyly ale nijak zásadní. Určitě ale nezpychnul, v tom s autorem nesouhlasím vubec. Téměř neznám skroměnjšího člověka.
0 0
možnosti
MR

Michal Rezek

8. 5. 2013 21:31
reakce
Asi sebudu opakovat,ale nelze nenapsat par vet.Tomáš Kára se nikdy nesnažil kumulovat pozice, ani o funkce přiliš nestal, jen tim že projekt vybudoval z nuly, ničeho, tak se do vedoucích pozic postupně dostal.Konkurz ,ktery byl několikrat zrušen a o němž bylo známo dopředu, že má dopadnout tak, že nemá Tomáš Kára vyhrát, tak taky dopadl. Objektivně nebylhoršim kandidatem , než ten kdo byl vybran. Ten je nyni občas hodnocen jako kvalitni manažerz ust lidi, kteři ho podporuji, ačkoliv nikdy nic neřidil a také je lékař, jak tady něktěří Tomáši Károvi vyčitaji jeho profesi. Za řizeni Tomáše Káry byl projekt super uspěšný, a kdokoliv kdo do toho trošku vidí, tak předvýsledky muže jen uslintávat.  Někdy je projektu vyčítáno, žemá zajištěno financování jen do roku 2015. No když vidim vysledky naši nemocnice a stav veřejneho zdravostiho pojištění, tak mi to nepřijde vubec špatný.  To financování je z evrospkých peněz a grantů a není nijak bezvýznamné, je to fungující firma, prověřená několika audity.Proč byl Tomáš Kára nedoporučen a proč je projekt torpedován v začátcích nikdo neví. Spekuluje se o politických zájmech, o tom , že spolupráce s Mayo Clinic se nehodí těm, kteřá mají s nemocnicí jiné zájmy.Rádi bychom viděli, že přijde někdo, kdo projekt někam posune, zajisti financování lepší než má teď, ale bohužel se o tom dá zatím spíše pochybovat.To co proběhlo a probíhá v ICRC a v nemocnici u svaté Anny v Brně zatím nijak nepusobi tak, že by někdo měl zájem o pozitivní rozvoj, snahu něco budovat. Je to škoda, protože to , čeho bylo dosaženo je neuvěřitelné a malákdo v této zemi pokud vůbec někdo kdy dosáhl něčeho lepšího a může se pochlubit lepším výsledkem své práce a svého úsilí.Je to smutá situace... a článek je napsaný podle mě naprosto objektivně.   
0 0
možnosti
A

Anonym05052013

5. 5. 2013 18:27
chápu
a přeju, ať té firmě, se kterou spolupracujete, nedojdou do půl roku peníze "jako správné start-up company"! třeba pak zbohatnete jak popisuje nový vedoucí BIOCEVU :-) citát z http://www.biocev.eu/2013/01/u-prahy-bude-vedecky-areal-za-miliardy-hlasi-se-badatele-z-ciny-hn/ Mám spolupracovníka v Chicagu, který jako vedlejší produkt vymyslel lék na bolest a jen na patentech a licencích od výrobců vydělal 700 milionů dolarů. konec citátu 
0 0
možnosti
S

Sebop

5. 5. 2013 18:03
Obojí...!
obojí platí.
0 0
možnosti
A

Anonym05052013

5. 5. 2013 17:47
děkuji
a tu část mého úvodního komentáře o patentech a "patlámo-matlámo" :-) odvolávám! k té zbývající jste se sám přihlásil :-)A s BIOCEVEM jste skončil úplně (resp. on s vámi)?
0 0
možnosti
V

V.Hořejší

5. 5. 2013 15:34
skolka
Ano, spravne, skolku provozuje profesionalni firma za trznich podminek.Vsimnete si ale:"Pro děti zaměstnanců pracovišť AV platí zvýhodněná sazba školného."Ujistuji vas, ze pro zamestnance UMG je ta sazba VELMI zvyhodnena... ..
0 0
možnosti
A

Anonym05052013

5. 5. 2013 14:18
no dobře, a v letech asi 2003 až 2008?
než "od roku 2008 upozorňuji a všemožně píši, že je akutní vyřešit otázky udržitelného financováni projektů OP VaVpI." tak jste lidem říkal co? že pak dostanou výplatu z čeho?
0 0
možnosti
S

Sebop

5. 5. 2013 17:38
Do r. 2007 jsem to neměl na triku a již před krizí jsem buntoval
že vláda bude muset řešit udržitelnost financování významným navýšením rozpočtu VaV, tedy ještě přetím než uhodila finanční krize z let 2008/9 a předtím než EU a ČR schvátila recese.Problém je, že systém VaV tady již 20 let nikomu "nepatří" a koncepčně - strategicky - jej nikdo neřídí a nikdo za něj osobně nezodpovídá (viz mé mnohé jiné příspěvky na tohle téma a ohledně RVVI). Prostě vládne "kolektivní nezodpovědnost, odborářská demokracie a institucionalizovaný alibismus"- v této "České sovětské republice", kde nikdo osobně za nic nenese odpovědnost a rozhodnutí činí kolektivní Rady typu RVVI) s životností obnošeného oblečení ("sověty"). Takže to prostě běží samospádem a 3 zájmové skupiny (VŠ, AV a průmysl) se hádají kdo si ze společného koláče urve více. Když v penězovodu přestanou přibývat peníze, je velký malér.Takže miliardové projekty OP VaVpI vznikaly chaoticky samoplozením zezdola, co si kdejaký Franta Mrkvička vymyslel, nikdo neměl odvahu říct, že si ČR těch 70 mld. Kč na OP VaVpI nevezme, nebo, že by stačila polovina, aby vybudované infrastruktury byly provozně ufinancovatelné při výhledu růstu HDP z roku 2006-7 o nějakých 3-6% ročně a plánovaném růstu rozpočtu na VaV minimálně o 1,5 mld. Kč ročně v letech 2008-16 (ze 24 na 36 mld. Kč).Tyhle "prkotiny" tady nikdo neřešil a to, že nastane taková finanční krize a ekonomická stagnace v celé EU, tak to neviděli přicházet ani nejslovutnější ekonomové, natož přírodovědci...Teď prostě všichni uplatňují strategii, hlavně to postavit, dotace vyčerpat, ono to nakonec nějak dopadne, stát to bude muset platit a udržet nad vodou. Uvidíme za cenu likvidace a uzavření čeho, nejspíše omezení pražských výskumných institucí, neb na území Hl. m. Praha až donedávna sídlilo 50% výkumné kapacity celé ČR...Výsledek je, že jsme v pasti, postaví se infrastrukturta na výzkum za nějakých 40 mld. Kč, ale budeme rádi, když státní rozpočet na VaVpovyroste na 28 mld. Kč, místo plánovaných 36 mld. v roce 2016. Když budeme mít velké štěstí a probíhající jednání dopadnou dobře, do roku 2020 udržitelnost pomohou zajistit peníze z EU, ale co potom, to dnes neumí dohlédnout nikdo.Ve velmi dlouhodobém horizontu se to možná ještě ukáže jako dobrá investice, ale projeví se to nejdříve po roce 2025. Evropa má veliké problémy, které se budou řešit desetiletí a návrat k růstu a k bývalé slávě není jistý. Centrum světového dení a obchodu se přesouvá se severoatlantické oblasti do pacifické, jihoasijské oblasti a 180 mil. obyvatel EU žije v zemích, jejichž ekonomické problémy s ejeví jako dlohoudobě neřešitelné, pokud zůstanou v Eurozóně (Gr, It, Sp, Po, Fr) a pokud z Euroźony odejdou, bude to ještě horší. Smířit se stím, že Vám životní úroveň a spotřeba výrazně musí klesnout bude velmi těžké...Do toho si vetšina evropanů odmítá připustit, že zoufale nízká porodnost a následné stárnutí populace a s ní rostoucí výdaje na důchody a zdravotní péčí roztáčí ekonomickou spirálu smrti celé EU.Investice do výzkumného potenciálu a tím do základů high-tech průmyslu jsou tak si ještě to jediné, co nás případně může udržet nad vodou po roce 2030, ale znamená to, že si přijemci sociálních dávek a důchodci utáhnou opasky už teď, aby se naši potomci mohli mít rozumně dobře po roce 2050. Už to vidím, jak taková opatření naše rohádaná politická scéna schvaluje a jak navyšuje rozpočet VaV... 
0 0
možnosti
PS

Petr Svoboda

5. 5. 2013 14:12
...
...  a takhle, mile deti, to v tehle zemi dopadne s kazdym dobrym napadem a vizi. Nakonec se lide hadaji o pi*covinach, anonymne se pomlouvaji a haute cuisine skonci jako katuv sleh a bramboracka. Jidla jsou to chutna, vydatna a lidi to tak chteji, protoze to moc nestoji ... ... stravil jsem ted tyden v ustavu duchu, ktery vznikl se zamerem vybudovat v jedne postkomunisticke zemi spickovou instituci pro life sciences, kde by pracovalo nejakych 10-15 laboratori. Budova je krasna, opravena, vsechno funguje. Prace tam byla super, nikdo nas tam nerusil; za cely tyden jsem na chodbach potkal asi jenom ctyri lidi. A ta budova je prazdna, protoze se to cele jaksi lidsky rozje*balo cestou, ktera by znalcum ceskeho prostredi byla velmi povedoma. Z me cesty vyplynulo nekolik pouceni z krizoveho vyvoje: 1) az se prostavi ty penize z EU a skonci udrzitelnost, nove infrastruktury muzou byt poloprazdne nebo prazdne a presto budou dal fungovat. 2) vizionari maji skvele napady, ale behem realizace svych vizi malokdy chapou, ze musi vytvorit taky nejaky (elitarsky) system personalni  nahraditelnosti, vytvorit ferovy karierni zebricek a vybudovat pritazlivou firemni kulturu. 3) kvalitu ustavu tvori kvalita jeho lidskych zdroju, baraky a stroje jsou dneska vsude stejne ... 4) spickovy ustav je nejsnazsi vybudovat na zelene louce. Kdyz se to nepodari, je temer nemozne z nej elitni ustav udelat. To uz pak lepsi ho (personalne)  rozmetat, sehnat zdroje a zkusit to dat dohromady jeste jednou. 5) vzdycky se najde dost lidi, kteri se aktivne budou starat o to, aby se nejaky napad nakonec nerealizoval. Vetsinou uspeji.
0 0
možnosti
A

Anonym05052013

5. 5. 2013 7:08
Šebo i Hořejší, dělá se mi z vás špatně!
Šebo, užitečný idiot! Vydupal ze země projekt (jeho slova v této diskuzi) a vykládal, jak se bude projekt živit patenty! Šebo, víte něco o patentech? "Patlámo-matlámo" jste vy! Poté, co už nebyl užitečný, odstaven.Hořejší, zkušený aparátčík! Má vždy pravdu! (svoji). Autor kafemlejnku, který dostal do problému jeho vlastní ústav. Zakladatel ústavní školky, která dostala do finančních problémů ty, kteří její výhodu (6000,- měsíčně) využívali. Zdůvodní cokoliv! V této diskuzi nejdřív řekne, že nejsme mezinárodní, a hned pokračuje vychvalováním jím voleného českého uchazeče. Hořejší, jste protřelý intrikán, tak si svoji argumentaci nechte na rozhovory v sekretariátech!
0 0
možnosti
V

V.Hořejší

5. 5. 2013 7:55
Anonym
Jo, anonymum se to "diskutuje"...Ad skolka - jiste, zamestnancum jsme pod hrozbou vyhazovu naridili skolku vyuzivat a platit 20 tis.  mesicne (nikoli 6 tis.!).Zdravi vas Zkuseny Aparatcik!
0 0
možnosti
S

Sebop

4. 5. 2013 18:20
Naprosto souhlasím a nikdy jsem sám BIOCEVu ředitelovat nechtěl
Bývalí členové VR ÚMG dosvědčí, že jsem BIOCEV jako svůj majetek nechápal, a veřejně jsem deklaroval, že mým cílem bylo projektu zajistit financování, ustavit mezinárodní scientific advisory board, uspořádat mezinárodní konkurzy na groupleadery a sehnat mezinárodní osobnost, která tomu bude dělat scientific directora. To jsem měl v plánu realizovat do konce roku 2009, pooletí 2010. Ono spiknutí můj odchod z čela projektu ale urychlilo ve fázi, kdy nic z toho co píši výše nebylo ještě zajištěno.  Prošutrovalo se pak mnoho času a kvalita zapojených týmů projektu se posunula poněkud jinam, než byl původní záměr. Doufejme, že se nakonec stihne BIOCEV postavit a uvést do provozu a za 10 let už si na tyhle peripetie nikdo nevzpomene a nový ústav bude osazen skvělými borci mezinárodního formátu...Z mých osobních zkušeností proto vychází obavy, aby po tom "patlámo-matlámo" výběrovém řízení kolem ICRC, nebyly tam prošustrovány značné peníze a ohromný vědecký a lidský kapitál. 
0 0
možnosti