Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Jak „pražská kavárna“ demonstrovala na Míráku

Protestní akce na Náměstí Míru v Praze ve čtvrtek 28. června vytvořila dobrý základ pro případné pokračování letošní demonstrační sezony.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Knight

30. 6. 2012 9:56
Spodina
Cetl jsem tady nejake komentare a musim se k nim priklonit. Spodina lidi je v poslanecke snemovne, politici, cast podnikatelu, ktera z toho benefituje a cast statniho aparatu.Pokud se tady ma neco zmenit takoveto sortovani lidi je kontraproduktivni. Ve finale bude potreba obycejnych lidi jako jsem ja, delniku, duchodcu, studentu aby doslo ke spolecenske zmene.  Dnes jsme vsichni na stejne lodi a stoji proti nam system, ktery se jen tak nevzda.Nekteri lide aji zuzeny pohled, informace ale zajem nas vsech je preci fungujici pravni demokraticky stat.  Muze nekdo z nas mit za zle lidem, kteri cinkali s klici v 89, ze dnes jdou radsi na odborovou demonstraci a jsou plni zloby? Pro tohle co tu je z nich nikdo revoluci tenkrat nedelal.
0 0
možnosti

Petrabostlova

1. 7. 2012 14:56
tihle lidmi pohrdají,
pane knighte, to je má i osobní zkušenost s nimi. Úsměvné je - že právě tyto kruhy 89 tu zinscenovaly, řídily - a v politice jsou celých těch víc než 22 let. Tahle "pražská kavárna". Takže (za) co demonstrují? Akorát tak svou vlastní neschopnost.
0 0
možnosti

Jakcizur

29. 6. 2012 13:49
V čem je "pražská kavárna" lepší?
Celý článek ve mně vyvolal takovou nepříjemnou pachuť!  Osobně z něj cítím, že se jeho autoři považují za něco lepšího než lidé, kteří se zúčastnili jiných protestů a demonstrací. Lidé z minulých shromáždění možná mají méně "ušlechtilé" důvody. To ovšem nemusí znamenat menší závažnost jejich protestu. Toto elitářství může být v konečném důsledku velmi nebezpečné, protože bych se nerad dožil doby, kdy jisté skupiny budou tvrdit: "My jsme oprávněni dělat zákony. My jsme Ti vyvolení vládnotu. My víme všechno nejlépe."  
0 0
možnosti

Prom

29. 6. 2012 21:06
Osobní dojem
Lepší snad v tom, že kdyby byly její požadavky nějakým zázrakem vyslyšeny, bude líp. Všem. Kdyby byly vyslyšeny požadavky např. odborářů, tak se bude mít lépe možná p Dušek na pár roků, a pak to můžeme všichni zabalit. Není to o tom, kdo je "lepší", jednou si budeme všichni rovni. Jde o to, co se požaduje a někteří požadují zjevně blbosti.
0 0
možnosti
Kultivovanost
Rovněž nesouhlasím s výrazem "spodina" a dokonce jsem se kvůli tomu zaregistroval na zdejším webu. Demonstrace jsem se zúčastnil, potěšil mne nadstranický a občanský charakter, díky jehož absenci bych se nezúčastnil odborářské nebo nedej bůh "holešovské" demonstrace naštvaných lidí, kde mezi požadavky zaznívají slova o smetení do Vltavy. Přesto by se nemělo pojmem "spodina" přilévat olej do ohně, stejně jako by se neměly nosit transparenty např. s výrazem Kikina - určitým způsobem to demonstraci dehonestuje, snad ještě platí staré heslo "nejsme jako oni"... Myslím, že i když je Evropa podlomená po ekonomické a finanční stránce a provádění reforem je i z tohoto důvodu nezbytné, vláda podle mne ztratila mandát o něco takového usilovat, jsou-li ohroženy základní hodnoty společnosti jako je spravedlnost (a kromě toho reformy činí i vysvětlujě blbě).
0 0
možnosti

29. 6. 2012 9:39
pekna klicka, ale
mohl bych tu vypsat seznam osobnosti, kteri se do vami kritizovanych protestu zapojily a u kteri se rozhodne neprojevuji jako nekdo s nekultivovanym duchem (neni mi uplne jasne co to ma byt to rozcaple chovani, tak to nemuzu posoudit). Pointa je, ze byste podle meho nazoru mel projevovat trochu vis respektu k lidem, s jejichz nazory nesouhlasite a pojmenovat veci pravymi jmeny, tj. ze jde o projev jineho intelektualniho proudu a ne "nekultivovaneho ducha" nebo hulakajiciho davu. 
0 0
možnosti

Phoebe2

29. 6. 2012 10:11
Spletl jste si mne s jiným pisatelem.
Já jsem přece žádnou kritiku žádné události nenapsala. Jen jsem poučila toho pána přede mnou o sémantice.
0 0
možnosti

Jan Sládek

29. 6. 2012 9:32
Spodina společnosti je jinde
Děkuji za dobré ohlédnutí za včerejškem, za pasáže z Cepla. Článek trochu sráží ta dojmová část Léka ml. S lidmi, se kterými  jsem se tam včera mezi účastníky zdravil, se setkáváme i na jiných akcích, a to sice právě té části, kterou Léko pociťuje jako "spodinu společnosti". Strana  zelených, spoluorganizátor, se ostatně té "spodiny" taky nijak neštítí. Nehodlám moc bojovat s pocity a dojmy, ale fakta jsou jinde. Proti spodině společnosti jsme tam včera stáli a neřekl bych, že jsme měli na mysli odbory. Redukovat akce odborů na boj za výši vlastní výplaty je velké nepochopení role této instituce ve společnosti. Já mám sice k tomu jak fungují české odbory výhrady, ale takhle šmahem to "sestřelit", to je unfair a skoro bych řekl novinářské faux pas. Nicméně, zatím jsem lepší report ze včerejška nečetl, i když na dva tisíce bych si nevsadil. 
0 0
možnosti

Phoebe2

29. 6. 2012 9:29
Vážený pane,
dovoluji si vás poučit o tom, že "spodina" není povolání, jak z vaší poznámky čteme. Je to nekultivovaný duch s rozcáplým chováním a může ho mít kdokoliv, hasič jako univerzitní profesor.Doufám, že neupřete hasičovi, že může mít chování džentlmena a být aristokratem ducha.
0 0
možnosti

Honza

29. 6. 2012 9:19
Dobrý postřeh pane...
uvidíme jak bude reagovat autor. Je možné že jsme to jen špatně pochopili...
0 0
možnosti

Phoebe2

29. 6. 2012 9:18
Bylo to opravdu velmi noblesní.
Večer v TV povídal Boris Šťastný, že tyhle lidi, kteří tam byli, poznává a nazývá je "pravda a láska". Nenechal nikoho na pochybách, že je to, podle něj, dehonestující označení. My se k pravdě a lásce ovšem hlásíme a cítíme to jako hodnotu daleko převyšující pohled na svět pana Šťastného.Mimochodem, bylo nás tam 1500-2000, nikoliv 600, jak píší některé noviny.
0 0
možnosti

29. 6. 2012 9:12
decentni protest v mezich zakona
Mam  z clanku az humorny pocit, ze autor se snazi sam sebe presvedcit, ze demonstrace nemusi byt jen domenou  levicove "spodiny", ale ze neni hanbou pro pravicoveho intelektuala vylezt na namesti, kdyz se mu neco nelibi :) Na jednu stranu jsem rad. Kriticky hlas z stredo-praveho tabora je neco noveho, co muze na vladu skutecne ucinkovat. Na druhou stranu je to extremne zjednodusujici pohled na vec. Jsou snad ucitele a doktori spodina proto, ze vstoupili do odboru a protestuji? Jsou spodinou hasici a hornici? Jsou studenti, kteri organizovali tyden neklidu spodinou, protoze nespadaji do toho "spravneho" intelektualniho tabora? 
0 0
možnosti

Jozef Valiašek

29. 6. 2012 14:58
Naprosty souhlas!
Naprosty souhlas! Trefne napsane.
0 0
možnosti