Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Jáchym Topol – foglarovec, kotlíkář a lesní duch kandiduje do Senátu

Rozhovor s českým spisovatelem a publicistou o důvodech jeho vstupu do politiky. Stal se totiž kandidátem na senátora za Stranu zelených.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Ondřej Surý

23. 7. 2012 10:52
Jádro...
Když už jsme v dikci "Přece i selský rozum člověku říká, ...", tak přece i selský rozum člověku říká, že až jsem přijde vlna cunami, která nám nateče do jaderných elektráren, tak budeme mít trochu jiné problémy než zaplavení Temelína a Dukovan. Asi jsem lehce alergický na srovnávání jablek s hruškama uvozené selským rozumem...
0 0
možnosti

4. 7. 2012 21:51
Příroda
To, co jako páni tvorstva děláme přírodě a zejména žijícím tvorům, je hrozné a neodpustitelné. Proti kilometrům betonu, hromadám sajrajtu a šíleným škatulí je pár solárních panelů úplný h.... Ochrana přírody a její zachování je podmínkou života lidí.
0 0
možnosti
Foto

8. 7. 2012 19:19
jen uvažuji
Ochrana přírody není ekonomická kategorie. Až si příroda pořídí kapitál, vezmou ji do party.
0 0
možnosti

Petrabostlova

3. 7. 2012 13:07
člověku zůstává rozum stát...:))
že tohle chce (taky) do Senátu :)) Za množství těch zázračných "perel" v rozhovoru, snad jen dvě ( z nich): Sice o Senátu nic neví (jak se přiznává), ani o programu Zelených, jak doznává taky...hlavně že ale kandiduje za Zelené do Senátu. :)) (Havlisti, "pražská kavárno", už si fakt dejte pohov...) /Nebo si tam dejte cvičené opice. Ty umějí zvedat ruce, podle (Bakalových) příkazů, taky. A příjde nás to pak rozhodně, rozhodně levněji.../
0 0
možnosti

Jozef Gáfrik

2. 7. 2012 18:44
Prominte, ale neni
ten clovek, ehm, jednoduse hloupy? Posudte:  " To samozřejmě nevím, nejsem politolog. ""Sice nejsem technicky zaměřeným člověkem, ale řadu let se pohybuji v prostředí vysokých škol""Nejsem ale rozhodně panikář, vždyť jsem cestovatel po drsných krajích, jako je Grónsko." JAKO CO TYTO VETY ZNAMENAJI??? Samozrejme progresivista:"Přitahuje mě, jak se svět okolo nás totálně proměnil. To, o čem jsem psal před takovými 15 lety, třeba o větrných elektrárnách, které tehdy vypadaly jako nějaký výmysl Julese Verna, se stalo běžnou realitou. Moc mě přitahuje, že už jsou generace, u kterých je normální třeba to, že sedí ve třídě s Romy či Vietnamci. To bylo pro moji generaci těžko představitelné."Jestli nemel zustat u cteni Verna, ktereho jsem jako mlady zboznoval, ale clovek dospeje, intelektualne prozre, tedy progresiviste samozrejme ne. Co teprve, az v tech tridach budou Cesi (a kupr. Slovaci) mensinou!  Jenom 10% Cechu v tridach! To budou lepsi zitrky! Jo a ty vzory: Havel a Jirous. Hm... Pomočit nove CD jako krest, to je vrchol mravnosti. Vzhuru k lepsim zitrkum!  A Stetina je take slusny clovek, nebo s nim jenom lital po Moskve? "Má výjimečný background."Ano, ma anglicke slovo, proto je lepsim clovekem. Nas ideal: ceska trida s 10% ceskych zacku a vyucovani v anglictine. Pane jo. Pak se i my, sprosti lidi, ba ne: vopice ze stromu, budeme smele moci podivat do oci takovym narodum, jako jsou britove, kteri hrdinne kolonizovali cely svet, a za to, ze jinim ukazali, a nam jeste ukazi jak se co ma delat, jim patri dik.
0 0
možnosti

Selinux

2. 7. 2012 21:12
když už se
zřejmě (doufám, že ne jenom nyní) počítáte k prostým lidem, přehoďte si alespoň klávesnici na CZ, jinak, u nás prostý lid má jiné starosti, třeba proč neustále lepit zvyšujícími se daněmi politické černé díry a proč někteří kážou vodu a sami chlastají víno
0 0
možnosti

Antonin Kosik

2. 7. 2012 14:18
Industrialni lesni duch
Topol mel radu moznosti, jak bojovat proti hluku a niceni zivotniho prostredi atp. Zadnou z nich nevyuzil. Naposled u sveho chlebodarce Bakaly, ktery nici dum na Hradcanech. Nicmene prepoklady pro vstup do politiky stoprocentne v tomto rozhovoru dokazal: nestoudnost, presvedceni o vlastni vyjimecnosti  ("Nakonec ze zkušenosti novináře vím, že neexistuje problém, který by člověk nemohl nastudovat.") , blbost a korupce (vyberovy antikomunismus: Putin padouch, spolupracovnik estebe Stetina hrdina ). Ani nemusel dodavat ono obligatni "kdybych zblbul - upozornete mne". Jachyme, upozornuji te: jiz si zblbnul. 
0 0
možnosti

Jozef Valiašek

2. 7. 2012 16:25
Souhlasim s Vami.
Souhlasim s Vami. Nechci v Senatu dalsi necitelnou, chaotickou figurku s jednostranym programem, ktera interpretuje soucasnost podobnym zpusobem jako J. Stetina. Neschopnost smyslu pro realitu a naivita skupiny lidi ala "prazska kavarna" je jednim z duvodu dnesni mizerie. Lidi , kteri vnimaji post senatora jako "zajimavou zivotni zkusenost" bez toho, aby za nimi byla nejaka prakticka politicka prace bohuzel volit nemuzu.
0 0
možnosti

Selinux

2. 7. 2012 14:08
ne že by mne program
zelených zcela oslovoval, třídit odpady a jezdit MHD můžu i bez nich, kromě toho se některé dobré myšlenky už bohužel zvrtly (solární panely) v těžký byznys, ale vždycky jsem se snažil volit ne strany, ale lidi, ti jsou pro mne zárukou co bude či nebude prosazeno, pan Topol je osoba, které si mohu vážit, jestliže zelení přilákají více jemu podobných, budu o nich uvažovat, btw ve vší úctě k paní doktorce Wágnerové, je mediálně zdatná a zřejmě i oblíbená, ale není můj šálek kávy
0 0
možnosti
tak se začtěte
no kdo jiný než zelení tlačí na to,aby se vjezd s těmito auty omezil ,zakázal,zpoplatnil už ten ekologický poplatek při prodeji je zvrácenost nikdo si nebude kupovat staré auto když má peníze na nové...na čističky Bursík a Zelení přijali normy,které platí např. ve Švédsku a které nejsme schopni dodržet a ani stavět tkové čističky a to mám od lidí co pracují v projekci těchto čistíren Praha a veškerý majetek co se týká vodohospodářství tedy čističky ,kanalizace apod. patří městu ,Veolia jej pouze provozuje a tak  třeba Plzeň vpověděla smlouvu s Veolií aby mohla sáhnout na dotace.takže volit Zelené je  dobré tak pro mladé a nezkušené jinak to přináší stejný problém jako poslední volba veverek ...
0 0
možnosti

Selinux

2. 7. 2012 14:30
sjanborn.....pokud mám informace z médií
tak problém ČOV v Praze bylo podezření na zmanipulovaný tendr na rekonstrukci, a ten revidoval současný primátor MUDr Svoboda (ODS) po předchozím primátorovi také za ODS MUDr Béma (to je oficální vysvětlení v médiích), máte li indicie či ještě lépe důkazy, že důvodem bylo či je něco jiného podělte se, myslím, že nejen já to ocením, díky ...jinak promiňte, jste asi dobře placený  plácal, budu rád, pokud se Vám budu moci za tuto domněnku omluvit
0 0
možnosti

Andy

2. 7. 2012 11:37
donkichtství?
„Na zelených mě přitahuje právě to donkichotství. Jsou v jistém smyslu něco jako současný underground, přesně to, co je mi blízké..." Tohle by snad o Straně zelených mohl Topol říct před takovými osmi, deseti lety, ale ne o Liškově SZ po jejím vypjatě konformním angažmá v Topolánkově vládě! Mám obavu, že už tohle úvodní prohlášení svědčí o Topolově povrchnosti nebo snad schopnosti žít uvnitř své nezávislé imaginace. To není dobrá kvalifikace pro politika ať má Jáchym sebekrásnější ideály.
0 0
možnosti

Kim12

2. 7. 2012 7:23
kdo chce s vlky býti...
S některými názory (například na hluk a devastaci životního prostředí) souhlasím, ovšem neznám nikoho, koho by politika nesemlela aneb "kdo chce s vlky býti..." I Zelení měli šanci dokázat opak, ale v Topolánkově vládě zklamali podobně jako VV - neprosadili prakticky nic ze svého programu a šlo jim hlavně o posty. A to nemluvím o blouznivé romofilské politice, v čemž jak se zdá nebude ani Jáchym žádnou výjimkou: "Moc mě přitahuje, že už jsou generace, u kterých je normální třeba to, že sedí ve třídě s Romy..."  Nevím, jak pražské dětičky, ale z osobní zkušenosti vím, že tohle bylo na mnoha místech republiky zcela normální už za komunistů. A už v první třídě mne také cikáni poprvé okradli.
0 0
možnosti

Daniel Vondrouš

2. 7. 2012 10:40
Zajímavý ojedinělý názor
že Strana zelených neprosadila skoro nic je skutečně ojedinělý názor. Zelení jsou, pokud vím, v posledních letech naopak kritizováni za to, že ze svého programu - v době, kdy byli ve vládě - prosadili příliš mnoho. Ministři Drobil i Chalupa se na MŽP ocitli právě s úkolem zrušit co nejvíce "úspěchů zelených". Někde byl ale úspěch SZ tak velký (např. Zelená úsporám), že ho sice ministři za ODS stačili jen zkomlikovat (Drobilův kiks s překročením rozpočtu a nezvládnuté kontroly). Nyní jim nezbývá, než se k úspěchu hlásit.Kdyby ale na kontě SZ zůstala jen Zelená úsporám a prosazení možnosti všech evropských zemí zakázat dovoz zahraničních odpadů do svých spaloven (tohle už ani ODS nezruší) - abych jmenoval dva mezinárodně nejznámnější příklady-, budou v ekologické politice těžko hledat  srovnání s kteroukoliv jinou českou partají.  
0 0
možnosti
Zelené voliti neradno ..
zajímavý člověk, ale volit zelené  je jako dát hlas Kalouskovi.Zelení bojují za to aby chudí nemohli jezdit starými škodovkami protože jsou nekologické ,ale oni na nové nemají.Zelení díky Bursíkově aktivititám dnes stojí stát miliardy protože  Zelení prosadili pro čističky tu nejpřísnější normu,kterou nejsme schopni plnit a tak dnes platíme penále EU.  
0 0
možnosti

Daniel Vondrouš

2. 7. 2012 10:41
Tak tyhle pohádky jsem ještě neslyšel
Takže chudí nebudou moci jezdit starými auty ? A jak se to asi má zařídit, když tvrdíte, že už někdo prosazuje návrh ?ČR, že platí penále EU za nesplněné normy pro čističky ? Člověče, kde jste to slyšel ? Samozřejmě, že ČR nic takového neplatí.S čištěním vod máme dva jiné problémy:1) Přes masivní výstavbu a rekonstrukci čističek, každé léto kvete spousta českých rybníků a přehrad. Sebelepší čistička zvládne jen malou část organického znečištění.  Bez nich by to ovšem bylo mnohem horší.2) Praha prošvihla možnost získat dotaci na svou čističku, protože má vyděračskou smlouvu s Veolií http://tn.nova.cz/zpravy/domaci/praha-nedostane-miliardy-na-cisticku-kvu.... Bude tedy muset lidem vyčistit vodu za své. A musí to udělat opravdu rychle, aby právě kvůli staré "mafiánské" smlouvě nemusela za pár let ČR platit pokuty. Za to ovšem mohou poněkud jiné strany :)
0 0
možnosti