Čtvrtek 18. dubna 2024, svátek má Valérie
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Hudební divadlo Karlín aneb Tunel plný zábavy

Co všechno lze v příspěvkové organizaci provozovat a schovat, má-li její šéf takzvaně politické krytí a umí se se zřizovatelem „domluvit“.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
EK

Egon Kulhanek

11. 7. 2012 12:38
Reakce Egona Kulhánka na článek Marie Reslové - Hudební divadlo
 Pisatelka obratně kombinuje fakta, polopravdy a lži, k čemuž bych se rád vyjádřil. Nejprve se chci zabývat nepravdivými fakty a lhaním pisatelky:Tvrzení, že uvádíme pouze operetu Polská krev se nezakládá na pravdě, na repertoáru je i druhá opereta Čardášová princezna, což lze zjistit poměrně jednoduše a to otevřením našeho webu. Dále připravujeme na letošní sezónu třetí operetu, Mam´zelle Nitouche.Tvrzení, že jsem měl cokoliv společného s muzikálem Monte Cristo, či s návratem Draculy je holá lež, pisatelka mě spojuje s těmito projekty naprosto nepodloženě.Tvrzení, že jsem byl já či mí spolupracovníci požádáni o vyjádření k činnosti paní Reslové je holá lež. Paní Reslová mi napsala mail se žádostí o schůzku v době mé řádné dovolené, což věděla z automatické odpovědi a tím její snaha skončila. Pak už jen vydala předmětný článek.Tvrzení, že těsně po mém nástupu do divadla začala rekonstrukce je rovněž nepravdivé, skutečnost byla taková, že rekonstrukci jsme s celým týmem připravovali více než dva roky.Rekonstrukce netrvala tři roky, ale rok a půl.Tvrzení o 60% návštěvnosti muzikálu Producenti je lživé, skutečnost byla v citovaném roce 2006 taková, že návštěvnost byla 97%, což je skutečnost doložitelná z prodejního systému.Tvrzení, že jsem do své kapsy regulérně odklonil honorář, či tantiémy v souvislosti s muzikálem Carmen je lživé, za zpracování příběhu jsem neměl nikdy ani korunu a nikdy v budoucnu ji ani mít nebudu. Toto samé se týká i jakékoliv jiné měny.K tvrzení o tom, že muzikál Carmen žádnou díru do světa neudělal bych rád podotkul, že v roce 2013 bude mít premiéru v Tokiu a o rok na to v Soulu.Tvrzení, že jsem poskytoval Jiřímu Besserovi neprodaná místa na operetní představení je lživé.Tvrzení, že nelze zjistit, kdo má podíl ve firmě Spectaculum a.s. je lživé, tato informace je veřejně dostupná v obchodním rejstříku. Dále bych se rád vyjádřil k citovanému auditu firmy BNV Consulting a k činnosti firmy Robinson consulting v divadle. Firma Robinson Consulting byla vybrána pro vedení účetnictví na základě řádného výběrového řízení a svou funkci plnila z počátku dobře. S postupnými personálními změnami uvnitř firmy se začala kvalita poskytovaných služeb rapidně zhoršovat, což jsem vyřešil ještě před příchodem auditu vypovězením této spolupráce. Následně jsme začali řešit účetnictví a s tím spojené služby vlastními zaměstnanci. Audit přišel do divadla právě v okamžiku, kdy docházelo k těmto změnám a předávání podkladů mezi externí firmou a našimi zaměstnanci a je pravdou, že některé podklady získával těžce. Navíc audit byl personální a měl za úkol najít úspory na zaměstnancích a rozpory v poskytnutých číslech neřešil, jen je konstatoval. Po nějakém čase byly všechny tyto nedostatky odstraněny, ale to již audit v našem divadle nebyl, takže byl vlastně popsán momentální stav, který je dávno napraven a vyřešen. Pisatelka ještě zmiňuje několik dalších firem, které jsou, či byly našimi subdodavateli a klade řečnickou otázku, jak byly tyto firmy vybrány. Kdyby tuto otázku položila mně, dozvěděla by se, že na základě řádných výběrových řízení a nemusela by klást tyto řečnické otázky a vyvolávat tak ve čtenářích pochybnosti, ale to se jí evidentně nehodilo do krámu.Jeden z odstavců je věnován spolupráci s divadlem Ta Fantastika. Je zde popsána jakási politická pyramida, která nade mnou stojí. Skutečnost je daleko prozaičtější. Muzikál Carmen byl napsán pro Lucii Bílou a ta je spolumajitelkou zmíněného divadla. Ve chvíli, kdy jsem jí nabídl spolupráci na muzikálu Carmen, vystupovala již desátým rokem výhradně ve svém divadle. Na mou nabídku odpověděla tak, že se v žádném případě nenechá angažovat v jiném, než vlastním divadle, ale pokud o spolupráci opravdu stojíme, připadala by do úvahy jediná forma spolupráce, a to kooprodukce.Dále autorka hovoří o parazitickém podnikání v souvislosti se společností Spectaculum. Tato společnost hraje až na naprosté výjimky ve dnech, kdy naši zaměstnanci čerpají volno, neboť nemají sedmidenní pracovní týden. Spectaculum financovalo vznik zmíněné inscenace výhradně z vlastních zdrojů a Hudební divadlo Karlín nepřispělo na tuto výrobu jedinou korunou. Spectaculum nemá doposud svou investici splacenou a divadlo profituje od začátku na každém představení. Pisatelka v článku uvádí ještě další polopravdy anebo fabulace, které nemají oporu v realitě. Cílem této reakce není rozebrat každou nepravdivou větu, ale pouze poukázat na to, jak pisatelka s fakty pracuje.V Praze 11. 7. 2012 Egon Kulhánek
0 0
možnosti