Sobota 20. dubna 2024, svátek má Marcela
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Hudební divadlo Karlín aneb Tunel plný zábavy

Co všechno lze v příspěvkové organizaci provozovat a schovat, má-li její šéf takzvaně politické krytí a umí se se zřizovatelem „domluvit“.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
G

Gustafa

12. 7. 2012 8:24
Nedávno jsem se v diskusi ne
Nedávno jsem se v diskusi ne příliš pochvalně zmínil o článku paní Reslové. Tento článek je velmi kvalitní a já před paní Reslovou smekám a zároveň bych se chtěl paní Reslové omluvit. Věřím, že vše, co píšete, je lehce doložitelné, případný soudní spor bude panu Kulhánkovi a jeho politické kariéře spíše k tíži. Sílu a zdar!
0 0
možnosti
EK

Egon Kulhanek

12. 7. 2012 4:12
Zkuste se prosím podívat, jak
Zkuste se prosím podívat, jak se o naší produkci vyjádřil Tim Rice (autor libreta Jesuss Crist Superstar) anebo John Kander (autor hudby Chicago, Cabaret, Vražda za oponou). Najdete to na našich stránkách.  My Vás přesvědčujeme, že nejsme schpopni posoudit kvalitu našeho repertoáru. Myslíte, že tito pánové rovněž nejsou příčetní, tak, jako to podsouváte nám?
0 0
možnosti
MR
Pane Kulhánku, jsou to
Pane Kulhánku, jsou to zdvořilí lidé. Co asi tak máte říct po představení, když vám někde uvedou muzikál... Pan Tim Rice děkuje panu Prostějovskému za "nádherný překlad do češtiny", ale zároveň říká, že neumí česky. :-)
0 0
možnosti
TV

Tomáš Vaněk

11. 7. 2012 19:57
Hudební d...divadlo?
Egone Kulhánku, je jen dobře, že už se nehodláte na tomto fóru dále vyjadřovat. Co vy si o sobě myslíte, to je do nebe volající. Za deset let (nebo jak dlouho vlastě už HDK šéfujete, na tom čísle netrvám, abyste mě nechtěl dát k soudu pro lež, prostě hodně dlouho) jste dokázal jenom to, že kdysi skutečně HUDEBNÍ DIVADLO (kam chodili obdivovat výkony a kvality inscenací nejen diváci, ale i samotní umělci, kteří stáli mezi šálami v portálech při představení, aby se mohli dívat, protože se bylo na co dívat) jste proměnil v Hudební d...divadlo? Nebo co...nevím. :-( Na začátku Producenti a teď Vražda za oponou jsou snad jediné inscenace za celou dobu, které byly dobré (dobré!). Není to trochu málo? Za ty peníze, které dostáváte a vybíráte ? (neodpovídejte) JE! ;-) Argumentace tím, že Carmen bude mít příští rok premiéru v Asii...jejich kulturní tradice a cítění je od toho evropského a zbytku světa natolik odlišné, že (a to jen podle mého názoru) bych se tím snad moc nechlubil. Já mám prostě největší problém, mimo jiné, s tím, že je z toho divadla více, než "show" (ovšem v tom nejlepším slova smyslu) vidět jen "business". Věřím, že jste určitě viděl pár "světových produkcí" třeba u sousedů v Německu, v Londýně, nebo i v Brně. Není třeba jmenovat konkrétní tituly, ale ta samozřejmá a všudepřítomná ambice dosáhnout v rámci produkce určené masám co největší možné umělecké kvality po všech stránkách je tam viditelná na první pohled. Vy mě přesvědčujete jenom o tom, že buď nejste schopný to posoudit, a nebo záměrně nechcete. Možná, a pravděpodobně, obojí. A takový ředitel je pro mě, jako pro diváka, a i jako pro umělce, který by případně měl zájem (ovšem za jiných okolností) o účinkování v HDK, zbytečný.
0 0
možnosti
MR
Pane Kulhánku, pan Matějovský
Pane Kulhánku, pan Matějovský je PR manažer a tiskový mluvčí HDK, tak to stojí na vašich webových stránkách. Ano, je možné, že pro vás pracuje na fakturu. Ale na tom, že je prostě nepřípustné, aby a.s., kterou řídí, u vás podnikala, to nic nemění. Točíte se na pitomosti, ale podstata je někde jinde. Myslím, že to dobře víte.
0 0
možnosti
L

Luk4

12. 7. 2012 9:00
No, já zas myslím, že tady jste vedle
Rozdíl mezi zaměstnancem a spolupracující samostatně podnikající fyzickou osobou je velký. Pokud by kmenový zaměstnanec divadla se stejným divadlem prostřednictvím právnické osoby podnikal, jak jste původně tvrdila, bylo by to patrně skutečně za hranou. Pokud pan Matějovský spolupracuje s HDK coby OSVČ  a pak také prostřednictvím právnické osoby, není to nic proti ničemu. Rozhodující je jediné, ekonomická výhodnost, či nevýhodnost této spolupráce pro HDK. 
0 0
možnosti
MR
Dobře pane Kulhánku, možná se
Dobře pane Kulhánku, možná se budete divit, kolik budu mít svědků. Ale přesto bych ráda nejdřív vypořádala vaše výhrady k textu.Na webových stránkách uvádíte sice obě operety, které měly měly v posledních šesti letech v HDK premiéru, ale prakticky (to slůvko v textu najdete) uvádíte jen jednu, a to Polskou krev. Za čtyři měsíce od září do prosince 2012 ji máte na programu jen třikrát, vždy odpoledne od 15 hodin.Draculu, pokud vím, produkovala společnost Notabene Musical. Podle obchodního rejstříku jste v ní skončil v půli roku 2003. Druhé uvedení Draculy mělo premiéru na začátku roku.Co se týče rekonstrukce HDK. Vy jste nastoupil do funkce v únoru 2003, v březnu zastupitelstvo rozhodlo o tom, že se bude Karlín rekonstruovat. Do doby rekonstrukce z mého pohledu přirozeně patří nejen stavba, ale i její příprava, projektová dokumentace atp. Ale myslím, že zrovna tento údaj není pro text příliš podstatný.60% návštěvnost Producentů si můžete najít v onom auditu. Je tam černé na bílém v tabulce, stejně jako 67% průměrná návštěvnost všech představení. Nejlíp navštěvované byly operety."Zpracování příběhu" u Carmen. Chcete mi tvrdit, že jste se tam s panem Novákem napsali jen tak pro radost, abyste viděli svá jména na plakátech? Proč vás tedy Frank Wildhorn na svých webových stránkách vedle skutečného libretisty a autora písňových textů neuvádí, to byste se skoro měli ohradit, že vám upřel autorská práva.ad Besserovy zájezdy berounských důchodců. Informaci jsem původně dostala od Natálky Tomkové, manažerky TOP 09 pro středočeský kraj, později mi ji pan Besser potvrdil. Dokonce mi vyprávěl jeden detail: v den, kdy tam s důchodci byl, se držel smutek za Poláky, kteří spadli s ledadlem v Katyni...Spektakulum a.s. jsem si přirozeně v rejstříku našla. Pana Matějovského jako předsedu představenstva a paní Matějovskou jako předsedkyni dozorčí rady. Kdo je majitem akcií, se z rejstříku nedozvím. Připadá mi opravdu za hranou, když v příspěvkovce podniká akciovka, kterou řídí její její zaměstnanec. Vám ne?K té účetní firmě. Jistě je možné, že někdo v ní selhal, ale pak mi vysvětlete, proč, když pracovali tak špatně, dostali zaplaceno ve stejném roce ty 4,2 milionu. Vy jste tu jejich práci nepřebírali? Vy jste to zjistili až od auditorů? Proč jste vůbec měli tak drahou externí účetní firmu? Aby vám zaměstnanci neviděli do účetnictví? Proč máte část smluv v režimu mlčenlivosti? S tím jsem se u žádné příspěvkové organizace, která je takto masivně podporována z veřejných peněz, nesetkala.57 milionů utracených v tom roce u Pragosound.s.r.o. mi nepřipadá úplně běžná věc. Kupuje-li velké divadlo celý světelný park - předpokládám, že šlo o světla a zvučení, čekala bych, že se obrátí na výrobce či větší dovozce a ne na s.r.o. jednoho pána z Černošic, jehož firma může, ale nemusí za rok existovat. Ať už jde o záruku, servis, či cenu, předpokládala bych, že může být u renomované firmy lepší. Proto je mi líto, že se audit nepodíval trochu víc dovnitř. Stejně jako u nákupu reklamy. Jsem totiž přesvědčená, že by se slušná kampaň dala udělat v té době za polovic.Co se týče Carmen - víte přece dobře, že jsem v té době pracovala v Divadle Ta Fantastika, že jsem u leckterých jednání i s Pavlem Bémem a Milanem Richterem byla přítomná. Vím leccos i o té záštitě primátora, atd. Jen bych možná v této souvislosti ráda zdůraznila, že zodpovědnost za hospodaření HDK je vždy na straně šéfa příspěvkové organizace, nikoliv soukromého koproducenta. Ten prostě dělá svůj byznys, a to mu nelze vyčítat, stejně jako to nikdo nemůže vyčítat panu Plecháčovi ve Státní opeře.  
0 0
možnosti
EK

Egon Kulhanek

11. 7. 2012 16:47
Už zase nepíšete pravdu,
Už zase nepíšete pravdu, doložíme to u soudu. Jen poslední příklad, vaší práce s fakty. Pan Matějovský není náš zaměstananec. Proč tedy tvrdíte, že je?  A do toho rejstříku se podívejte opravdu pořádně. Já tam vidím komu ty akcie patří. Tak jak je možné, že vy ne? A takto je to se spostou věcí, které píšete.
0 0
možnosti
VP
co vypovídá,že se bude hrát muzikál Carmen v Tokiu?
vůbec nic buď uveďte , kdo to platí protože ono to může být tak,že se to platí stát v rámci nějakých kulturních výměn apod. Navíc návštěvnost 97% no nevím,nevím zato vím,že vstupenky do Karlína nabízí zaměstancům za třetinu ceny...
0 0
možnosti
EK

Egon Kulhanek

11. 7. 2012 14:05
Paní Reslová, nehodlám si s
Paní Reslová, nehodlám si s Vámi dopisovat prostřednictvím tohoto serveru, další komunikaci přeneseme jinam. Vy jste placená za psaní lží a má pracovní náplň nespočívá v tom, že si s Vámi budu psát. Oba víme, že jste ve psaní velmi zdatná a že Vás to baví. Podám na Vás příští týden žalobu na ochranu osobnosti a dobré pověsti právnické osoby. Není to první článek z Vašeho pera, který staví na lživých informacích a někdo Vám musí vysvětlit, že  lhát v médiích nemůžete beztrestně.
0 0
možnosti
JP

Jirka Palcát

11. 7. 2012 15:08
pijavice
A v čem spočívá vaše pracovní náplň? Utrácení veřejných zdrojů, že ano. "Podnikatelé" jako vy, Martin Roman, Hurda z Paláce Akropolis, aj. mě fakt baví. Pumpnout stát či město o desítky miliónů a pak si hrát na podnikatele. Proč své manažerské dovednosti nezkusíte na otevřeném trhu bez dotací a Kovarčíka, co náhodou "umí" pouze státní a polostátní firmy jako sponzory? Dokázal byste to? Jaký byl váš největší podnikatelský úspěch?  
0 0
možnosti
MR
Pane Kulhánku, jsem ráda, že
Pane Kulhánku, jsem ráda, že jste se ozval, ale je mi líto, že jste nezareagoval na můj mail, o kterém jste, jak je z reakce zřejmé, dobře věděl. Z dovolené jste se vrátil podle automatické odpovědi před jedenácti dny. Myslím, že za tu dobu jste se vy nebo váš tiskový mluvčí, kterému jsem rovněž psala, ozvat mohli.Děkuji za připomínky, budu na ně reagovat ještě dnes, jakmile dodělám jinou práci.
0 0
možnosti
EK

Egon Kulhanek

11. 7. 2012 12:38
Reakce Egona Kulhánka na článek Marie Reslové - Hudební divadlo
 Pisatelka obratně kombinuje fakta, polopravdy a lži, k čemuž bych se rád vyjádřil. Nejprve se chci zabývat nepravdivými fakty a lhaním pisatelky:Tvrzení, že uvádíme pouze operetu Polská krev se nezakládá na pravdě, na repertoáru je i druhá opereta Čardášová princezna, což lze zjistit poměrně jednoduše a to otevřením našeho webu. Dále připravujeme na letošní sezónu třetí operetu, Mam´zelle Nitouche.Tvrzení, že jsem měl cokoliv společného s muzikálem Monte Cristo, či s návratem Draculy je holá lež, pisatelka mě spojuje s těmito projekty naprosto nepodloženě.Tvrzení, že jsem byl já či mí spolupracovníci požádáni o vyjádření k činnosti paní Reslové je holá lež. Paní Reslová mi napsala mail se žádostí o schůzku v době mé řádné dovolené, což věděla z automatické odpovědi a tím její snaha skončila. Pak už jen vydala předmětný článek.Tvrzení, že těsně po mém nástupu do divadla začala rekonstrukce je rovněž nepravdivé, skutečnost byla taková, že rekonstrukci jsme s celým týmem připravovali více než dva roky.Rekonstrukce netrvala tři roky, ale rok a půl.Tvrzení o 60% návštěvnosti muzikálu Producenti je lživé, skutečnost byla v citovaném roce 2006 taková, že návštěvnost byla 97%, což je skutečnost doložitelná z prodejního systému.Tvrzení, že jsem do své kapsy regulérně odklonil honorář, či tantiémy v souvislosti s muzikálem Carmen je lživé, za zpracování příběhu jsem neměl nikdy ani korunu a nikdy v budoucnu ji ani mít nebudu. Toto samé se týká i jakékoliv jiné měny.K tvrzení o tom, že muzikál Carmen žádnou díru do světa neudělal bych rád podotkul, že v roce 2013 bude mít premiéru v Tokiu a o rok na to v Soulu.Tvrzení, že jsem poskytoval Jiřímu Besserovi neprodaná místa na operetní představení je lživé.Tvrzení, že nelze zjistit, kdo má podíl ve firmě Spectaculum a.s. je lživé, tato informace je veřejně dostupná v obchodním rejstříku. Dále bych se rád vyjádřil k citovanému auditu firmy BNV Consulting a k činnosti firmy Robinson consulting v divadle. Firma Robinson Consulting byla vybrána pro vedení účetnictví na základě řádného výběrového řízení a svou funkci plnila z počátku dobře. S postupnými personálními změnami uvnitř firmy se začala kvalita poskytovaných služeb rapidně zhoršovat, což jsem vyřešil ještě před příchodem auditu vypovězením této spolupráce. Následně jsme začali řešit účetnictví a s tím spojené služby vlastními zaměstnanci. Audit přišel do divadla právě v okamžiku, kdy docházelo k těmto změnám a předávání podkladů mezi externí firmou a našimi zaměstnanci a je pravdou, že některé podklady získával těžce. Navíc audit byl personální a měl za úkol najít úspory na zaměstnancích a rozpory v poskytnutých číslech neřešil, jen je konstatoval. Po nějakém čase byly všechny tyto nedostatky odstraněny, ale to již audit v našem divadle nebyl, takže byl vlastně popsán momentální stav, který je dávno napraven a vyřešen. Pisatelka ještě zmiňuje několik dalších firem, které jsou, či byly našimi subdodavateli a klade řečnickou otázku, jak byly tyto firmy vybrány. Kdyby tuto otázku položila mně, dozvěděla by se, že na základě řádných výběrových řízení a nemusela by klást tyto řečnické otázky a vyvolávat tak ve čtenářích pochybnosti, ale to se jí evidentně nehodilo do krámu.Jeden z odstavců je věnován spolupráci s divadlem Ta Fantastika. Je zde popsána jakási politická pyramida, která nade mnou stojí. Skutečnost je daleko prozaičtější. Muzikál Carmen byl napsán pro Lucii Bílou a ta je spolumajitelkou zmíněného divadla. Ve chvíli, kdy jsem jí nabídl spolupráci na muzikálu Carmen, vystupovala již desátým rokem výhradně ve svém divadle. Na mou nabídku odpověděla tak, že se v žádném případě nenechá angažovat v jiném, než vlastním divadle, ale pokud o spolupráci opravdu stojíme, připadala by do úvahy jediná forma spolupráce, a to kooprodukce.Dále autorka hovoří o parazitickém podnikání v souvislosti se společností Spectaculum. Tato společnost hraje až na naprosté výjimky ve dnech, kdy naši zaměstnanci čerpají volno, neboť nemají sedmidenní pracovní týden. Spectaculum financovalo vznik zmíněné inscenace výhradně z vlastních zdrojů a Hudební divadlo Karlín nepřispělo na tuto výrobu jedinou korunou. Spectaculum nemá doposud svou investici splacenou a divadlo profituje od začátku na každém představení. Pisatelka v článku uvádí ještě další polopravdy anebo fabulace, které nemají oporu v realitě. Cílem této reakce není rozebrat každou nepravdivou větu, ale pouze poukázat na to, jak pisatelka s fakty pracuje.V Praze 11. 7. 2012 Egon Kulhánek
0 0
možnosti