Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Frajere, máš na to?

Jakýsi herec natočil videoklip, v němž dovozuje, že by všichni voliči měli říci „ne“ jakémusi podnikateli, který vstoupil do politiky...

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Martins

25. 10. 2013 8:30
S článkem souhlas. Jak už zde
S článkem souhlas. Jak už zde napsalo více čtenářů, je tragédií, když se vůbec bere vážně vyjádření herců - tedy osob, jejichž profesní život je založen na tom, že hrají roli, kterou jim kdosi předepsal. Nicméně autorova poznámka zde v diskusi, že na propojení České pozice a Andreje Babiše je vhodné se zeptat pana Léka, je legrační. Pan Léko na tuto otázku opakovaně odpovídal a vždy velmi stručně a úsečně s tím, že byl podpořen v minulosti při rozjezdu. Tečka. Nic více. Takže sveřepé mlčení Babišovy pozice .-))Mimochodem, mě také dodnes neodpověděl na opakovanou otázku (poslanou i na jeho profil http://www.ceskapozice.cz/u/istvan-leko?page=2 dne 16.10.2012 - 21:23) s odkazem na dotaz v diskusi pod článkem, do níž se sám zapojil (dotaz z 15.10.2012 - 20:58), proč ČP ostře kritizovala špiclování ABL v Praze, ale mediálně podporovala špiclovací centrálu Karlů Janečka a Randáka... Inu nepříjemné otázky. Lepší je nechat zapadnout :-)
0 0
možnosti

V.Hricák

24. 10. 2013 9:43
Vypořádání se s minulostí
Myslím,že nezveřejnění seznamů hned po sametu byla velká chyba.Za prvé se do dneška dostávají do vysoké politiky pochybné existence a za druhé to vytváří značný vydírací potenciál a s tím spojenou korupci.
0 0
možnosti

Křivan

24. 10. 2013 9:31
rozlišovací schopnost
Činnost bývalé Stb lze zhruba rozdělit na dvě části. Na tu kterou slušný demokratický stát nikdy neprovádí a na tu, kterou i demokratický stát běžně praktikuje. Posuzovat je stejným metrem, je jako známé míchání hrušek s jablky.Ps. Nějak rychle byl Váš článek pane Schneider odstraněn z "první" stránky.
0 0
možnosti

Jan Pavel

24. 10. 2013 6:45
Zajímal by mne názor p.
Zajímal by mne názor p. Pavelky na to, ze v oficiáních seznamech agentů je rovněž bývalý ministr zdravotnictví Leoš Heger. Pokud je mi známo, všichni kteří vycestovali na Západ na stáže, byli v uvedených seznamech. Ale na jařer.1990, když byl ministrem vnitra lidovec Sacher, vznikl t.zv. Fond Z, a osoby v něm uvedené byli ze seznamů agentů vyjmuti. Na dvou zahraničních stážích na Západě byl např. dvakrát V.Klaus a jeho žena Lívia třikrát. 
0 0
možnosti
Jen ještě maličkost
Ano, tomu rozumím, kdo sám jsi bez viny, první hoď kamenem.Nicméně kdyby řekněme Babiš, ale netýká se to jen jeho, nikam nekandidoval, nebyl veřejně činná osoba apod., tak jeho minulost nikdo neprobírá. A já myslím, že probírání minulosti v takovémto případě je v pořádku.
0 0
možnosti

Benoit

23. 10. 2013 13:34
Uškodil neuškodil. Spolupráce
Uškodil neuškodil. Spolupráce samotná není zločin. Je to ale dost zřetelený příznak toho, že jsem lidská svině, co se pro osobní prospěch neštítí ničeho...
0 0
možnosti
A co jiného to je?
Dozvím se, že tenhle kandidát udělal tohle, a proto ho volit budu (popřípadě nebudu). Co jiného to je než kádrování?
0 0
možnosti
Aha
rozený kádrovák. Já naopak chodím k volbám ne kvůli minulosti, ale kvůli budoucnosti. Je-li více voličů Tvého typu, pak se nedivím, že to u nás takto dopadá.
0 0
možnosti
Takže znovu
Píšeš: Ale na druhou stranu, opakuji znovu a znovu, čtvrt století a více staré věci bývají v kulturních společnostech ponechávány v klidu. Vrazi mají za tu dobu své tresty odsezeny a dokonce třeba i vymazány a mohou se ucházet ve volbách o hlasy! Není právě toto absurdní?Tedy se spojením minulosti a trestu přišels ty, ne já. Ale jinak jde přece o to, že nikdo nebyl potrestán! Netvrdím, že například Babiš měl být potrestán nějak apriorně, ale nebyl ani nijak souzen (nejen on, abys mi rozuměl). Ano, kdyby byl někdo z komunistů nebo všichni komunisti souzeni a dostali nějaký trest, pak ano, uplynula doba trestu a mají novou šanci. Ale takhle? Prostě to spoustě lidem pořád vadí. Jak píše Solženicyn: Odpustit mohu, zapomenout nikoli. 
0 0
možnosti
Nerozumíš tomu dobře,
ti lidé ("spolupracovníci StB") jsou čtvrt století trestáni tím, že si o ně otírá pysky kdejaký nébich, který byl jak lejno, z něhož se ani nekouřilo, takže ani StB o něj nezavadila, a teď je chytrej a "čistej". Kdejaká nula na nich exhibuje, kdekdo si z toho udělal živnost. To je skutečný trest, který nemá konce, protože ty nuly neustále přihazují pod kotlem, aby se i nadále mluvilo pouze o těch, kteří byli označeni za hříšníky, a ne o nich samotných.A mohu říci, že někteří ti "v podstatě hodní lidé, kteří jen klopili zrak a snažili se nevyčnívat a přežít", tak ti dokázali člověku udělat z života peklo. Bylo jich mnohem víc, než estébáků, a společenská a ekonomická ostrakizace, kterou svým "v podstatě nicneděláním" vytvořili, byla někdy jako ostnatý plot. Takže - koho bys chtěl soudit? A za co?Přečti si otevřený dopis Aleše Březiny Petrovi Cibulkovi z roku 1992. Je celý zajímavý, ale je tam i o tomto: --------------------------------------------------------------------------------Autor: Březina Aleš Název: Otevřený dopis Petru Cibulkovi Zdroj: NN Ročník........: 0002/023 Str.: 014 Vyšlo: 01.01.1992 Datum události: 01.01.1979 Rok: 1992 --------------------------------------------------------------------------------Úplný obsah:-----------Milý Petře, posílám Ti tento otevřený dopis, protože Tě chci upozornit na určité skutečnosti, které by měla znát širší veřejnost, nikoliv pouze Ty a já a možná pár lidí, s kterými jsme byli v letech 1978-79 na Borech. Myslím si, že si mne pamatuješ velice dobře: Při své první hladovce, kterou jsi držel, aby Tě přemístili z 3. na 5. úsek na Borech, to vypadalo, že pro ně nebude problémem nechat Tě hladovku úspěšně dokončit a nechávali se s oblibou slyšet, že pro Tebe mají dřevěné sako. Pamatuješ se? Vyhlásil jsem tehdy hladovku na Tvou podporu, což se mohlo klasifikovat jako vězeňská vzpoura a Tebe během pár hodin odvezli do nemocnice. Přiznám se, mně tehdy Tvé počínání nahánělo víc hrůzy než sympatií. A k tomu kroku bych se asi těžko odvážil, kdybych nevěděl, že Aleš Macháček bude věci ventilovat ven. Pracovali jsme na šotonech. Byla to zlá práce, ale skutečné peklo by nastalo, kdyby komunisté nás začali zavírat na 5. (psychiatrický) úsek, jako to dělali v Rusku a Ty jsi jim k tomu dával nechtěně návod. Nakonec jsi udělal kompromis a z hladovky jsi bez vysvětlení vycouval. Nikdo Ti to nevyčítal. Jako vězňové jsme respektovali Tvé přesvědčení. Tehdy jsi přece hájil komunistickou stranu. Pamatuješ se? Pamatuješ se, jak jsi prohlašoval, že v Norsku není demokracie, protože Komunistická strana Norska nemá v předvolební kampani vymezený čas v televizi?Pamatuješ se, jak jsi v dopisu od Šimsů nahrazoval biblickou terminologii terminologií Tobě vlastní a například výraz Království Boží jsi překládal jako komunismus.Pamatuješ se, jak jsi psal stížnost na jiného vězně, že Tě urazil slovy: "Ty holube zapíčený!" Tento krok se mohl brát jako boj za lidská práva, ale také jako... Připomínám Ti tyto skutečnosti, protože i Ty jsi dělal podobně jako já kompromisy, na které si dnes nevzpomínáš nebo nechceš vzpomenout.Můžeš namítnout, že to vše bylo jinak, že to není pravda. Zveřejnil jsi sto tisíc jmen. Jmen lidí, kteří udělali kompromis. Jen hrstka z nich podepsala spolupráci s StB dobrovolně. Většina z nich ji podepsala pod nátlakem. Někteří ani nic nepodepsali. Jakákoliv smlouva podepsaná pod nátlakem je neplatná. Ty máš pro ně však trest, který je na rozdíl od trestu za vraždu nepromlčitelný a nenapravitelný. Nejedná se jen o sto tisíc jmen, ale jedná se také o sto tisíc tragických příběhů, které nikdo za Tvým seznamem, který jsi uveřejnil, nevidí.Petře Cibulko, i Ty jsi ještě v osmdesátých letech hájil systém socialismu (do kterého patřila i Tajná policie, ať již to bylo NKVD, KGB, Stasi nebo StB), i Ty jsi dělal kompromisy. Pokud chceš honit komunistické zločince, je to Tvoje věc, ale nehoň oběti těchto zločinců. Na to Ty nemáš právo, to přenechej někomu jinému, myslím tím Boha, který nedělá kompromisy jako Ty a já. S přátelským pozdravemAleš BŘEZINA(Autor je signatářem Charty 77. Odmítl nastoupit vojenskou službu, za co byl v roce 1977 na 2,5 roku uvězněn. Poté emigroval do Kanady, byl dopisovatelem Hlasu Ameriky a Svobodné Evropy a zároveň redaktorem krajanského tisku). 
0 0
možnosti
Michale,
to snad opravdu nemyslíš vážně. Nebo vidíš svět opravdu tímto echtovně ultrabolševickým prismatem? To snad opravdu ne!!!
0 0
možnosti
Krátce:
nevím, chodit či nechodit k soudu nemá s přiznáním či nepřiznáním nic společného. Domnívat se může kdokoliv cokoliv, ale je to jen jeho domněnka, nikoliv objektivní skutečnost. Přiznání je akt před soudem, čili objektivní skutečnost. Toto je absence před soudem, což je fakt něco jiného.Za druhé - za co měl být potrestán Babiš? On něco provedl? On byl shledán vinným? To si fakt pleteš pojmy a dojmy. Měl být potrestán za to, že ho někdo nevymazal z registru svazků, jako to prý udělal Petr Cibulka se svou matkou? A těch chybějících jmen je prý na stovky...K té ochraně ekonomických zájmů státu: kdopak asi těžil z toho, že po změně režimu jsme byli z oněch tranzitních států na tom ekonomicky nejlépe? Nestojí to za vzetí do úvahy? Já vím, boří to ideologické konstrukce a odporuje to idiotskému zákonu, hodnotícímu minulost (to je paradoxně přímo bolševický exkrement, hodnotit zákonem minulost!). Právě proto to ale říkám a říkat budu.
0 0
možnosti