Diskuze
Tibet a muslimské šátky aneb O dvojím a jednom metru
Děkujeme za pochopení.
J. Krupka
Laudát není férový chlap
K povaze politické morálky pana Laudáta jen tolik: Má-li účinně vést konkr. postoj mluvčího k férovosti a pravdomluvnosti, pak musí být takový postoj uplatňován bez ohledu na tendenčně subjektivistické postoje mluvčího. Pokud to nedělá, pak není ani pravdomluvný, ani férový, ale není ani spravedlivý, natož statečný. Platí, a contrario, že lže, nehraje podle pravidel, je nespravedlivý a je to normální srab.
V.Hricák
Re: Laudát není férový chlap
...jako 99% politiků.Ze svého postavení a peněz si vytvořili střed světa,kolem kterého se všechno a všichni otáčejí.Rovnost a upřímnost je pro tyto lidi prázdný pojem.Kdysi to bylo specifické jen pro vysokou politiku.Dnes se tato charakteristika nastěhovala i do komunální a s křivárnama se setkáte i v Horní Dolní.
Peníze opravdu kazí člověka.
V.Hricák
Nevím,
ale jak jsem měl možnost poznat za éru politického působení poslance Laudáta,a více méně celou partu zvanou TOP 09,nestojí za nějakou sáhodlouhou diskusi.Je to parta pro kterou je bližší košile než kabát a zejména pak jejich faktický šéf Kalousek razí heslo,že účel světí prostředky.Získat moc disponovat se státními penězi znamená dostat se velmi vysoko do politiky.A k tomu je zapotřebí zaujmout voliče.A vždycky se najde dost takových,u kterých zvítězí ideologická zaslepenost nad racionálním uvažováním a pudem sebezáchovy.V téma Tibetu doufá zřejmě i politická mrtvola Bursík,když pořádal demonstranci na jeho podporu.Všechno,čím mohou nějak zaujmout voliče je pro tyto lidi dobré.Chtěl bych vidět do jejich hlav,co si skutečně myslí.Ochránci slabých a utiskovaných.
Ano, zachovejme jejich právo
být upravena dle svého, je lépe vědět o nich a mít je na očích, než ve společenské izolaci někde v suterénu. Jejich poselství, že nad veškeré zákony jim je Mohamed a jeho odkaz jim je nade vše nejsvětější, je jasný. Tudíž i to, že v jejich očích jsme nevěřící psi, vůči nimž je vše dovoleno, neb jsou bezprávnými věcmi, nikoli lidmi. A zachovejme si své právo služby takovýchto zdravotnic odmítnout.
J. Schneider
Re: Ano, zachovejme jejich právo
První větu máte slibnou, ale pak to všechno kazíte. Zkuste si srovnat to, co říkáte o Mohamedovi, s křesťanstvím a židovstvím, abychom zůstali v našem civilizačním okruhu - dojdete k témuž. Tak o co vám vlastně jde? Navíc islám je nejméně theologické náboženství, je nejvíce "pozemské". V křesťanství můžete vést "hladké řečičky", a duchovní autority vám slíbí spasení, nehledě na činy. U islámu je tomu v zásadě opačně. A to, že vám odkaz islámu je "jasný", svědčí o totálním zmatení. Není totiž žádného "jednoho islámu", oni nemají centrální autoritu (papeže), který by stanovoval různá dogmata. Islám je roztříštěný jako judaismus a protestantismus, které často bojují více mezi sebou, než navenek. Pojetí "nemuslimů" jako "ne-lidí" jak je uvádíte je lživé. Určitý despekt vůči jiným vyznáním je však vlastní všem monotheistickým náboženstvím, bohužel. Nikdy se však neodvažovaly je označit za "podlidi", jako to učinil nedávno Jacenjuk.
Jeptišky a hidžáb?
Srovnání je velmi nepřípadné, zvláště v nemocničním a podobném prostředí. Oděv řádových sester symbolizuje vyšší a výjimečné zasvěcení se službě Bohu, v nemocnicích a sociálních zařízeních konkrétně formou nezištně služby bližnímu. Nic z toho neplatí pro hidžáb, burku a podobné atributy. Na druhé straně - argumenty identifikací proti zahalování jsou v našem případě směšné a zcela irelevantní.
J. Schneider
Re: Jeptišky a hidžáb?
Řádové sestry čepec nosí vždy, i když neslouží v nemocnici - to jste zcela vedle se svým "argumentem". A vaše totální nepochopení podmínky vizuální identifikace je jen tragickou pointou, protože problém stojí přesně opačně, ale to byste musel vzít na vědomí realitu.