Sobota 20. dubna 2024, svátek má Marcela
130 let

Lidovky.cz

Střední a východní Evropa: Nejmenší zájem o nabídku Netflixu na světě

Netflix. foto: Czechcrunch.cz

Průměrný český předplatitel sleduje pořady amerického placeného poskytovatele filmů a seriálů Netflix 26 dnů (37 627 minut) v roce. Vyplývá to z průzkumu britské společnosti Comparitech, která sledovala zvyky 25 tisíc uživatelů ze 46 zemí.
  17:24

Košer Netflix

Průměrný český předplatitel Netflixu sleduje pořady tohoto amerického placeného poskytovatele filmů a seriálů 26 dnů (37 627 minut) v roce. Vyplývá to z průzkumu britské společnosti Comparitech, která sledovala zvyky 25 tisíc uživatelů ze 46 zemí. O něco hůře jsou na tom jen Chorvati (26 dnů – 37 118 minut) a na konci žebříčku jsou Slováci (24 dny – 34 716 minut).

Minimální zájem našich bratrů se dá celkem pochopit, protože Netflix, který své služby začal poskytovat v lednu 2016 globálně s výjimkou Číny, Sýrie a Severní Koreje, zřejmě z úsporných důvodů nenabízí slovenské titulky, na což si permanentně a oprávněně slovenští uživatelé stěžují. Občanům Slovenska tedy nezbývá nic jiného, než se na filmy dívat s českými či maďarskými titulky.

O něco více než Češi se na Netflix dívají Litevci a Maďaři (shodně 28 dnů), Estonci 29, Bulhaři o den více, Lotyši 34, Srbové 38 a Poláci 44 dnů. Nejoblíbenější jsou jednoznačně seriály. Průměrný uživatel jim věnuje zhruba 80 procent času.

Žebříček sledovanosti bezkonkurenčně vedou jihoamerické státy, v první desítce jich najdeme dokonce šest. Na Netflix se nejvíce dívají v Peru (80 dnů), pak v Argentině (77), Chile (75), Mexiku (74) a v Kolumbii (70). Kanaďané filmy a seriály Netflixu sledují v průměru 68 dní, Brazilci 66, Američané 63, Švýcaři 57 a obyvatelé Velké Británie 55.

Nejmenší zájem o nabídku společnosti, která se v uplynulých letech stávala stále více nástrojem pokrokové propagandy, mají lidé ze střední a východní Evropy. Na této statistice kupodivu nezměnily nic ani vládní koronavirová opatření. O něco více než Češi se na Netflix dívají Litevci a Maďaři (shodně 28 dnů), Estonci 29, Bulhaři o den více, Lotyši 34, Srbové 38 a Poláci 44 dnů. Nejoblíbenější jsou jednoznačně seriály. Průměrný uživatel jim věnuje zhruba 80 procent času.

Předplatitelé v Izraeli mají podobné zvyky jako lidé ze střední a východní Evropy, Netflixu věnují jen 41 dnů. Židovský stát ale v tomto segmentu televizní zábavy nabízí více alternativ, pro věřící rodiny existují služby umožňující vypustit z náboženských či morálních důvodů nepřijatelné scény. Stanice Tov TV například zavedla službu „košer Netflix“, která má statisíce uživatelů. Služba nejen upozorňuje na nemorální části, ale dokáže odstranit celé scény.

Autor: