Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jak diskutovat?

Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Redakce nemůže ovlivnit jejich obsah. Vyhrazuje si však právo je odstraňovat. Jejich délka může být maximálně 2000 znaků, delší budou zkráceny. Nepřijatelné jsou zejména urážky, vulgarismy, rasismus a neplacená reklama.


  • Příspěvků: 3
  • Poslední: 24.11.2014 13:55
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
Zeptejme se, proč učitele nebaví učit?

Nebaví je to proto, že skutečné nadání někoho něco naučit se v žádné fázi přípravy na toto povolání nezkoumá. Jako bychom chtěli od baletek výkony, když nebudou mít talentové zkoušky za konzervatoř. I proto mnoho učitelů má pedagogickou fakultu jen jako jakoukoliv vysokou školu pro odraz do života. Zaveďme při přijímání na pedagogické fakulty talentové zkoušky, nejen jestli umí stojku nebo hrát na piáno, ale zda umí skutečně vysvětlit třeba jednoduchý úkon. A také zaveďme roční studium pro jiné vysokoškoláky, kteří by třeba v 45 letech chtěli učit matematiku nebo fyziku. To, že člověk je schopen učit, totiž často pozná až po letech životních zkušeností. Naopak lidé mohou mít třeba dvě vysoké školy a nikomu nejsou schopni nic vysvětlit, natož naučit.

Komensky se mylil!!!

... to by taky mohla byt reakce na ty veczne zaklinace se 'odkazem' 400 let mrtveho chlapka, ktereho jsme my, narod Komenskeho, vyhnali v jeho 27 letech, aby se domu vratil na par mesicu jako svedsky spion... Mimochodem, je nekde zaznamenan postoj nejake z Komenskeho primych obeti? Co si o panu Komenskem mysleli deti?

No, mozna jsou myslenky Komenskeho nadcasove a mel pravdu. A treba jenom vyroky "skolaky bavi uceni" a "u ditka je probuzen vrely zajem o uceni" nejsou uplne ekvivalentni. Ja tam aspon rozdil vidim, i kdyz ja se ve skole jeste bifloval, namisto zkompetentnovani se v segmentu ctenarske gramotnosti...

K testum zopakuji...

... svuj radikalne levicovy postoj deformovany zakladne-skolskou znalosti statistiky... Cilem vzdelavaci soustavy by nemela byt snaha dohnat Finsko, predehnat Singapore ci 'byt nadprumerny'. Cilem by melo byt predat mladym nejake schopnosti tak, aby to jim a cele spolecnosti k necemu bylo (co to presne znamena, to by mela byt ta diskuze o vzdelavani).

Mezinarodni testy, kdyz uz jsou, tak at jsou, idealne pokud to zaplati nekdo zvenku a nebude se kolem toho tocit pul roku vyucovani v pate a devate tride... Jen si myslim,  ze mezigeneracni testy by skolstvi dodaly mnohem cennejsi zpetnou vazbu.