Diskuse k článku

Problém vzdělávání: Investovat do špiček, nebo do inkluze?

U Číny se zřejmě v hodnocení 15letých studentů PISA uplatnila obousměrná kauzalita – růst bohatství má za následek vyšší IQ a opačně. Západ investuje ohromné prostředky do studentů s nízkým IQ, Izrael do těch, kteří jsou schopni něco dokázat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
S. Tomáš 23.12.2019 13:57

Kdosi řekl: Potřebujeme lidi, kteří vědí o všem něco, a lidí, kteří vědí o něčem všechno."

P. Čech 21.12.2019 8:17

"Obstarat s i vzdělaný národ není snadné"??? Kdopak s i ten vzdělaný národ hodlá obstarávat?Kdo je to ten "někdo"? Pokud totiž s i někdo ten národ obstarává, musí především b ý t . Docela by mne zajímalo, kdy se už konečně ti naši novináři začnou orientovat v českém jazyce.

" Západ investuje ohromné prostředky do studentů s nízkým IQ"? Také zajímavé. Oni snad existují na západě s t u d e n t i s nízkým IQ? Pojem "student" v českém jazyce odjakživa znamenal někoho, kdo studuje přinejmenším střední školu. A na střední školy jsou přijímáni studenti na základě výběrových přijímacích zkoušek. Že by ty zkoušky byly tak ubohé, že by jimi procházeli "studenti" s nízkým IQ?

Zdá se, že nízké IQ mají zejména novináři, kteří ani neumí česky.

V. Šedivý 21.12.2019 9:40

Ano, na české střední školy se dostávají i osoby ke studiu nezpůsobilé. Proč myslíte, že je tak silný odpor k maturitě hodnocené mimo školu?

P. Čech 21.12.2019 12:01

No, a to je zásadně špatně. Za mých mladých let se nikdo s více než jednou trojkou (nesměla být z matematiky či českého jazyka) na střední školu nedostal. Že by to bylo tím, že učitelé mají malé platy?

P. Selinger 20.12.2019 17:01

Ikluse je tragický omyl. Ano, je možno do normální třídy inkludovat tělesně postiženého, i vozíčkáře, ale v žádném případě mentálně retadovaného !

P. Čech 21.12.2019 8:24

U nás, v české republice je možné téměř všechno, pane Selingere.K moci, tedy i k vymýšlení podobných tragicky nesmyslných howadin se dostávají v našem systému ti nejhloupější jedinci - zástupci politických stran a podle toho to také vypadá. Lidem je vštěpována nesmyslná hloupost, že úroneň školství přímo závisí na výši platu učitelů a podobně. Jak potom může takový systém vypadat? To nechť si v hlavě zpracuje každý sám. Z dějin je známo, že nejchytřejší lidé nevzešli nikdy ze sytémů,v kterých měli učitelé nejvyšší platy. Spíše naopak.

J. Vavrochová 20.12.2019 15:28

Izrael jedná racionálně, aby přežil, my jednáme iracionálně, protože si myslíme, že nám nepřežití nehrozí; smutná skutečnost!:-(

P. Čech 21.12.2019 8:29

Koho máte na mysli pod pojmem " m y " ? Snad ne mně a nebo i Vás? M y totiž nejednáme iracionálně, tak jednají naši t.zv. zástupci. Oni to vlastně ani n a š i zástupci nejsou, protože jsou to zástupci politických stran a hnutí, což jasně vyplývá z volebního zákona. Zástupci n á s , lidí, občanů, jsou jen senátoři a prezident republiky, ev. prezidentem podle ústavy jmenovaní lidé. Nikdo jiný.

D. Stys 21.12.2019 9:53

Když jsem byl ministrem školství, povídal jsem si panem Fořtíkem https://cs.wikipedia.org/wiki/V%C3%A1clav_Fo%C5%99t%C3%ADk, členem Mensy, spoluzakladatelem centra nadání, posléze místopředsedou Pirátské strany. Z funkce odstoupil. Dnes jsou Piráti přední navrhovatelé zrušení maturity z matematiky a navrhují "osvědčení o střední škole". Tak si zvolte.

Šílené kompromisy, které je třeba v politice dělat, zjevně vyselektují jen ty nejtvárnější.

P. Čech 21.12.2019 12:13

Nejtvárnější? To je velice mírně řečeno. Oni jsou totiž ti n e j h l o u p ě j š í. Je to ovšem dáno od základu tím naším politickým systémem, a čl. 18, odst.1 ústavy. On totiž ten volební systém podle zásad poměrného zastoupení předjímá a vyžaduje handlování povolebních , zcela impotentních koalic, které se zákonitě během volebního období rozpadají. Koalic nesourodých politických subjektů, které v našem systému nemohou fungovat a ani nefungují. Když už nám musí (podle mne nemusí) vládnout politické strany a hnutí (čl. 5 ústavy), měl by existovat volební systém takový, který v ž d y vygeneruje jen jednoho nadpolovičního vítěze voleb. Ten by potom vládl po celé volební období Pojistku by měl tvořit zákon o obecném referendu, který by ovšem nesměl jakkoliv omezovat právo občanů žádat a nastolovat jejich většinovou vůli všude a ve všem.Tak má vypadat skutečná zastupitelská demokracie. To, co dnes máme u nás je jen reálný socialismus, notně ovšem opepřený zásadami anarchie.

J. Paleček 21.12.2019 18:41

Už dlouho o ukončení středního vzdělání přemýšlím ač bez možnosti do toho mluvit. Proč neumožnit těm co nesloží zkoušku z matematiky a češtiny získat "osvědčení o střední škole" a těm co ty zkoušky zvládnou "maturitní vysvědčení.

D. Stys 21.12.2019 18:49

Protože na střední škole s maturitou se studuje ke složení maturity. Spíš nevidím smysl v tom aby i na průmyslovkách byla maturita z matematiky. To tak nikdy nebylo.

Řešením je lepší prostupnost mezi gymnázii a průmyslovkami a mezi průmyslovkami a učebními obory.

J. Nový 20.12.2019 12:08

Výborně napsáno, ovšem co naplat. není to v souladu s "evropskými hodnotami" a a si ani s "politickou korektností", takže.... ;-(

K. Gaman 20.12.2019 7:19

K tomu není co dodat, vše bylo řečeno větou: "Namísto do špiček investují do inkluze (Západ a také Česko, pozn. KG). Na tu si Izrael nepotrpí: vědecké objevy nedělají a nové firmy nezakládají ti, kdo by měli chodit do zvláštních škol." Otázka ale zní, kdo a proč u nás ve školství prosazuje zjevné nesmysly. Je to zjevná diverze a měla by být příkladně potrestána!