Diskuze
Petr Pithart: Svět bez skrupulí
Děkujeme za pochopení.
B. Rudolf
Myslím, že si opravdu nerozumíme
Nápisy: "Jsem Charlie" nebyly výzvou k urážkám na potkání, ale vyjádřením solidarity s nevinnými obětmi teroristického útoku. A na slově "nevinnými" trvám! Proto tak nesouhlasné reakce na slova pana Halíka.
Kreslíři z Charlie Hebdo si jen dělali legraci, a možná měli špatný vkus. Ale možná, že ho tak špatný neměli. To bychom opravdu museli znát kontext. V tomto světě plném násilí a krutosti (Islámský stát, Ukrajina atd.) mne (hypotetická) urážka hypotetické nejvyšší bytosti příliš netrápí. Pokud bůh existuje, vyrovná se s tímto druhem naší hlouposti zcela hladce - proto (hypotetická).
A skrupule bych od svých bližních raději požadoval v běžném životě.
Proroka nekarikují
VŠICHNI, karikuje ho jen pár chlápků. No a co? Musulmani se taky necítí odpovědni za ISIL, ani za atentátníky třeba z Londýna nebo Madridu a to bylo ještě před karikaturami. Mne jako neznaboha zase iritují požadavky muslimů na zvláštní zacházení, vylučování psů z přepravy, právo na zahalování i v práci, osvobození muslimských děvčat od tělocviku, na zřizování modliteben atp / Francie, Británie, už i Německo /. Mohu pochopit, že si takto nestěžují všichni muslimové, že jde jen o menšinu pitomců. To ovšem jen za předpokladu že oni pochopí, že karikováním jejich proroka se baví taky jen menšina neznabohů. Mimochodem, proč má být vlastně náboženství bráno vážně, jako cosi neoddiskutovatelně "pozitivního"? Proč nemá mít nárok na úctu i člověk, který věří v reálnou existenci prince Bajaji a celý život věnuje nácviku boje s drakem, protože po vítězství na něho čeká krásná princezna / bohužel jen jedna, ale co se dá dělat, v tomto je ke svým věřícím islám štědřejší /.
J. Václav 261
Tan Pithart se proslavil hlavně svojí rostoucí trávou,
když ji slyšel dříve než my ostatní a teď by nenakreslil obyčejný obrázek pro děti ? Tak ať si užívá svého bohatého důchodu a nekecá nám do věcí, ketré se ho už netýkají.
Tatana
Vážený pane Pitharte
Nakreslíš, nenakreslíš?
Na pohřebním rouše sv. Ludmily jsou svastiky, na některých významných středověkých památkách v samém srdci Prahy taky.
Přesto je svastika považována pouze za zavrženíhodný symbol NSDAP.
My si ukrádáme vlastní dějiny, vytěsňujeme jedny informace jinými, ztrácíme úplné spektrum pohledu.
Takto se ztrácí národní identita Evropanů, jejich kultura i splečné body s kulturami jinými.
Ještě že nikoho nenapadlo např. jako přijetí památek pod patronát UNESCa, odstranění svastik na chrámech v Indii.
Ve sdělovacích prostředcích se 2. světová omílá od rana do večera, koho zajímaly napoleonské války po 70-ti letech?
Mrtví byli oplakáni a pohřbeni, zbořené objekty znovu postaveny a svět se točil dál.
M. Kosejk
hm...
Zkusím reagovat podobenstvím z života: Tak já teď jako bývalý zaměstnanec realitní kanceláře musel řešit toto (viz odkaz):
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1097429889-cerne-ovce/214452801081009/
Prosím! Řekněte mi, jestli ten, kdo je bez skrupulí, je jednatel této realitky, nebo jestli jím je některý z poškozených tímto jednatelem, pokud by v reakci na to jednatele zkarikoval. Já tvrdím, že pan Pithart si myslí to druhé (bohužel).