Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Ministr školství Chládek zraje na výměnu

Šéf resortu školství za ČSSD se rozhodl omezit právo rodičů vzdělávat své děti v domácí škole pro druhý stupeň základních škol. Proč vyvolal boj s rodiči? Proč chce omezit jejich svobodu? Ptá se Roman Joch.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

V.Hricák

11. 5. 2014 7:52
Joch kontra Cermat?

Pan Joch by asi nejraději Chládka rovnou popravil,přitom je to po hodně dlouhé době jediný ministr,který se, alespoň navenek snaží posunout naše školství z marastu,do kterého se po revoluci dostalo.Když byly oprášeny státní maturity,kvitoval jsem to s povděkem.To jsem ovšem ještě netušil,že jejich hlavním smyslem nemá být vyšší kvalita školství,ale další z mnoha penězovodů pro privilegované.Kdysi se maturitní témata vyhlašovala rozhlasem.Dnes,v době internetu a televize,jsme se přiklonili k rozvozu tajemných kufříků po jednotlivých školách.Připouštím,že je to nákladnější.Z mého pohledu ale také mnohem hůře kontrolovatelné.Chládek začal otevřeně tento systém kritizovat a začal mluvit o jeho radikálně levnější změně.Není náhodou toto skutečným důvodem Jochovo kritiky?Když chceš psa bít,hůl si najdeš a účel světí prostředky.

0 0
možnosti

P. Čech

10. 5. 2014 8:58
Reakce na kritiku ministra

Vážení kritici ministra Chládka,

máte dojem, že svět přijde o vzdělané a ušlechtilé lidi, pokud nebude umožněna domácí výchova ve výjimečných případech podle Vašich představ. Skutečně jde o velmi výjimečné případy, kdy je rodina způsobilá a schopná vzdělávat kvalitně svoje dítě a neposílat ho do školy. Ještě výjimečnější je, že nastane kombinace výjimečné rodiny a současně výjimečně nadaného dítka, kde by nám potom mohl vyrůstat vysoce nadprůměrný člověk.

Vašimi názory děláte z malého komára velkého velblouda, který by měl ministra Chládka ohrozit. Ministr Chládek naopak boduje snad nejlépe ze všech současných ministrů a určitě ze všech ministrů školství bývalých tím, co se mu dosud povedlo a tím, co prosazuje. Nebojí se prosazovat i dlouhodobá nepopulární opatření, která vedou k tomu, aby nám zde opět vyrostla elita typu např. Emila Kolbena, o kterém spolu s dalšími velikány naší historie si můžete přijít poslechnout moji přednášku v kulturní památce ČR - Elektroskanzenu, kam Vás tímt

0 0
možnosti

11. 5. 2014 13:59
Re: Reakce na kritiku ministra

Nějak mi ten váš argument nesedí. Tím, že přinutíme všechny děti chodit do státní školy, vychováme další velikány typu Emila Kolbena? A to jako jak?

0 0
možnosti

J. Martínek 957

9. 5. 2014 17:09
Děkujeme panu ministrovi ! Vše co dělá, dobře dělá!

Pokračování :  To bylo již za komunistů zakázáno a naši porevoluční komunističtí vládci, překabátění v demokraticky smýšlející politiky, v tom pokračují. Účelem takové výuky by nemělo být někoho nutit věřit, ale seznámit s podstatou.

Dle ministerstva školství to zřejmě není nutné, důležitější je znalost islámu. Aby byly připraveny na příliv muslimských přistěhovalců v množství, které nám z plánovaných 60 milionů imigrantů určí evroští nejvyšší představitelé, které nikdo demokraticky nezvolil (kromě Bilderbergu, Trilaterátů, Illuminátů, zednářů a západních finančníků -Rockefellerů, Morganů, Soroszů, Rotschildů....). Aby pro ně dokázali stavět mešity, ..... Hrůza pomyslet ! Já už jsem starý, do smrti to už nějak vydržím, ale co chudáci naše děti a vnuci...

Jediné řešení - včas z EU vystoupit- máme nyní příležitost - volby do EP - VOLTE TY STRANY, KTERÉ MAJÍ V PROGRAMU SKONCOVÁNÍ S ČLENSTVÍM V EU A NEPŘIJETÍ EURA.  Z EU, USA a NATO NIC DOBRÉHO NEČIŠÍ!!!

0 0
možnosti

J. Křivan

9. 5. 2014 17:24
Re: Děkujeme panu ministrovi ! Vše co dělá, dobře dělá!

Pane Martínku, tady jste v Čechách. Zatím jsou na tom blbě ti co se neumějí bránit a ti nás nezachrání.

0 0
možnosti

J. Martínek 957

9. 5. 2014 16:52
Poděkujme panu ministrovi ! Vše co dělá, dobře dělá!

MŠ se snaží zavádět vyučování islámu, abychom byli připraveni na to, až nikým nezvolení nejvyšší hodnostáři EU dají příkaz, kolik muslimských imigrantů z těch 60 plánovaných milionů připadne na ČR. Děti se musí naučit zákonu šaría, musí se dovědět, kdo je to Alláh, co je to ženská obřízka, burka, zvládat islámské náboženství. To se děti, které vyučují rodiče, nikdy nedozví. A to by jim opravdu, ale opravdu mohlo v životě, který nám připravují naši demokraticky zvolení poslanci a politici za ČSSD, prezidenta Zemana nevyjímaje, chybět. Představte si, až je bude někdo podřezávat, utínat jim ruce, lít kyselinu do obličeje, až budou umírat v důsledku výbuchů sebevražedných spolužáků, že nebudou věděl, že je to v souladu s muslimskou vírou.

Základy naší společnosti jsou křesťanské. Proč se povinně nevyučuje ve školách katolická prvouka, proč není povinným předmětem vyučování základů křesťanských náboženství ? Křesťanská morálka a znalost pouze Desatera, by naší mládeži velmi prospělo. To bylo ji

0 0
možnosti

J. Křivan

9. 5. 2014 12:50
Poděkujme panu Jochovi,

že svým článkem rozproudil zajímavou diskuzi. Za to si ho na ČP jistě cení.

1.Problematika domácí výuky pro druhý stupeň je skutečně vhodná jen pro hodně málo rodin. Určitě je spojena i značnými náklady na její realizaci. Vytváří však skupinu mládeže, která žije mimo současnou realitu. Něco jako skleník. Každý ať posoudí sám důsledky.

2. Podstatnější je stav nejen středoškolského studia všech mutací. Slovo hrůza je snad i pochvala. Degeneroval vztah učitel a jeho žák, Degeneroval vztah učitel a jeho schopnost výuky. Degeneroval vztah rodina a škola. Degenerovala schopnost učitele posilovat u žáka dlouhodobou paměť, logické myšlení, samostatnost. Mám pokračovat? Výsledky úpadku školství po roce 1989 už stvrdily i mezinárodní srovnávací studie. Tohle by mělo být nosné téma celé naší společnosti v čele s ministrem školství.

0 0
možnosti

J. Křivan

9. 5. 2014 12:57
Re: Poděkujme panu Jochovi,

Zatím jsem se nenaučil jak využívat těch 6000 znaků seřazených do 9 odstavců, tak pokračuji jak umím.

3. Negativní vliv na preference ČSSD z tohoto zásahu ministra Chládka nebude žádný, a pokud se tohle téma dostane na první stránky, preference naopak stoupnou.

0 0
možnosti

J. Václav

9. 5. 2014 10:42
Komenského by ranila mrtvice

kdyby zjistil, že máme zákon podle kterého nemusí děti chodit do školy. Co z takových dětí vůbec bude ? Egoisté ohrunující nos nad ostatní lůzou, která do školy chodíla, nebo snad noví Einsteini, o tom už vůbec pochybuji. Chládka moc nemusím, ale v tomhle jsem s ním zajedno.

0 0
možnosti

9. 5. 2014 12:14
Pane Václave myslíte, že císař Josef II

byl takový egoista ohrnující nos nad vesničany a nebo osvícený mocnář, který zrušil poddanství. Byl vzděláván individuálně. Těch co si mohou dovolit zodpovědně vzdělávat své děti doma je tak málo že na tom v populaci vůbec nezáleží. Co když je to namířeno proti některým nepřizpůsobivým spoluobčanům, kteří tím mohou zdůvodňovat že neposílají děti do školy? Zkuste přemýšlet!

0 0
možnosti

9. 5. 2014 9:49
Někdo má pana Jocha na ČP rád

přihrává mu práci.

0 0
možnosti

9. 5. 2014 8:34
V jistém ohledu pravda

Jochovi vyšel správný závěr ze špatných postulátů. Vzdělání je především právem dítěte. Rodiče, stejně jako stát, nejsou jeho vlastníky, dítě je subjekt per se. Vzhledem k tomu, že české základní a střední školství je až na pár ubývajících výjimek (zvláště z hlediska „nadaných dětí“) naprosto příšerné, domácí vzdělávání je pro ně naprosto přirozenou první volbou. Školní docházka vzdělávání omezuje.

0 0
možnosti

V.Hricák

9. 5. 2014 9:42
Re: V jistém ohledu pravda

A kolika se to týká dětí.V rámci populace jde spíš o jednotlivce.Jinak souhlasím,že české školství je v troskách a slouží,stejně jako i jiné obory,spíš jako pomyslný cecek k dojení peněz daňových poplatníků.Od zavedení pochybných  st. maturit za stovky milionů,po nákup titulů na některých univerzitách.Systém financování "na hlavu" vedl ke zrušení přijímacích zkoušek na stř. školách.Znalosti značné části maturantů  nedosahují tak mnohdy ani úrovně učilišť za socíku.

Spoléhat se tak na to,že náší inteligenci zachrání jednotlivci vzešlí z domácího vzdělávání je hodně pošetilé.Jestli by to tak mělo být,začněme vzdělávat doma všichni a školy zrušme.Stejně tak můžeme pokračovat s domácím léčitelstvím a můžeme zrušit nemocnice.

0 0
možnosti

V.Hricák

9. 5. 2014 7:02
Destrukce pokračuje!

Pane Jochu,váš článek je důkazem neustále se zhoršujícího stavu ČP a české žurnalistiky obecně.Aniž by jste vytvořil prostor pro vysvětlení,okamžitě napadáte Chládka a zároveň podsouváte čtenářům způsob,jak vámi vytvořený problém vyřešit.Opravdu si stále častěji připadám,jako když čtu Rudé právo před čtvrt stoletím.Tam nám také soudruzi odhalili problém a okamžitě navrhli jeho vyřešení.Jakkoliv není Chládek můj favorit,nikde jsem nezaznamenal,že by jste mu umožnil  své rozhodnutí vysvětlit.Zda šlo pouze o "technický" problém,kdy příslušný paragraf pouze vypadl,nebo jde o Chládkovo názor.Pak by se slušelo,aby jste se spíš pídil po jeho odborném vysvětlení,než ho rovnou hnát na pranýř.

Čím více čtu noviny a poslouchám rozhlas,tím více v mých očích stoupá hvězda prezidenta Zemana,zejména pak jeho postoj k českým novinářům.

0 0
možnosti

9. 5. 2014 8:36
Re: Destrukce pokračuje!

Každý zodpovědný politik by měl být schopen vysvětlit svoje rozhodnutí ve chvíli, kdy jej učiní. Žádné rozumné vysvětlení jsem od Chládka nezaznamenal.

0 0
možnosti

9. 5. 2014 6:24
To nemyslite vazne.

Otazka, proc to Chladek udelal, a domenka, ze to socdem uskodi, jiste nejsou mineny vazne. Myslite, ze mezi potencialnimi volici socdem je vic svobodomyslnych lidi nez tech, kterym imponuje kazde doslapnuti si na 'elitare'? Argument, ze se domaci vzdelavani osvedcilo, mi prijde taky docela slaby. Mate pocit, ze ve vedeni spolecnosti maji fakta vetsi vahu nez emoce?

0 0
možnosti