Čtvrtek 18. dubna 2024, svátek má Valérie
130 let

Lidovky.cz

Když ČSSD bojuje o moc...

  18:44
Mediální dělníci se schopnými PR experty dokážou zázraky. A politici si většinou přejí udělat ze špíny čistotu či z krádeže charitu. V české politice jsou v této oblasti nejlepší sociální demokraté.

Premiér Bohuslav Sobotka vystoupil v pondělí v Praze s projevem na pravidelné poradě vedoucích zastupitelských úřadů ČR v zahraničí. foto: ČTK

Žijeme v orwellovském světě. Za toto klišé se omlouvám, ale nic jiného mě nenapadlo, když sleduji, co se odehrává na frontě Trump versus Hillary nebo v rámci volební kampaně v boji o hejtmanská křesla v Česku. Mediální dělníci se schopnými PR experty v zádech dokážou zázraky. A co si politici většinou přejí? Ze špíny udělat čistotu, z krádeže charitu, z kmotra matku Terezu, z velkého minus velké plus nebo naopak, když jde o protivníka.

Módní blogerka Elizabeth Wellingtonová na téma bílá barva předvedla něco, co jistě vejde do učebnic manipulace. Tato „fashion writerka“ na Philly.com napsala, že bílé šaty Melanie Trumpové nahánějí strach a symbolizují xenofobii, tedy odpor a nepřátelství ke všemu cizímu, kterou v prezidentské kampani hlásá její muž. O pár dnů později stejná odbornice na módu pěla ódy na bílý kostým Clintonové. Jak je vidět, když se bojuje o moc, rozdíl mezi bílou a bílou může být obrovský.

Bizoni

V české politice jsou v této oblasti největšími přeborníky sociální demokraté. Mají před ostatními náskok jako Bolt na atletické dráze. Těmto borcům v ČSSD říkají jen „bizoni“. Bůhví proč. Možná proto, že toto zvíře má jen minimum přirozených nepřátel, navíc představuje mohutnost a nezkrotnou sílu. Pro šéfa strany Sobotku by bylo ještě lepší, kdyby ti bizoni byli bílí, protože symbolizují jednotu a naději. Jistě i díky bizonům se sociální demokracii mediálně daří.

Pro šéfa ČSSD Bohuslava Sobotku by bylo ještě lepší, kdyby ti bizoni byli bílí, protože symbolizují jednotu a naději. Jistě i díky bizonům se sociální demokracii mediálně daří.

V kauze vyzrazení policejní razie si zvolili taktiku zamlčování a bagatelizování, klíčové novináře a komentátory se jim podařilo přesvědčit, že případ je nesrozumitelný. Přitom je to jednoduché: kvůli utajované komunikaci někdo v Německu nakoupil několik SIM karet a z jedné pak odešla varující esemeska den před razií protikorupční policie. Další SIM karta z této konspirativní skupiny přitom byla vložena do telefonu patřícímu členovi rodiny policejního prezidenta.

Co je na tom ne-sro-zu-mi-tel-né-ho??? Kdyby takovému vážnému podezření čelil ředitel Scotland Yardu nebo FBI, ve Velké Británii nebo v USA by tento skandál plnil titulní stránky novin. U nás nic.

Prodej voličům

Stejný mistrovský kousek se podařil Sobotkovi kolem kauzy „zdražení vody“. I když návrh zákona na ochranu unikátní podzemní vody počítal jen se zvýšením ceny o banálních 18 korun na osobu a na rok, premiér to prodal voličům tak, jako by se nápad ministerstva životního prostředí chystal zruinovat rozpočet českých a moravských domácností. A k ČSSD se přidala i televize Nova, která kauzu v reportáži ilustrovala záběrem, jak muž vyskládá na stůl dvoutisícovky... A z 18 korun je najednou osm tisíc! Není to geniální?

I když návrh zákona na ochranu unikátní podzemní vody počítal jen se zvýšením ceny o banálních 18 korun na osobu a na rok, premiér Sobotka to prodal voličům tak, jako by se nápad ministerstva životního prostředí chystal zruinovat rozpočet českých a moravských domácností

Pak přišly důchody. Předvolební nápad ministryně práce už nyní uzákonit horní hranici věku pro odchod do důchodu na 65 let, kterou odmítají i odborníci na penzijní systém, logicky narazil na nesouhlas ministra financí. Neuplynul ani den a většina médií tento spor prezentovala tak, že ten sobecký miliardář ve vládě po nás chce, abychom pracovali až do smrti.

Oranžová propaganda skvěle zafungovala i při návrhu zákona senátora ČSSD, který by cyklistům povolil 0,8 promile alkoholu v krvi. Lid Škromachovi tleská, cyklisti na jeho podporu už sepisují petice. A poslední kousek výtečné PR práce se snaží přesvědčit lidi, že německá kancléřka nepřijela do Prahy kvůli problémům EU v důsledku nelegální migrace, ale hlavně kvůli inteligentním robotům. To jsou stroje schopné přemýšlet. Pokud voliči sežerou i tohle, pak se potvrdí, že Merkelová opravdu zamířila za roboty. Jenže za těmi, co přemýšlet schopni nejsou.

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!