Diskuze
Je česká křesťanská tradice politicky korektní?
Děkujeme za pochopení.
pryč s křížem ze státních symbolů
vzato politicky korektně, proč by měl být náboženský symbol na státním symbolu například Velké Británie, Autrálie, Nového Zélandu a všech Skandinávských zemí ? Doufejme, že tento požadavek přijde co nejdřív a uvidíme jak se k tomu postaví multikulti bolšáni.
Z. Meisner
Re: pryč s křížem ze státních symbolů
Nevím zda Vám rozumím. Pokud bych hovořil ve Vámi nastíněném, bych se logicky ptal - a proč by měl být naším symbolem lev který tu normálně nežije, jen v ZOO, poslední dobou též u zbohatlíků, nota bene přivlečený mezi bodré, dobré a mírumilovné Čechy kdysi jakýmsi Braunschweigem - tedy přivandrovalým Němcem, a ještě k tomu zrůda - se dvěma ocasy, a na zadních.
Obrazoborectví a fyzické ničení symbolů se v historii opakovalo mnohokrát, málokdy přineslo něco dobrého. Nenávist jedněch vůči druhým se obvykle ventiluje nejdřív vůči symbolům s nimiž se ti druzí identifikují. "Jebem ti mať" - pohana člověka který tomu druhému bývá nejbližší. Naposled ve velkém v Evropě, když Srbsko-chorvatská a srbsko-muslimská nenávist v explodovala v rané fázi rozbíjením kostelů, až potom "regulérní" válka.
Muslimové, kteří obsadili Byzanc neschopnou již života, podkopanou m.j.křesťany římskými,najmě z Benátek, převzali v Cařihradě symbol a stavební skvost Hagia Sofii aniž by jej ničili, přidali minarety,
Nikdy jsem nezaznamenal pokusy nahradit Mikuláše
Dědou Mrázem.
A snad jediný pokus o Zmrázovatění Ježíška byl onen projev Tondy Zápotondy - navíc zcela mimo. V SSSR (ani Rusku) nesouvisí nadílka s Vánocemi, naděluije se na Nový Rok a pravoslavné Vánoce až následují.
Ve většině tradic nadílka s Vánocemi nesouvisí - i ten importovaný Santa Claus je Sinte Klaas - tedy Sv.Mikuláš holandských tradic. A v Itálii zase nadělují Tři Králové až po Vánocích.
Rossi
Re: Nikdy jsem nezaznamenal pokusy nahradit Mikuláše
Dobrý den. Podle mé paměti ta snaha přeformátovat Mikuláše na dědu Mráze skutečně byla, leč nikdy ji nikdo neměl sílu dotáhnout do konce. V civilním životě byl Mikuláš tolerován - s tím souhlasím. V letech 1985-87 jsem byl (jako vojín a svazák ČSLA) úkolován politrukem pluku k uspořádání mikulášské besídky pro děti lampasáků. Málem jsem z toho měl zatrhnuté vycházky na 2 týdny, když politruk na revizní kontrole (den předem) zjistil, že na plakátech je namalován Mikuláš, že kostým je opravdu mikulášský a že namalované "diptychovsky" pojaté kulisy symbolizují Nebe a peklo, přičemž z jedné části měl přicházet Mikuláš a z druhé části čert. Politruk se zděsil. Řval, že mikulášské se to jen tak jmenuje, ale hlavní postavou je přece děda Mráz a jen debil to nechápe. Jeho výrok: "Našim dětem by pamlsky od Mikuláše stejně nechutnaly. Děda Mráz - to je to co chtějí vidět.", se mi vryl trvale do paměti. Měl jsem asi 12 hodin na to, abych vše předělal do ateisticky přijatelné podoby. Zastavil jse
K36a52r93e80l 51P82l30í39h51a19l
Není ta poznámka o socialistickém
politikovi poněkud mimo? Což pak všude na světě znamená socialista ateistu, jak jsme si přivykli za socialismu? A socialisté v Evropě nenesou podíl na té přehnané korektnosti?
Z. Meisner
Re: Není ta poznámka o socialistickém
I za bolševika, především na Moravě chodili někteří soudruzi (samozřejmě komunističtí, ne socialističtí) do kostela, zajeli si v embé či žigulíku do sousední obce či města.
S tím socialismem v Itálii máte pravdu jen částečně, socialisté byli velcí programoví odpůrci katolicismu a v Itálii křesťanství a katolictví téměř jedno bylo.
Francouzské nedávné odstranění sochy Vojtyly protože byl papežem je projev ne korektnosti ale již demence. Již vidím, jak v katedrách piglují sloupy a klenby od křesťanských motivů, možná je budou muset zbořit nebo přestavět tak, aby neměly půdorys kříže. Pražáci se svým odporem k Mariánskému sloupu k podobné demenci nemají daleko, akorát jsou pohodlní aby protestovali víc.Ostatně Karlův most, předražené "koncerty" v kostelích a rekatolizační baroko sypou penízky.
Jedním ze základních problémů je kmánství, vnímání kulturního či náboženského projevu toho druhého jako špatnost, konkurence, provokace a předpode*ranost, že se tak může nahlížet na mne.
Ředitel jedné italské školy
je tupý mamlas, který by měl mít zakázáno učit a přiblížit se k dětem na 100 m!