Diskuze
Jak se pozná dobrá škola a dobrý učitel?
Děkujeme za pochopení.
Jiri Janecek
Par poznamek
1. Nejak jsem z clanku vycitil, ze ucitel, ktery se blizi autorem definovanemu pojeti skoly, je dobry ucitel a (pan Wagner bude zrejme pravicove zalozeny), mel by byt lepe ohodnocen. Kdo urci, zda (a jak moc) se ucitel blizi k tomuto pojeti? Zaci v ankete? Kolegove ucitele? Skolska trojka zminovana panem Wagnerem?
2. Je ta potreba "vyhledávat, třídit ... hledat nove cesty..." univerzalni pro vyucovane predmety? Je opravdu potreba ucit hledat nove zpusoby mysleni treba pri vyuce nemciny? Nenacpavat do deti informace jako slovicka ci gramaticka pravidla? Podle mne neni univerzalni, v nekterych predmetech je mozne/vhodne jit moderni cestou, jindy ne... Nebude mit na to pripadne pozitivni ohodnoceni "dobrych" ucitelu treba jejich aprobace?
Jiri Janecek
Re: Par poznamek
Krome toho si myslim, ze skola by mela byt jakymsi "buzerplacem zivota". Ona valka v 21. stoleti bude neco jineho nez vsechny valky minule (a nikdo nevi poradne co), ale presto je pochodovani po buzerplace a poslouchani nesmyslnych prikazu lepsi pripravou na tu budouci neznamou valku nez se treba koukat na filmy s Chuckem Norrisem. Byt teda bojova technika Ch.N. je asi blizsi moderni kontaktni valce, nez opakovane lehani do blata a vstavani. A divani se na filmy by asi vojaky bavilo vic.
At uz svet bude jakykoli, obavam se, ze schopnost poslechnout autoritu bude pro fungovani v nem klicova.Prirozene, ze i v te valce jsou situace, kdy se vyplati premyslet, jestli dany rozkaz neznamena, ze budete obetovani spolu s celym levym kridlem, ale obvykle, kdyz velitel zarve 'k zemi', je vyhodnejsi poslechnout a ne diskutovat... Prirozene, je otazka, jestli "velitele nasich civilnich zivotu" jsou ti duchapritomni pomahajici prezit a nebo banda panaku kteri pichaji do map spendliky a nevedi, co se
A zdá se, že pán problematice rozumí...
Príma článek, zdá se, že pán autor problematice rozumí :-).
Jen maličko navíc-jedna bezpečná a často používaná finta, jak zlepšit postavení školy, zejména jak naplnit školu žáky a tak získat peníze na ohodnocení práce učitele. Stačí pouze jediné - výrazně snížit nároky na žáky a hle! Rodiče žáků rádi přeřadí synka, dcerku ze škaredé školy (rozuměj náročnější) na lepší školu (rozuměj méně náročnou). Bohužel-docela častý model řešení "problému s financováním". Mám tuto zkušenost jak ze základního školství i středního školství. Jsem již kantor letitý a setkávám se s žáky s velmi dobrým prospěchem z přírodovědných oborů a zároveň neschopných základních matematických dovedností.A jak k tomu došlo? Přece-dáme dobré známky a další nás přece nemusí zajímat.Ono se to přece nějak na přijímačkách zvládne, však střední školy ještě rády vezmou často jakéhokoli studenta-a štafeta ze základní školy pokračuje na střední škole........ .
Závěrem: tvrzení, že výborná škola si své žáky vždy najde až tak nefunguje, ze
Jiri Janecek
Re: A zdá se, že pán problematice rozumí...
No, obavam se, ze tu je ale efekt spojenych nadob... Vylepsite mozna kapku financni situaci skole, ale shorsite pracovni podminky tech ucitelu (a sam asi vite lepe nez ja, ze to nebude "shorseni = k*pocet zaku navic" ale hlavne v dusledku jine kvality tech zaku nalakanych na nenarocnost...)