Diskuze
České vzdělávání čelí trestuhodné ignoranci
Děkujeme za pochopení.
I15s68a24a14c 77N55e56w20t66o26n
Cenzura?
Docela by mne zajímalo, proč byl smazán můj diskusní příspěvek.
VŠ pedagog na střední školu?
Vaše úvaha, že vysokoškolský učitel s plným úvazkem by z finančního hlediska udělal lépe, kdyby zapomněl na svou vědeckou kvalifikaci a šel učit na střední školu, je mimo, protože možná nemá pedagogickou školu, aby vyhověl zase jinému nesmyslnému předpisu, a to o pedagogickém vzdělání. A je úplně jednou, o jakou kapacitu ve svém oboru se jedná.
Z. Vrba
Je to ještě horší
Hlavní politický tlak, kterému tleská 30% národa, je směr učňák, popř maturita. Během 10 let zmizí konjunktura, polovina montoven, a kdo bude umět obsluhovat ty moderní technologie. A to budou učit ti učitelé na VŠ, kteří učí podníkání na principu, mám živnostňák, sedím celý rok na katedře, tu a tam vyfakturuju nějakou konzultaci a tak podnikám???? Protože lidi z businessu, kteří zaměstnávají cca 5-50 lidí, k tomu shání zakázky, investují do firem, jsou neskutečně šikanovaní blbostma od těch 30% voličů, ti bohužel učit nepujdou. A tak budeme za pár let taky jenom favorit, ale už myšleno jako veterán...
Podívejte se do Finska, tam to vzali z gruntu před 30 lety, vrazili do školství balík, vzdělali už nově 1,5 generace, Nokia se dávala posledních 15 let za vzor všeho možného. To byl a je výsledek. Ale my se holt díváme na tu cestu Běloruska. obehnat plotem, žádný rozvoj, nám to stačí.
Že máme málo vyokoškoláků je fakt, ono budou muset během pár let vystudovat znovu další vysokou školu, ale bude mus
P. Klíma
Špatná úvaha, autore....
Nejprve je nutné stanovit, kolik vysokoškoláků v různých sektorech i celkově skutečně potřebujeme.
Je trestuhodné plýtvání veřejnými prostředky, když je studiu přijímáno 70 % populačního ročníku.
Podle distribuce IQ v populaci (IQ=100 a více dosahuje 50 % populace) je totiž zřejmé, že touto masifikací VŠ studia jsou k VŠ studiu přijímáni uchazeči s IQ počínaje 85 body. A tady uniká část peněz pro vysoké školy, tím, že jsou "vzděláváni" studenti, kteří na VŠ nepatří a ve skutečnosti by neměli ani dosáhnout na maturitu.
Navíc je neodůvodnitelná část studentů vzdělávána v oborech JALOVÝCH, tzn. nepotřebných (politologie, rekreologie, jakési "sociální činnosti" atd., atd....). To pohlcuje další prostředky, které by mohly jít vysokým školám s nejalovými studijními programy.
Server vedavyzkum.cz
Tomuto tématu jsem se obsáhle věnoval na serveru vedavyzkum.cz https://vedavyzkum.cz/blogy-a-rozhovory/dalibor-stys/chram-poznani-misto-pouceni-a-republika-ucencu. Kdybych měl vybrat ty nejvýznamnější problémy, které k současnému stavu vedou, pak je to 1) § 92 bod (3) VŠ zákona, který ministru ukládá, aby všechny změny projednával s reprezentací vysokých škol. To je ale konference rektorů a rada vysokých škol - reprezentanti akademických senátů. Kapři si sami rybník nevypustí. A 2) nepříliš důstojný způsob vzniku profesorů vysokých škol a jejich směšné postavení vzhledem k podílu na řízení vysoké školy. Jinými slovy vysoké školy jsou řízeny politicky nikoliv odborně a tato jejich politická grémia nakonec řídí i ministra školství......