Diskuze
Bezvýznamná epizoda války řidičů klasických taxislužeb a Uber
Děkujeme za pochopení.
J67o21s56&59#91241318230; 12C57a84l15v70e94r23a
Autor je neznalý problematiky II.
snaží se oslovením získat klienta, který si jej přes aplikaci neobjednal, který tam stojí. S ním pak jede na černo a platba probíhá v hotovosti.
Nedávno jsem na toto upozornil jednoho řidiče Uberu před hotelem Hilton. Z obstarožního zrezivělého kouřícího Opla vylezl zarostlý týpek v teplácích a s ukrajinským přízvukem se mne zeptal “Chceš pěstí vole?”
J22o73s94&88#57230346250; 33C98a93l36v37e92r70a
Autor je neznalý problematiky
Než začnete psát článek na dané téma, měl byste se nejprve zorientovat v problematice, jinak se pouze ztrapňujete.
Pouze papouškujete to, co blábolí několik let primátorka Krnáčová, tedy Uber = moderní aplikace, Taxi = zastaralý způsob s taxametrem.
To již dávno neplatí. Pokud jde o procesní charakteristiku poskytované služby, tak 90% řidičů taxi již používá služeb dispečinku, jednoho nebo i několika, prostřednictvím aplikace, dostupné jak klientovi, tak řidiči. Tedy objednávka, trasa i cena jsou předem známy, stejně tak poloha vozu a předpokládaný čas příjezdu. Řidič zapíná taxametr prakticky pouze v případě, že jej někdo zastaví na ulici. Platba u většiny taxi je možná rovněž bezhotovostně.
Rozdíl tedy spočívá “pouze” v tom, že Uber tvrdí, že se jedná o spolujízdu a řidič proto nemusí mít licenci, průkaz řidiče taxislužby, živnostenské oprávnění, pojištění a registraci vozidla taxislužby. A že řidiči Uberu nepodvádí? Podvádí. Například tak, že pokud přijedou se zákazníkem do hotelu, sn
J91o86s89&74#12237366274; 93C40a47l89v30e63r41a
Re: Autor je neznalý problematiky
a snaží se získat jiného, tam stojícího zákazníka. S tím pak jede na černo a platba probíhá v hotovosti.
Nedávno jsem na toto upozornil řidiče Uberu před hotelem Hilton, z obstarožního zrezivělého kouřícího Opla vylezl zarostlý týpek v teplácích a s ukrajinským přízvukem se mne zeptal “Chceš pěstí vole?”
P66a53v62e10l 20H67á12j26e95k
podstata je jinde
Zdá se mi, že většina textů o sporu taxi vs. Uber míjí podstatu problému. Moderní distribuční kanál (aplikace v telefonu) pro objednání taxi je vydáván za nějakou novou technologii, která má být revoluční, a z toho se podává, že řidiči Uberu nejsou obyčejní taxikáři, ale jsou nějakou novou kvalitou, na kterou nedopadá platná právní úprava. Pojem "sdílená ekonomika" je tady zcela zavádějící, protože tady se nic nesdílí (platilo by to např. pro spolujízdu, tj. mám-li naplánovanou cestu a místo v autě, nabídnu to ostatním; to v různých formách existuje už skoro 20 let, ale je to zcela marginální), nýbrž řidič za peníze jezdí tam, kam si pasažér přeje, což je definice taxislužby.
Zcela na místě je debata, zda je současná právní úprava podmínek pro taxi vyhovující, nebo zda by se měla měnit a reflektovat např. i jiné možnosti počítání ceny, než je taxametr, apod. Řekl bych, že by se změnit měla. Jinak proti Uberu nic nemám, je to jeden z poskytovatelů služeb v oboru taxi.
Srovnání s někdejšími protest
V. Václav 053
v horizontu 10let
tady budou stále stejná auta jako dnes