Pátek 29. března 2024, svátek má Taťána
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Evropa zrovnoprávnila bicykl jako dopravní prostředek

Začlenění mezinárodní sítě cyklistických tras EuroVelo mezi ostatní dopravní koridory je pro ni cestou k miliardám eur z unijního rozpočtu.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
M

Mgr.Pavel

30. 1. 2013 13:15
Peníze z dopravy na turistiku?
Nějak nechápu proč mají jít peníze z rozpočtu pro dopravu na rozvoj turistiky? Pochybuju že někdo bude používat dálkové cyklotrasy čistě pragmaticky na dopravu z bodu A do bodu B, k tomu slouží cyklostezky ve městech. Dálkové cyklotrasy jsou o turistice. Tak proč míchat do jednoho rozpočtu prostředky na dva dost jiné účely???
0 0
možnosti
H

Hell

5. 1. 2013 22:04
To jsem si oddechl, že je
To jsem si oddechl, že je kolo zrovnoprávněné, byla to značná nevyváženost v neprospěch automobilů. Čili očekávám prováděcí vyhlášky na povinné technické kontroly bicyklů, povinné ručení a zejména kontrolu emisí.
0 0
možnosti
C

Czlars

4. 1. 2013 16:53
Dejte si obklad...
... a diskutujte slušně, pokud to umíte. Vtip je v tom, že:1) většina infrastruktury je sdílená, tj. kromě aut je mohou využívat i cyklisté. Neplatí to u dálnic a cyklostezek, kde je ovšem ekonomický přínos jednoznačně na straně dálnic. Takže přesun financí do cyklistické infrastruktury slouží pouze cyklistům, obráceně to ovšem neplatí.2) když už jde o to platit z veřejných statků nějakou infrastrukturu, pak by měly být výše investic v nějaké relaci k dopravním výkonům. Jinými slovy, počet tun násobených počtem kilometrů zde rozhodně mluví v neprospěch cyklistiky, takže obskurní požadavky na 10 procent rozpočtu jsou mimo realitu, natožpak aby cyklisté "dostali tolik co autaři".3) jistou logiku mají oddělené cyklostezky ve městech a menších regionech, kde mohou suplovat hromadnou či individuální osobní dopravu. Ovšem hájit budování páteřních stezek napříč Evropou, kdy zjevně nejde o nic jiného než úlitbu něčím koníčkům, to musí být jeden opravdu padlý na hlavu - a já to naštěstí nejsem.
0 0
možnosti
C

Czlars

4. 1. 2013 16:54
Vedle...
.. měla to být reakce na Stradlína o pár příspěvků níž.
0 0
možnosti
L

Lukaserben

4. 1. 2013 7:40
Ach ano, a cyklisti jiste nebudou posledni.
Je to skvele, ze 500 milionu obyvatel EU bude vice prispivat na konicek jedne petiny (respektive mene nez destiny). Zejmena podpora budovani dalkovych transkontinentanich cyklostezek je pro dopravni obsluznost a dalsi rust klicova. Ostatne jak lepe se dostat na Balt ci do Pyreneji. Myslim ze stejne uznani a podporu by zaslouzili majitele kolobezek, inline brusli ci skateboardu. EU ma rozhodne co dohanet!
0 0
možnosti
V

Vasque16

4. 1. 2013 12:07
Ach ano, a je to dobre
mily lukasierbene, neni to konicek, ale pro lidi, co to maji jako dopravni prostredek. Je lepe podporovat jen auta? (Prime myto je jen na zlomku infrastruktury, která se jinak odjakziva stavi z verejnych prostredku - i neautomobilistu). Pokud jde o rozkradeni, u nas jiste, ale v EU je pry riziko podstatne mensi, za vybrane dane tam obyvatele skutecne neco dostanou - staci vycestovat a rozhlednout se.
0 0
možnosti