Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

EU zaplatí 600 milionů korun – i za definici knedlíkáře

Hospodářská komora ČR připravila pro ministerstvo školství projekt Národní soustava kvalifikací, která budí dojem značného předražení.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
DN

De Nihilo

27. 8. 2012 19:41
Vážený pane Rychlíku, v době
Vážený pane Rychlíku, v době temna (ministr JD) byly Vaše články nadějí a světlým bodem. V poslední době se však Vaše informovanost o dění v resortu výrazně zhoršuje. Vámi uváděná zjednodušující a populistická tvrzení, jsou pod Vaší úrovní. Nebo si opravdu myslíte, že z prioritní osy Další vzdělávání lze kupovat pastelky? Pokud ano, nepište o ESF.Zkuste si položit otázku, kdo má zájem na tom, aby se MŠMT přestalo zabývat dalším vzděláváním. Uznávání výsledků učení je nástroj - ve světě poměrně běžný - který umožňuje získání kvalifikace. Pokud je tento nástroj užitečný ve světě, proč by neměl být užitečný u nás. Nevidím do financování NSK, ale byla by chyba nástroj nevyužít.Tím, kdo má na MŠMT vize a kdo další vzdělávání podporuje a propaguje je právě pan Stárek. Komu tak vadí a proč? On není ani neschopný, ani líný.Nevidím ani do financování "sesterského" projektu NSP, ale vidím, že ten ani Vás ani ostatní novináře nezajímá. Proč? Myslím, že by měl, protože novináři se o NSK začali zajímat až po spuštění nového projektu NSP. Proč náhle ten zájem o NSK? Zkuste zjistit, co je to FDV, okolnosti jeho vzniku, jeho vedení a cíle. Myslete na další období čerpání, které se teď připravuje. Vše dobré
0 0
možnosti
K

Kantor01

28. 8. 2012 9:12
Právě naopak, pan Rychlík se
Právě naopak, pan Rychlík se nyní začal zabývat sofistikovanějšími podvody než bylo OKNO (Stárek), DV TECH (také Stárek), E-Learning (Stárek), FINGRAM (Stárek), 3D Zdravý a bezpečný občan (Stárek) - vše průhledné tunely, vše další vzdělávání, které tak vizionářsky podporuje a propaguje... FDV = organizace spravující tunel Stáže ve firmách a u které se počítá, že jejím prostřednictvím bude rozkraden operační program na vzdělávání v příštím programovacím období. NSP běží na MPSV již několik let a pochopitelně by rovněž stálo za to se tím zabývat. V tomto tunelu jedou stejné organizace jako v NSK. Nejste náhodou člen AIDV? To je další velmi zajímavá organizace... Nikdo neplive na myšlenku dalšího vzdělávání. Problém je v tom, že jí uchopili zloději a podvodníci, kteří balamutí lidi dobrou myšlenkou a Ti pak nevidí, jakých se účastní tunelů. Jako je např. Stárkova NSK.
0 0
možnosti
C

Ctenarcp

26. 8. 2012 14:57
Pane kolego Rychlíku,
díky za uvedení daných skutečností do souvislostí. Tak to opravdu je. Náprava je ale v dálce a zahalena mlhou. Současná situace na Magistrátu dává tušit, že velká část populace má pro zlodějny "pochopení". Jinak by už výstraha defenestrací zazněla ze zaplněného náměstí. Ale nic se nestalo.  
0 0
možnosti
MR
Díky za doplnění...
a je hezké, že jste částku pro čtenáře ČP vypsal slovy; vypadá pak ještě strašidelněji... Hezký víkend, rmt
0 0
možnosti
K

Kantor01

26. 8. 2012 8:01
Stárek už dává od NSK ruce
Stárek už dává od NSK ruce pryč - začíná vykládat, že vždy říkal, že je to drahé, ale on byl odpovědný jen za věcnou (odbornou) část projektu. Předpokládám, že za chvíli začne tvrdit, že s NSK nemá společného vůbec nic... Hodně lidí si ale určitě pamatuje, jak na NSK 2 chtěl před lety dokonce 850 000 000 (osm set padesát milionů). Rozuměj: Nad NSK se stahují mraky, největší krysy už opouští loď. (Zajímalo by mě, kolik z NSK jde do kapsy přímo Stárkovi.)
0 0
možnosti
VP

V98í93t 32P42á40t53e21k

25. 8. 2012 16:57
Naši kleptokrati vědí, že ve školství se krade nejpohodlněji.
Když z "evropských" peněz určených například na dálnici 90 % ukradnete, každý to nejpozději za pár let pozná.Když z "evropských" peněz určených na zlepšování školství 90 % ukradnete (a ještě k tomu i každoroční domácí peníze na provoz pokrátíte během 4 let o 80 % a jediné, na co nesáhnete, budou platy učitelů), dlouho nikdo kromě vyložených "insiderů" nic nepozná. Katastrofa se dostaví až za 10, spíš až za 15 - 20 let.Tanker zvaný české školství, na jehož otočení (stejně jako jakéhokoli jiného národního školství) je potřeba nejméně 10 let kvalifikovaného řízení a částky počítané v desítkách a stovkách miliard korun, je už nejméně pátým rokem na kursu do horoucích pekel.Jen drobné příklady:Už nejméně 3-4 roky až na pár nevýznamných výjimek nejsou vyvíjeny nové učebnice - školy je nemají z čeho kupovat, tj. příjmy z prodeje nejsou, vývoj není z čeho financovat. A tady nejde o nějaký papír potisknutý seznamy toho, co si mají děti nabouchat do hlavy. Tady jde především o vývoj nových skutečně moderních výukových metod, mj. i o aplikaci pedagogického a didaktického výzkumu a o zpětnou vazbu pro akademická pracoviště z praxe. Jde o vývoj, který u jedné řady či soustavy vzdělávacích materiálů a související metodiky trvá 5-7 let, a než se investice do něj vrátí, trvá dalších minimálně 5 let. Neexistence vývoje vzdělávacích materiálů je bída, která v dějinách tohoto státu ještě nenastala, a pro kterou nelze nalézt analogii v zahraničí. A tento stav se nezmění jen tím, že náhodou někdo jednorázově nějaké peníze "uvolní" (= rozhodne se je výjimečně neukradnout).  Změní se jedině když soukromí nakladatelé, kteří ten vývoj financovali, začnou opět státu věřit, že bude dlouhodobě (po desítky let) na provozní potřeby školství vynakládat rozumně vysoké částky. Jenže většina z nich už to buď "zabalila", nebo se přeorientovala na jinou produkci (například vzdělávací produkty pro soukromé vzdělávání či pro zahraničí).Po ještě daleko delší dobu je povolání učitele povoláním špatně placeného státního úředníka, po kterém se zejména žádá konformita s potěmkinskými vesnicemi, organizovanými ministerskou vrchností, zatímco povolání ředitele školy je čím dál tím častěji politickým pašalíkem (naposledy k tomu významně přispěla Dobešovská akce s konkursy na ředitele). Z toho následně plyne, že neexistuje společenská objednávka pro pedagogické fakulty na opravdu kvalitní absolventy, potažmo na to, aby pracovaly kvalitněji a srovnávaly se s tím nejlepším na světě. To je marasmus, který i by i geniální Mesiáš obracel k lepšímu dlouhá léta a první pozitivní účinky by byly vidět stěží za 20 let.Ale jedno drobné zlepšení už lze konstatovat. Ekonomové nám docela přesně spočítali, jaké drastické propady HDP nám současný vývoj školství po desítkách let způsobí. 
0 0
možnosti