Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Dokud se bude o ÚSTR lhát, bude třeba reagovat

Jde nám opravdu o to, abychom se jako společnost vyvarovali jakýchkoliv autoritativních režimů, diktatur a totalit – anebo jen některých?

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Matkapluku

3. 5. 2013 22:03
Dokud bude o ÚSTR rozhodovat arogantní fracek,
bude třeba reagovat...
0 0
možnosti

Matkapluku

1. 5. 2013 10:48
Ředitelka ÚSTR podvádí, je třeba reagovat!!!!
Rada ÚSTR věc bagatelizuje, je třeba reagovat, autore....
0 0
možnosti
Jsem z té věci na rozpacích,
po konzultaci s odborníkem na autorská práva jsem zjistil, že tato nařčení jsou neoprávněná, protože koncepce není "dílo" podle autorského zákona, a byť ředitelce Fogelové pomohlo ke jmenování, nebylo zdrojem přímých výdělků, což je podle definice zákonná podmínka, jak jsem vyrozuměl. O plagiátorství se tedy nejedná.Eticky to také nevypadá, ale ... kdyby nepoužila část Blažkovy koncepce, bylo by jí to vyčítáno, že ničemu nerozumí. Když to udělala, je jí zase vyčítáno, že neuvedla autora. Znovu však opakuji, že nejde o "dílo" podle zákona, jak jsem byl informován, ale o metodický materiál.Skutečně, musím přiznat, že jsem u podobných materiálů nikdy odkazy neviděl, ani jsem je sám neuváděl, když jsem něco podobného psal. Je však pravda, že jsem až na nějaké specifické výrazy či vazby větší celky nepřevzal. Na druhou stranu nutno uvést, že zřejmě šlo o jakýsi bodový výčet, nikoli o souvislý text.Nemyslím si tedy, že Rada věc bagatelizuje, ale že oponenti věc nafukují. Souhlasím však s omluvou Fogelové Blažkovi, nota bene, když si docela i tykají, že mu o tom mohla říci, resp. požádat o souhlas.Takže zase bouře ve sklenici vody.
0 0
možnosti

Starý 68

27. 4. 2013 20:40
znalosti politiků
Asi není udivující neznalost našich politikú o tom co se děje u nás a pak tím hůře v zahraničí. Chudáci nevědí, že v Západním Německu nesměl být komunista ani listonošem, kdežto denacifikovaný soudce vesele soudil. O mnoho lepší to v období studené války a přežívající dodnes je věznění komunistů stejné jako nejtěžších zločinů v USA. Byl jsem v Západním Německu když vítali skupinku utečenců s muzikou a tito lidé po několika týdnech surově vykradli banky. Obyčejní Němci se ptali, jak je to možné.  USTR a lustrační zákon je jenom pro ochranu "vyvolených". 
0 0
možnosti
Petruška měla spoustu možností
jak v předchozích letech upozornit na to, s čím v ústavu nesouhlasí. Například o tom mohla psát ve svém blogu. Nebo s tím mohla jít do televize nebo do rádia.A vzhledem k tomu, jak strašně po výměně rady situace hořela (při odvolání Hermana se ani nezdržovali takovou maličkostí, jako je zákonný postup), mohla již před několika lety z rady manifestačně odstoupit a všechno "rozmáznout" v médiích.Jestliže byla rada podle Petrušky zpolitizovaná, tak tam Petruška neměla co dělat. Nebo si hrála na tajnou agentku a všechno tajně vyzvídala, aby až se k nám právo (???) vrátí, mohla informace utajované předchozí radou předat radě nové a spravedlivější? ... Pitomost!   
0 0
možnosti

Gar Field

23. 4. 2013 15:41
PS - úloha vodky v listopadu 1989
Tohle prosím berte jen jako zlehčení. Doufám, že to badatelé z ÚSTR náležitě osvětli. Na podzim 1989 pro obyčejné smrtelníky nikde nebyla ruská vodka. OK, listopad, revoluce, demonstrace a ... zničeho nic se u nás v době, když se demonstranti šikovali, že půjdou přes most, teď nevím jakej, na Hrad, na což bylo MBO a tzv. "stovka" objevila holčina, kterou jsme znali a pod krásnou legendou "mám strejdu v Jednotě a on neví co s tím" nám (bylo nás tam na jednom spec.odd cca 8) doručila ve sportovní tašce 11 půllitrovek Stolyčné. Zkusme si, prosím, představit virtuálně tu kombinaci - tým mladých, nadržených šílenců, přesvědčených, že budou zachraňovat neli civilizaci, tak alespoň "známej vesmír", na stolech ostře nabité škorpiony a pistole a ona zkonzumovaná vodka. Zkrátím to - dodnes, Vážený pane Schneidere, mívám po např. některých dojemných filmech, nebo tak, tendenci poodejít, pokleknout a děkovat "panebože, zaplaťbůh, že nás tam tenkrát nikdo neposlal". Ptám se ÚSTR - věděl ten Lojza Lorenc, co za toho času šílenou zvěř má pod sebou? Věděl, že to prostě nesmí dopustit? Byl si poté vědom toho, že nám férově dává na vědomí, že nás úplně nedává všanc tím, že pustil skartace? Odpoví nám někdy na tohle tenhle ÚSTR?
0 0
možnosti

Furio

23. 4. 2013 10:11
Pane Schneidere podepisuji každé Vaše slovo
jen bych doplnil, že mnoho materiálů klíčových osob bylo likvidováno ještě v průběhu "revoluce" a těsně po ní pod ozbrojeným dohledem tehdejších pracovníků bezpečnostních služeb. ÚSTR tak na mě působí spíše dojmem reklamy na jeden nejmenovaný prací prášek který má za úkol čištění "do čista, do čista" a při tom ÚSTR samozřejmě vypouštění jen "potřebné" informace. U mnohých vládních činitelů tak můžeme pouze dohadovat jejich minulost. Z jejich dosavadního chování bych si však byl jejich minulostí téměř jist. Pospíšil mě trochu překvapil a měl jsem ho za jednoho ze slušnějších v rámci ODS, bohužel je stejný demagog, asi je v tom genetická přitažlivost. Jinak hysterie premiéra a jeho spolustraníků Bendy, Pospíšila aj. ukazuje, že se podařilo udeřit hřebíček na hlavičku. Ještě tuto partu "kočičí pracky" vystrnadit z policie, MV a GIPSu a stát by mohl začít fungovat zase o trochu lépe.
0 0
možnosti

Vlkodlac

23. 4. 2013 5:05
Dokud se bude o ÚSTR lhát, bude třeba reagovat.
Tak. Havlisti a další estébáci přece nemohou nechat archívy bez kontroly. Co kdyby se z nich něco vyštrachalo?
0 0
možnosti

Petr Ševela

23. 4. 2013 4:33
Podivná obrana
Za totality jsem prožil více než polovinu života. To, že se některým občanůmnezdála totalita v osmdesátých letech dost totalitní je pochopitelné, většina totalitních režimů "podmazává" část svých občanů a tito jí to vracejí v podobě sledování nepodmazaných občanů. Nelze se divit, že tyto statisíce podmazaných nebo zastrašených občanů, (k mimž musíme přidat komunisty, vojáky z povolání, VB, PSVB a další dobrovolné pomahače režimu) jsou nyní postaveni před to, že se o jejich činech dozví ta neposkvrněná část občanů. Celkově pokud přičteme i rodinné příslušníky  nahlíží na totalitu tímto pohledem cca polovina občanů. Ospravedlňování tím, že němci měli také po válce v mocenských strukturách bývalé fašisty, je podivná obrana typu, když krade soused tak proč bych nekradl i já.Ostatně důsledkem tohoto postoje je i to, že tito občané si zvolili za presidenta bývalého komunistu, i když je všeobecné známo, že bývalý komunista stejně tak jako bývalý fašista neexistují, jsou to svrny jež není možno zcela odstranit bez narušení podstaty.Lze předpokládat, že Ti jimž se nelíbí zkoumání totality mají strach, co z archívů na ně, nebo jejich blízké vyleze. 
0 0
možnosti

Křivan

24. 4. 2013 20:51
kdo jsi bez viny hoď kamenem
Co se asi stane, když někdo zdokumentuje, že podle Vás polovina národa "kolaborovala", možná i víc, tedy většina? Nic, tam kde se rozhoduje tahle "drobnost" již dávno nehraje žádnou roli. Nová pevná spojenectví jsou uzavřena mezi dřívějšími protivníky a pouze podle aktuálních potřeb se občas vytáhne vystrašený pěšák z klobouku. Zrušit, jsou to vyhozené peníze. Zlatá zrníčka už dávno stejně někdo vyzobal.
0 0
možnosti