Nejste přihlášen/a. Vkládat příspěvky mohou pouze registrovaní čtenáři.

Přihlášení uživatele

Formát tel. čísla "+420 xxx xxx xxx"

REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ,
NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS REGISTRACE

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07.Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Jak diskutovat?

Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Redakce nemůže ovlivnit jejich obsah. Vyhrazuje si však právo je odstraňovat. Jejich délka může být maximálně 2000 znaků, delší budou zkráceny. Nepřijatelné jsou zejména urážky, vulgarismy, rasismus a neplacená reklama.


  • Příspěvků: 10
  • Poslední: 2.6. 2019 7:23
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
Vidím to poněkud jinak.

Je otázkou, zdalipak to není poněkud jinak. Potravinářské koncerny mají na věci svůj podíl viny, to jistě. Ten podíl však není asi rozhodující. Rozhodující vinu podle mne mají obchodníci (super, hyper, mega a pod) markety. Ty si diktují ceny a tím i kvalitu. Pokud takový market řekne výrobci, že chce např. balíček sladké papriky za 1 Kč, aby jej mohl prodávat za 5 Kč, nemůže se nikdo následně divit, že ta směs v balíčku nakonec obsahuje 50% mleté cihly. A o tom to všechno je. O nemravných maržích obchodníků, nikoliv o nějakých zdech, budovaných potravinářskými koncerny. Ty jen využívají nastavený systém, nic více.

Mělo by jít o důvěryhodnost výrobce

Když zjistím, že Výborný jogurt koupený v Jevíčku je horší než ten samý koupený v Praze, dovodím z toho, že výrobce je nějaký podfukář, tudíž ztratí důvěryhodnost. Může si to výrobce dovolit? Asi sotva.

Jenže to by muselo být možné toho výrobce identifikovat, což často nelze, když je na zboží místo výrobce uvedeno "Vyrobeno v EU".

Re: Mělo by jít o důvěryhodnost výrobce

Pane Plívo a jak oddělíte důvěryhodného od podfukáře a to i když identifikujete výrobce. Ony ani nezávislé testy nejsou tak úplně nezávislé a koho potom za trest v kádi pouštět do Vltavy jako ve středověku.

Re: Mělo by jít o důvěryhodnost výrobce

Já přece stejně jako každý spotřebitel mám svou vlastní zkušenost. Nepotřebuji žádné nezávislé testy a nepotřebuji nic zakazovat. Když prostě vidím něco podezřelého, tak to nemusím kupovat. Nepotřebuji, aby se do toho montoval stát.

Identifikace výrobce je důležitá, protože výrobce si nemůže dovolit poškodit své jméno. Anonymní výrobce "Vyrobeno v EU" si to dovoluje. Myslíte, že centrálně řízená kontrola všechno zařídí? Že je schopna nahradit trh? Centrální kontrola spíš privileguje některé hráče.

Re: Mělo by jít o důvěryhodnost výrobce

"Identifikace výrobce je důležitá, protože výrobce si nemůže dovolit poškodit své jméno.". To už dnes, zdá se, neplatí. Nedávno jsem koupil (nikoliv v supermarketu, ale ve specializovaném obchodě) střihač vousů značky Remington. To je nějaká značka! Při prvním použití doma jsem zjistil, že vousy nestříhá, ale ohýbá. Šel jsem jej tedy reklamovat. Po 30 dnech mi obchodník předložil "nález" kontrolního orgánu kde bylo uvedeno, že výrobek je po techické stránce v pořádku. Skutečnost, že střihač vousů jaksi vousy nestříhá, "odborník" přehlédl. Prodavač tedy přístroj otevřel a ejhle! Uvnitř bylo napsáno, že výrobek Remington (americká značka) byl made in PRC (Peoples republic of China). Co udělal "výrobce" Remington? On své jméno poškodil, ale proč? Protože na tom vydělal. A tak je tomu s velmi mnoha výrobky na našem "trhu". Pro samé čínské zboží o skutečnou kvalitu ani nezavadíte. Tady ovšem nepomůže žádný trh, ale jen návrat k závazným techickým normám, které stanoví kvalitu. To panu "ekonom

Re: Mělo by jít o důvěryhodnost výrobce

ekonomu " Klausovi poněkud uniklo. Návrat k systému, který nedovolí v normálních běžných obchodech prodávat zboží , svou kvalitou nevyhovující parametrům, uvedeným v těchto technických normách. Toto zboží samozřejmě nelze zakázat prodávat. Mělo by s však prodávat ve speciálních, zvláštních obchodech.

Re: Mělo by jít o důvěryhodnost výrobce

ve Vltavě koupali nepoctivé obchodníky. Podobně by tomu mělo být i dnes. Jedna věc je pro mne nepochopitelná. Stát se na jedné straně snaží zasahovat do věcí, do kterých mu nic není (socanský přístup) ale na straně druhé to dělá diletantsky a neúčinně. Konkrétní příklad : V supermarketu je zjištěno kontrolními orgány, že je zde prodáváno přebarvené shnilé maso či nahnilá zelenina. Supermarket je obdařen směšnou pokutou a mastí si kapsy nadále. Podle mne jediný správný přístup státu v takovém případě je absolutní zákaz podnikání v ČR pro takový supermarket a to navždy. My se totiž vyznačujeme tím, že neděláme nic pořádně. Na jedné straně máme zákon, který stanoví nulovou toleranci alkoholu pro řidiče a na straně druhé alkohol za volantem nijak zvlášť netrestáme. Podle mne jediný účinný trest za alkohol za volantem je absolutní zákaz řízení motorového vozidla a to nadosmrti. A řízení motozrového vozidla bez řidičského oprávnění označit za trestný čin s vězením nejméně 10 let. A podobn

Pan Outrata se ptá, proč to kupujeme?Na to

je jednoduchá odpověď, protože nic jiného v okolí nekoupíme. Nebo si snad myslí, že lítáme po Praze ve snaze koupit kvalitnější zboží?

CR

Jsme holt zaostala, rozvojova zeme na periferii Evropy...

Re: CR

Z lůn politických stran (ODS, TOP 09, KDUČSL, ČSSD, KSČM, Pirátů a občanského hnutí STAN) nám vládnou zloději a podvodníci. Nic jiného nelze konstatovat.