Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jak diskutovat?

Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Redakce nemůže ovlivnit jejich obsah. Vyhrazuje si však právo je odstraňovat. Jejich délka může být maximálně 2000 znaků, delší budou zkráceny. Nepřijatelné jsou zejména urážky, vulgarismy, rasismus a neplacená reklama.


  • Příspěvků: 1
  • Poslední: 9.2. 2019 14:41
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
Horší a dražší

S konstatováním, že OER vznikající tzv. zadarmo (nebo skrytě financované někým, kdo má zájem šířit svoji "pravdu") stojí za zdrávas královno, lze jedině souhlasit.

Hypotéza, že to jde napravit veřejným financováním jejich vzniku, je ovšem velmi naivní. Bezpočtem příkladů (například české DUM - digitální učební materiály - vzniklé za miliardy Kč z fondů EU) lze doložit, že takto vznikající OER jsou (jako drtivá většina věcí vznikajících za veřejné peníze) výrazně dražší (konkrétně OER běžně nikoli jen násobně, ale řádově) než učební materiály vznikající komerčně, tj. jako soukromé investice, a vzhledem k tomu, že u veřejných zakázek není efektivní zpětná vazba pro kvalitu (na rozdíl od soukromých produktů, soutěžících na trhu kvalitou i cenou), jsou tyto OER navíc většinou i horší.