Nejste přihlášen/a. Vkládat příspěvky mohou pouze registrovaní čtenáři.

Přihlášení uživatele

Formát tel. čísla "+420 xxx xxx xxx"

REGISTRACE NA SERVERU LIDOVKY.CZ,
NEVIDITELNÉM PSU A ČESKÉ POZICI

SMS REGISTRACE

Diskuse LN jsou pouze pro diskutéry, kteří se vyjadřují slušně a neporušují zákon ani dobré mravy. Registrace je platná i pro servery Neviditelný pes a Česká pozice. více Přestupek znamená vyřazení Vašeho telefonního čísla z registrace a vyřazený diskutér se již nemůže přihlásit ani registrovat pod stejným tel. číslem. Chráníme tak naše čtenáře a otevíráme prostor pro kultivovanou diskusi.
Viz Pravidla diskusí. schovat

Jak postupovat

1. Zašlete SMS ve tvaru LIDOVKY REG na číslo 900 11 07.Cena SMS za registraci je 7 Kč. Přijde Vám potvrzující SMS s heslem.

2. Vyplňte fomulář, po odeslání registrace můžete ihned diskutovat

Tel. číslo = login,
formát "+420 xxx xxx xxx"
Kód ze SMS je rovněž heslo
Vaše příspěvky budou označeny Vaším jménem, např. K. Novák.
* Nepovinný.
Odesláním souhlasíte s Pravidly diskusí.

Jak diskutovat?

Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Redakce nemůže ovlivnit jejich obsah. Vyhrazuje si však právo je odstraňovat. Jejich délka může být maximálně 2000 znaků, delší budou zkráceny. Nepřijatelné jsou zejména urážky, vulgarismy, rasismus a neplacená reklama.


  • Příspěvků: 12
  • Poslední: 1.3.2017 21:57
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
Brilantní článek, díky..

No alespoň

že už je výzkum a výuka propojen a tak významný úplně stejně. Ještě nedávno výuka byla jen nutným zlem.

Ona je ale výuka důležitější než výzkum i na výzkumných fakultách. Protože teprve při výuce člověk svůj obor pochopí.

plody reforem

Mívali jsme kvalitní školství. Porevoluční reformy ale nakonec ovoce přinesly.

Ostatně, když má mít 80% populačního ročníku nějaký vysokoškolský diplom, tak by jen hlupák čekal slušnou úroveň absolventů.

JEstliže studenti nezvládají derivace, tak to ještě jde. Znám absolventy "univerzit", kteří nezvládají trojčlenku a procenta.

Je to úplně jinak!

Je to úplně popletený rozhovor. Pan profesor Kulhánek je skvělý učitel a popularizátor, ale má dost popletené názory.

1) „Osobní dojmy“ pana profesora o studentech jsou mylné - přesněji vychýlené. Jím uváděná čísla rozhodně neplatí pro všechny studenty, ale jen pro ty, které učí on. Vysvětlení je jednoduché:

Profesor Kulhánek učí na FEL ČVUT základní fyziky v programu, na který se hlásí málo studentů a tak tam berou skoro každého. Nadanější a pracovitější studenti se hlásí na jiné programy, kde jich je pak převis a přijata je sotva polovina. Ti, co přijati nejsou, jdou pak na programy, kde je zájemců málo – třeba na ten, kde učí prof. Kulhánek. Skoro se dá říct, že on učí mnoho studentů, kteří by na špičkové univerzitě vůbec neměli být. Proto by neměl mluvit o všech studentech, ale jen o svém kurzu!

Mrzí mě, že to v rozhovoru nezmínil.

2) Podobně snadno lze vysvětlit rozdíl oproti „osmdesátým létům:“ Tehdy totiž bývaly na FEL dost přísné přijímačky! Zato dnes se bere na některé programy sko

pokračování: Je to úplně jinak!

2) Podobně snadno lze vysvětlit rozdíl oproti „osmdesátým létům:“ Tehdy totiž bývaly na FEL dost přísné přijímačky! Zato dnes se bere na některé programy skoro každý – jen proto, aby učitelé měli koho učit.

Proto já směle tvrdím pravý opak: Studenti, které učím já, jsou většinou rok od roku stále chytřejší a pracovitější! A byli by ještě lepší, kdyby nám fakulta dovolila ještě přísnější přijímačky. Vedení nám to ale dovolit nechce, kvůli penězům, jen proto, aby „učitelé měli koho učit“!

3) Stejně popletené je tvrzení „Na vysoké škole se musí primárně učit a věda dělat, až co si splníme svoje výukové povinnosti“. Tak to prostě není!

Vysoké školy mají být různých typu – a všude v civilizovaném světě takové jsou: Vysoká škola může být buď profesní-regionální, nebo obecná výuková univerzita, anebo konečně tzv. výzkumná univerzita!

A na výzkumné univerzitě NENÍ výuka důležitější než výzkum! Je důležitá úplně stejně. Přesněji řečeno je to takto: Na výzkumné univerzitě jsou výuka a výzkum tak

další pokračování: Je to úplně jinak!

A na výzkumné univerzitě NENÍ výuka důležitější než výzkum! Je důležitá úplně stejně. Přesněji řečeno je to takto: Na výzkumné univerzitě jsou výuka a výzkum tak propojeny, že je téměř nelze oddělit. Studenti se učí výzkumem a zkoumají výukou. Prostě se učí tím, že pomáhají učitelům dělat výzkum. To je zdaleka nejlepší, protože cíle není se naučit fakta, technologie a dovednosti, ale rozvíjet tvořivost, chytrost, myšlení, samostatnost, spolupráce, ... Jet to však velmi náročné - na studenty i učitele. Tvořivost nemůže rozvíjet někdo, kdo sám netvoří. A FEL ČVUT v dlouhodobý záměr stát se výzkumnou fakultou.

4) Díle není pravda, že „Musíme být připraveni i na studenty s těmi nejvyššími cíli, ale musíme odučit i „masu“ – aby od nás neodcházeli špatní inženýři.“ Takový úkol není splnitelný a nikde na světě se to tak nedělá! Elitní studenti chtějí elitní titul z elitní (=náročné a výběrové) školy – ne takový, který může dostat skoro každý.“ Naopak „masový student“ na nároky elitní školy nem

a ještě další: další pokračování: Je to úplně jinak!

Naopak „masový student“ na nároky elitní školy nemá. Přesto se může hodně naučit a být dobrým inženýrem – na škole k tomuto účelu stvořené. Právě proto mají být vysoké školy různých typu – a ve světě to tak je.

5) A podobně to je s většinou dalších tvrzení, to bych se tu upsal.

Martine Rychlíku,

nabízím vám podobný rozhovor: Jen o výuce, ale budu říkat pravý opak skoro u všeho! To by mohlo být zábavné?

Michael Šebek - michael.sebek@fel.cvut.cz

Re: Je to úplně jinak!

optimisto

Tak nevím

kdo tu matiku dnešní mládeži tak zprotivil, že k ní mají vyložený odpor. Vidím to na svých vnoučatech, když po maturitě přemýšlejí na kterou VŠ se přihlásit. Jedině tam, kde není matematika, i když k tomu nemají žádný vztah. Nejlepší je zubařina, tam je nejvyšší číslo 32 / to je trochu ironie/.

Maturoval jsem v roce 1957 a pamatuji se, že jsme tu matiku sice zvlášť nemilovali, ale většinou jsme ji zvládali a to tak, že 2 spolužáci při studiu na VŠ /strojařina/ dokonce asistentovi tak zprotivili jeho zmatené přednášky, že odešel asistovat na jinou katedru.

Zřejmě

---matematika je základ, i na tzv umělec školách bych ji vyučoval, výuka logiky nikomu neuškodí právě, že naopak.--- Matematiku přednášet je obrovská věda a umění, na kvalitě kantora záleží opravdu mimořádně VELMI !!

Těmto hrdinům matematiky bych zdvojnásobil mzdu, jsou to vzácné úkazy přírody.

Platí,

bez matematiky má maturitní vysvědčení hodnotu cáru papíru potřebný k vyplnění CV. Pro obory kde matiky netřeba, je třeba najít jiný relevantní doklad potvrzující ukončení středoškolského vzdělání.

Nedostatky ve znalostech matiky a fyziky se samozřejmě promítají i do následujícího vysokoškolského studia.

Re: Pro obory kde matiky netřeba,

no nevím, napadá mě akorát tak hajzlbába. Matematika nás učí MYSLET ! Přesně a logicky myslet. N které škole to není nutné ? Leda tak VUML.