Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jak diskutovat?

Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Redakce nemůže ovlivnit jejich obsah. Vyhrazuje si však právo je odstraňovat. Jejich délka může být maximálně 2000 znaků, delší budou zkráceny. Nepřijatelné jsou zejména urážky, vulgarismy, rasismus a neplacená reklama.


  • Příspěvků: 8
  • Poslední: 23.5.2016 13:58
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
Dříve jsme byli buď hloupí nebo zlobiví.

Dnes má každý druhý nějakou mozkovou disfunkci. Prof. Nejedlý se musí v hrobě tetelit. Takhle jednotnou školu si neuměl představit ani on.

Dopadne to následovně: bohatí si zaplatí soukromou školu, kde žádní "momentálně zaostalí" nebudou, no a pro chudé zbude "džungle před tabulí". Dohledejte si, vy později narození, co to je.

A nešlo by to vše splnit lépe ve speciální škole,

kde se speciální pedagogové mohou věnivat žákům individuálně a případně jim i upravit rozvrh, nastavit jiné světlo atd atd atd?

Nebo se musí třída o 20-25, nedej Přírodo! 30 žácích přizpůsobovat tomu jednomu s hendikepem?

PR článek bez korekce

Mizerná práce autorky i redakce, pár perel vybraných učitelkou:

..........Někteří žáci, třeba s mentálním postižením, mají horší orientaci v čase a prostoru. Stačí pak použít větu, jako je: „Ještě máte pět minut na dopracování úkolu.“.

-naprosto neocenitelná rada.Především pro ty,co nechápou časové údaje.

.....Pokud je žák nevidomý, upravit se musejí prostory školy nebo samotné třídy. Sedět by měl ideálně v první lavici a mít okolo sebe dost místa – i na pomůcky, jako je speciální lupa.........

-Tu lupu bude mít asi jen na rozdělání ohýnku,ale co bychom pro nevidomého neudělali, že.

....: Do procesu socializace žáka je vhodné zapojit školního pedagoga. .....

Fakt ,jo? A kdo to je? Je nějaký neškolní pedagog?

.... Kolektiv musí vědět, jaký má žák handicap......

-No, toto je ovšem samozřejmě zcela špatně. Učitel nesmí prozrazovat důvěrné informace skoro nikomu, natož žákům.

Valachová je mimoň

Kyzdou kritiku odmítá s tím, že je nekvalifikovaná a při tom přijala ministerský post na školství a o škole vefdela jen to, co si pamatovala, když tam sasma chodila nebo jak škola vypadá, když jela jako Dientsbierova právnička kolem nějaké v autě.

Vydala mnoha stránkový elaborát, jak se má upravovat vykuka,aby mohlky děti s poruchou vnímání a chování absolvovat vyxkuku v 'normální" třídě.

1) Jak se musí upravovat styl výuky ve prospěch těch, co nestačí, odnesou to ti, kteří stačí a vyřazuje z učebního procesu abnormálně nadané

2) Inkluze v podání Valachové je blbost. Moje vnučka byl dis-cosi. V "normální" škole byla šikanována a zesměšňována od učitelů i žáků. Věčně v péči psychologů a psychiatrů. Po přechodu na "speciální" školu objevili její nadání na grafiku a jazyky. Dnes je uznávanou grafičkou a PR manažerkou mezinárodní společnosti, plyně hovoří anglicky, německy, španělsky a italsky, učí se čínsky a rusky. Kdyby byla v programu inkluze, alá Valachová, tak by možná ani základku

Re: Valachová je mimoň

Pokr: základku nedokončila a pendlovala by mezi psychiatry.

Děkujeme Bohu, že Valachová tehdy ještě studovala právnickou fakultu a nepletla se do školství.

Dobrý článek

púvodně užvatlaná ministryně slibovola že žák si bude moci vybrat třídu,kde chce studovat. Třídy dnes mají okolo 30 žáků a asistentů nedostatek. Takže inkluze ano,ale velice uvážená a ne tlačená někým,kdo tomu nerozumí.

Re: Dobrý článek ?!

celá inkluze je nesmysl. Nákladná záležitost s výsledkem zpomalení = snížení kvality výuky, za cenu věnování se žákům inkludovaným. Stávající systém je dobrý, tak proč ho rozbourat. Na to jsme cimrmanovští machři

Re: Dobrý článek ?!

Souhlas, máme v rodině autistu a v normální škole není schopen nic. Bude tam jen do počtu a ostatním pro smích, jeho reakce bude nepřimědřená až agresivní. Jeho socializace potřebuje individuální přístup. Takhle široce pojatá inkluze je jen odčerpání peněz s minimálnim efektem a přiživí se na ní jenom řada zbytečných odborníků.