Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jak diskutovat?

Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Redakce nemůže ovlivnit jejich obsah. Vyhrazuje si však právo je odstraňovat. Jejich délka může být maximálně 2000 znaků, delší budou zkráceny. Nepřijatelné jsou zejména urážky, vulgarismy, rasismus a neplacená reklama.


  • Příspěvků: 2
  • Poslední: 9.3.2015 11:37
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
Tak jsme se postrašili, ale co s tím?

Testovací přístroje i metody se stále zdokonalují a suma vědeckých poznatků se stále zvětšuje. Je proto přirozené, že objevujeme i nová rizika. Připadá mi, že také stále více roste rozpor mezi tím, co známe a jaké máme technické možnosti a tím, jak jsme schopni toto poznání a možnosti uplatnit při správě věcí veřejných. Výrazné zlepšení kvality ovzduší totiž není možné bez využití zásadních technologických inovací a organizačních opatření, v nichž se bude výrazně angažovat stát. A k tomu dnes není vůle ani prostředky (a nakonec ani dostatečná kvalifikace těch, kteří stát řídí.

lokální topeniště

U klasických kotlů s ručním přikládáním je kromě jakosti samotného paliva a nedokonalého procesu hoření z důvodu jeho velkého množství (nepřikládá se každých 5 min) problém i ve vhodnosti kombinace kotel-palivo. Celé je to potuplováno zlozvyky topičů. Někde se lidé snaží být šetrnější, někde je to katastrofa. Dneska už běží dotační program na výměnu kotlů, tak snad to bude mít efekt, když už se ty dotace rozdávají. U automobilové dopravy bych připomenul jeden problém - předpisy sice značně přispěly ke zlepšení kvality spalin, ale redukce emisí probíhá nejlépe u zahřátého motoru, což není případ vození si zadku 2 km po městě. Plyn na tom bývá lépe, ale studený motor stejně běží na benzín. Lidé se přesunuli do satelitů na kraje měst, pak není čemu se divit, že jsou města přeplněná auty. Ekologie začíná v urbanistickém plánování.