Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jak diskutovat?

Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Redakce nemůže ovlivnit jejich obsah. Vyhrazuje si však právo je odstraňovat. Jejich délka může být maximálně 2000 znaků, delší budou zkráceny. Nepřijatelné jsou zejména urážky, vulgarismy, rasismus a neplacená reklama.


  • Příspěvků: 10
  • Poslední: 13.8.2014 9:19
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
Jeste poznamka...

Mozna to je ovlivneno tim, ze nemam moc rad anketni pruzkumy, ale pokud autor pise clanek a prezentuje vytah z takoveho pruzkumu, mel by trochu vic popsat pouzitou metodu (odkaz na ten TIMMS pruzkum je sice pekny, ale vzhledem k tomu, ze vyzaduje prihlaseni/registraci, je pro bezneho ctenare prakticky bezcenny)...

Co znamena 'delat experimenty v „téměř každé“ hodině chemie'? V kazde druhe? V peti ze sesti? Jake experimenty? Pocita se frontalni demonstrace stejne jako samostatne laboratorni cviceni? Je ukazani polystyrenoveho modelu molekuly benzenu experimentem? Tohle kazdy respondent asi vnima jinak a ziskana data maji nejaky 'vnitrni' rozptyl... Stejne tak by bylo dobre vedet, kolika zaku z kolika skol se ptali. A jake bylo rozpeti vysledku v ramci jedne tridy?

Je samozrejme mozne, ze autori TIMMS se temto vecem nevenuji, ale v tom pripade je jejich vyzkum dobry leda tak na zatopeni v kamnech...

Máte pravdu.

Je pravda, že celý systém je podivný. Utápí se v tabulkách a nesmyslech, jedna z příčin je neexistence služebního zákona, která způsobovala, že že aby lidé na ministerstvu školství obhájili svou existenci, tak jen vykazovali činnost, která měnila, vracela zpět a tak dokola, díky tomu, je ve školách chaos a nechuť, navíc naše školství stojí na základech z Rakouska Uherska, kde se dbalo na pošlusnost a poddajnost, proto na rozdíl od Německa zde mnoho velkých učenců nevzešlo. Takže do dnešních dní přetrvává tendence jedince co nějak vbočují, sejmout. Zejména, pokud nezapadá do nějaké kolonky, například jedinci s poruchou čtení, nebo psaní (za mého dětství LMD), kteří nemají nižší intelekt, naopak, ale díky tomu, že učitelé neumí, nebo nechtějí se jim věnovat, tak dostávají špatné známky. Duch Jana Ámose Komenského dávno vyvanul díky maštalnímu smradu slepé poslušnosti. Špatného platu učitelů, neochoty mnoha vlád do školství investovat. Místo toho se tu na dětech dělají šílené pokusy, kter

Re: Máte pravdu.

No, o te bezvyznamnosti R.-U. ucencu by se asi dalo diskutovat, stejne tak jako o tom, na co dbalo nemecke skolstvi... Ale reknete mi prosim, kdy tu podle vas vanul ten Komenskeho duch?

PS: Specificke poruchy uceni nejsou LMD, i kdyz ji teda skoro vzdy provazeji (ale podstatne mene casto LMD provazi nekterou poruchu uceni)

Základní škola byla neuvěřitelná nuda,

naprostá zoufalost, příšerná ztráta času!!! "Soška úča" byla naprosto vytížena blbouny, kteří nebyli schopni se pohnout z místa a zdržovali zbytek, obdařený aspoň základní dávkou IQ. K mému obrovskému štěstí jsem měl otce, který byl milovníkem cizích jazyků. Střední škola na tom nebyla o mnoho lépe a VŠ technického směru bez komentáře. Z dnešního hlediska jsme trpěli především zoufalým nedostatkem studijní literatury. S úctou naopak vzpomínám na vyšší matematiku v ruštině z dílny především židovských autorů (to jsou ti, jejichž jména končí na -štejn :)...

Dělá to na mne dojem,

že ze školství,stejně,jako z jiných oborů,se vytrácí nadšení a zápal pro věc.U nás není nemocné jenom školství,ale celá společnost.Chybí nám vzory.Myšleno takové vzory,které by nás,jako celek sunuly výš.Zapnete si televizi a je to tam samé Superstar,Česko-Slovensko hledá talent a mnohé další.V řadách náctiletých převládá touha být zpěvákem,hercem,nebo modelkou.A když už se umí alespoň strefit do míče,tak alespoň profesionálním fotbalistou.Jednoduše,málo práce a hodně peněz.Nezažil jsem za poslední roky snad jedno dítě,které by bylo manuálně a technicky zručné a ještě na to bylo hrdé.Pokud tomu tak je,spíš vzbuzuje mezi svými vrstevníky posměch,než obdiv.Ten sklízejí spíš lehkoživky všeho druhu.

Co by jsme chtěli,když máme takové vzory na každém rohu.Politiky počínaje a nepřizpůsobyvými konče.

jasná řeč výsledků

Jasnost (nebo tady asi spíš má autor na mysli jednoznačnost) je ve vzdělávání ošemetná věc. Jak vysvětlit, že ve výsledcích mezinárodního srovnání OECD/PISA dosahují výborných výsledků, jak Finové tak Jižní Korejci – stejně výborné výsledky, ale naprosto odlišné přístupy. Doporučuji se podívat na tento článek na BBC, který zní výmluvně: Školy v Jižní Koreji: Hodně času ve škole, výborné výsledky, který je doplněný i videem: http://www.bbc.com/news/education-25187993.

No, ja nevim...

Zabiji skola touhu po vzdelavani? A nebo spis touha po vzdelavani odchazi s vekem, podobne jako mizi brzlik nebo naopak rostou chlupy? Pokud budeme pozadovat po skole pripravu "na zivot takovy jaky je", je situace u nas skoro idealni...

Pozn. - v textu je 4x zminen Komensky a prakticky ve vsech clancich zabyvajicich se vzdelavanim je na nej odkaz (idealne v obratech typu "my, narod Komenskeho"...) Proboha proc? Co ma a nasim skolstvim spolecneho Komensky, ktery po studiich nekde pet let pusobil jako kazatel a ucitel (tehdy myslim uz celkem ne nejvyznamnejsi JB), pak se 10 let skryval, a po zbyvajicich 32 let pusobil vsude jinde jen ne u nas? To podobne jako "nas" Franz Kafka...

Re: No, ja nevim...

To je podobné, jako když „nám“ katolíci upálili Husa. ;-)

Učitel nejen moderátorem,

ale i komikem hercem, protože je li slabá látka, musí zaujmout učitel. Škola musí být i divadlem a ne všechna věda je vždy dobrou hrou, přesto musí učitel žáka zaujmout a donutin ho, aby si něco zapamatoval a zajímal se dál. Je to taková otevřená detektivka a žák musí mít zájem o to, jak dopadne. Jsme li v divadle a hra je špatná míváme největší potěšení z toho, že už je konec. Nemyslím, že tohle všichni učitelé dokáží, spíš opak je pravdou, žáci se radují, když zazvoní.

Nejen touhu po vzdělání

Ve mně sice střední škola nezabila touhu po vzdělání (to v mém případě asi nejde), nicméně jsem během ní strašně zlenivěl, ztratil jsem systematičnost práce, přestal jsem se soustředit, začal jsem prokrastinovat a ztratil jsem schopnost cokoliv dělat jinak než na poslední chvíli. Objevily se u mne některé symptomy ADHD, jež jsem předtím neměl, a doteď se s tím těžko potýkám.

Soudím, že to nějak souvisí se skutečností, že výklad ve škole byl naprosto prázdný (tudíž nemělo smysl jej vnímat), ale zároveň jsem se ve třídě nemohl vzdělávat samostatně, protože na to tam zkrátka byl příliš velký ruch. V takové situaci by bylo bývalo mnohem lepší mít možnost do školy nechodit, mít jen zadané úkoly a zkoušky (k jejichž splnění by stačil zlomek času jinak stráveného ve škole) a zbytek volného času mít k užití dle libosti, aby mozek nemusel zahálet.