Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jak diskutovat?

Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Redakce nemůže ovlivnit jejich obsah. Vyhrazuje si však právo je odstraňovat. Jejich délka může být maximálně 2000 znaků, delší budou zkráceny. Nepřijatelné jsou zejména urážky, vulgarismy, rasismus a neplacená reklama.


  • Příspěvků: 44
  • Poslední: 12.5.2014 16:09
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
Joch kontra Cermat?

Pan Joch by asi nejraději Chládka rovnou popravil,přitom je to po hodně dlouhé době jediný ministr,který se, alespoň navenek snaží posunout naše školství z marastu,do kterého se po revoluci dostalo.Když byly oprášeny státní maturity,kvitoval jsem to s povděkem.To jsem ovšem ještě netušil,že jejich hlavním smyslem nemá být vyšší kvalita školství,ale další z mnoha penězovodů pro privilegované.Kdysi se maturitní témata vyhlašovala rozhlasem.Dnes,v době internetu a televize,jsme se přiklonili k rozvozu tajemných kufříků po jednotlivých školách.Připouštím,že je to nákladnější.Z mého pohledu ale také mnohem hůře kontrolovatelné.Chládek začal otevřeně tento systém kritizovat a začal mluvit o jeho radikálně levnější změně.Není náhodou toto skutečným důvodem Jochovo kritiky?Když chceš psa bít,hůl si najdeš a účel světí prostředky.

Reakce na kritiku ministra

Vážení kritici ministra Chládka,

máte dojem, že svět přijde o vzdělané a ušlechtilé lidi, pokud nebude umožněna domácí výchova ve výjimečných případech podle Vašich představ. Skutečně jde o velmi výjimečné případy, kdy je rodina způsobilá a schopná vzdělávat kvalitně svoje dítě a neposílat ho do školy. Ještě výjimečnější je, že nastane kombinace výjimečné rodiny a současně výjimečně nadaného dítka, kde by nám potom mohl vyrůstat vysoce nadprůměrný člověk.

Vašimi názory děláte z malého komára velkého velblouda, který by měl ministra Chládka ohrozit. Ministr Chládek naopak boduje snad nejlépe ze všech současných ministrů a určitě ze všech ministrů školství bývalých tím, co se mu dosud povedlo a tím, co prosazuje. Nebojí se prosazovat i dlouhodobá nepopulární opatření, která vedou k tomu, aby nám zde opět vyrostla elita typu např. Emila Kolbena, o kterém spolu s dalšími velikány naší historie si můžete přijít poslechnout moji přednášku v kulturní památce ČR - Elektroskanzenu, kam Vás tímt

Re: Reakce na kritiku ministra

Nějak mi ten váš argument nesedí. Tím, že přinutíme všechny děti chodit do státní školy, vychováme další velikány typu Emila Kolbena? A to jako jak?

Re: Reakce na kritiku ministra

Nějak nám z těch všech příspěvků uniká podstata věci - každý musí mít povinnosti, aby mohl mít následně právo! Proč se nikdo nepozastaví nad tím, že právu na vzdělání předchází rodičovská odpovědnost, povinnost rodičů připravit své dítě po stránce morální, psychické i fyzické. Projděte se prvními ročníky na některých základních školách a bude vám smutno . Smutno z toho, jak jsou schopni někteří rodiče své dítě zanedbat.... A v pololetí samozřejmě za všechno může škola a neschopný učitel. Pokud chceme domácí vzdělávání, musíme mít nejprve zodpovědné rodiče -nejen zodpovědné za výchovu svých dětí, ale také schopné aktivně spolupracovat se školou, s učitelem! Současná populace agresivních a vulgárních rodičů nesvědčí o tom, že by domácí vzdělávání bylo efektivní a směřovalo tam,kam by mělo. a to nepomýšlím na žáky, kteří jsou kopií výše uvedených rodičů ( vulgární, agresivní, neschopní spolupracovat a snášet kritiku...). Vzdělávání dětí je vždy trojstranná činnost - podílí se na něm

Re: Reakce na kritiku ministra

Co kdyby se pan Joch zaměřil nejprve na sociální politiku a výplatu sociálních dávek? Pokud by byly tato dávky vypláceny skutečně potřebným , zbývalo by určitě větší množství financí na školství, na kvalitní učitele, pomůcky aj. A v případě nutnosti i na domácí výuku. Co když právě určití rodiče chtějí svému dítěti dopřát domácí vzdělávání, ale bohužel z finančních důvodů nemohou zůstat doma a věnovat se svým dětem!!! není ten zakopaný pes spíše v sociální sféře než ve školství?

Děkujeme panu ministrovi ! Vše co dělá, dobře dělá!

Pokračování :  To bylo již za komunistů zakázáno a naši porevoluční komunističtí vládci, překabátění v demokraticky smýšlející politiky, v tom pokračují. Účelem takové výuky by nemělo být někoho nutit věřit, ale seznámit s podstatou.

Dle ministerstva školství to zřejmě není nutné, důležitější je znalost islámu. Aby byly připraveny na příliv muslimských přistěhovalců v množství, které nám z plánovaných 60 milionů imigrantů určí evroští nejvyšší představitelé, které nikdo demokraticky nezvolil (kromě Bilderbergu, Trilaterátů, Illuminátů, zednářů a západních finančníků -Rockefellerů, Morganů, Soroszů, Rotschildů....). Aby pro ně dokázali stavět mešity, ..... Hrůza pomyslet ! Já už jsem starý, do smrti to už nějak vydržím, ale co chudáci naše děti a vnuci...

Jediné řešení - včas z EU vystoupit- máme nyní příležitost - volby do EP - VOLTE TY STRANY, KTERÉ MAJÍ V PROGRAMU SKONCOVÁNÍ S ČLENSTVÍM V EU A NEPŘIJETÍ EURA.  Z EU, USA a NATO NIC DOBRÉHO NEČIŠÍ!!!

Re: Děkujeme panu ministrovi ! Vše co dělá, dobře dělá!

Pane Martínku, tady jste v Čechách. Zatím jsou na tom blbě ti co se neumějí bránit a ti nás nezachrání.

Poděkujme panu ministrovi ! Vše co dělá, dobře dělá!

MŠ se snaží zavádět vyučování islámu, abychom byli připraveni na to, až nikým nezvolení nejvyšší hodnostáři EU dají příkaz, kolik muslimských imigrantů z těch 60 plánovaných milionů připadne na ČR. Děti se musí naučit zákonu šaría, musí se dovědět, kdo je to Alláh, co je to ženská obřízka, burka, zvládat islámské náboženství. To se děti, které vyučují rodiče, nikdy nedozví. A to by jim opravdu, ale opravdu mohlo v životě, který nám připravují naši demokraticky zvolení poslanci a politici za ČSSD, prezidenta Zemana nevyjímaje, chybět. Představte si, až je bude někdo podřezávat, utínat jim ruce, lít kyselinu do obličeje, až budou umírat v důsledku výbuchů sebevražedných spolužáků, že nebudou věděl, že je to v souladu s muslimskou vírou.

Základy naší společnosti jsou křesťanské. Proč se povinně nevyučuje ve školách katolická prvouka, proč není povinným předmětem vyučování základů křesťanských náboženství ? Křesťanská morálka a znalost pouze Desatera, by naší mládeži velmi prospělo. To bylo ji

Poděkujme panu Jochovi,

že svým článkem rozproudil zajímavou diskuzi. Za to si ho na ČP jistě cení.

1.Problematika domácí výuky pro druhý stupeň je skutečně vhodná jen pro hodně málo rodin. Určitě je spojena i značnými náklady na její realizaci. Vytváří však skupinu mládeže, která žije mimo současnou realitu. Něco jako skleník. Každý ať posoudí sám důsledky.

2. Podstatnější je stav nejen středoškolského studia všech mutací. Slovo hrůza je snad i pochvala. Degeneroval vztah učitel a jeho žák, Degeneroval vztah učitel a jeho schopnost výuky. Degeneroval vztah rodina a škola. Degenerovala schopnost učitele posilovat u žáka dlouhodobou paměť, logické myšlení, samostatnost. Mám pokračovat? Výsledky úpadku školství po roce 1989 už stvrdily i mezinárodní srovnávací studie. Tohle by mělo být nosné téma celé naší společnosti v čele s ministrem školství.

Re: Poděkujme panu Jochovi,

Zatím jsem se nenaučil jak využívat těch 6000 znaků seřazených do 9 odstavců, tak pokračuji jak umím.

3. Negativní vliv na preference ČSSD z tohoto zásahu ministra Chládka nebude žádný, a pokud se tohle téma dostane na první stránky, preference naopak stoupnou.

Re: Poděkujme panu Jochovi,

Názor opravdu zajímavý a vede k zamyšlení: po roce 1989 školství opravdu prudce snížilo svoji úroveň . Ovšem jediný pan ministr Chládek řeší problematiku školství odborně a od " podlahy". To se samozřejmě některým chytrákům nemusí líbit. Je nereálné změnit vše špatné za jediné volební období, důležité je tu správnou změnu nastartovat správným směrem a nenechat se zastavit sobeckým postojem jedinců.

Re: Poděkujme panu Jochovi,

Hluboce souhlasím s vaší poslední větou. Ano, toto by mělo být zásadní téma celé naší společnosti. Určitě bychom v ní došli k tomu, že výsledky  vaší diagnostiky pod bodem 2 (s nimiž souhlasím) nejsou jen výsledkem působení školy, a proto je nepůjde vyřešit jen v rámci rezortu školství. 

Toto je samozřejmě na mnohem širší rozbor - a především na tu celospolečenskou debatu. Degenerace vztahu učitel-žák, degenerace vztahu společnosti k poznání (skutečnému poznání - nikoliv k jakkoliv získanému diplomu, nebo zakoupené maturitě!) jsou důsledky dvacetiletého procesu změn společenských hodnot, v němž největšími vítězi společenských změn na všech úrovních (od obcí po úroveň státu) až na výjimky dosud nebyli a nejsou vzdělaní, schopní svých poznatků inovativním způsobem využít (nebo šířící poznání dál) a morálně silní, ale, symbolicky řečeno, "janouškové, rittigové, řebíčkové, hrdličkové, ouličtí" - lidé schopní zneužít systém a neštítící se využít k ochraně své beztrestnosti i podsvětí (tj. struktury mimo zákon). Lidé schopní koupit

Pokračování

svým dětem zvláštní zacházení ("Jeho rodina má velkpou moc a vliv."

"Zřizovatel na něm má zvláštní zájem." "Je sponzorem školy a naše škola bez jeho peněz nepřežije.") ve školách a následně i titul z kdejaké 

soukromé VŠ nebo i z veřejných  plzeňských práv) - to vše před zraky

poctivých žáků a studentů. Některé nám nakonec podobní tatíkové - spolu s

ambicemi zlaté mládeže, která vyrostla ve světě zvláštních práv  -

předhodí až na volební kandidátky do parlamentu, a některé z nich, bohužel, voliči i zvolí. (Slečna Kočí byla tragikomický příklad, ale není zdaleka jediná). V pozadí degradace vztahu společnosti ke vzdělání a prestiže učitelů má naprosto zásadní postavení úpadek zvídavosti,

Pokračování 2

vzdělání, poctivosti a pracovitosti jako

vysokých společenských hodnot. To sebelepší reforma školství se

sebelepším rozpočtem sama nevyřeší, a zároveň bez zastavení degradace

těchto

hodnot bude každá reforma mít omezený efekt. Problém této degradace

hodnot  a vzorů je NUTNÉ řešit od nejvyšších pater politické i ekonomické moci a od mediálně nejviditelnějších "vzorů". Když nám v poslední době vyšla nová hvězda českého Twitteru Rittig, nová hvězda bulváru Jonák a další, obávám se, že na správné trajektorii ještě nejsme.

Komenského by ranila mrtvice

kdyby zjistil, že máme zákon podle kterého nemusí děti chodit do školy. Co z takových dětí vůbec bude ? Egoisté ohrunující nos nad ostatní lůzou, která do školy chodíla, nebo snad noví Einsteini, o tom už vůbec pochybuji. Chládka moc nemusím, ale v tomhle jsem s ním zajedno.

Pane Václave myslíte, že císař Josef II

byl takový egoista ohrnující nos nad vesničany a nebo osvícený mocnář, který zrušil poddanství. Byl vzděláván individuálně. Těch co si mohou dovolit zodpovědně vzdělávat své děti doma je tak málo že na tom v populaci vůbec nezáleží. Co když je to namířeno proti některým nepřizpůsobivým spoluobčanům, kteří tím mohou zdůvodňovat že neposílají děti do školy? Zkuste přemýšlet!

Re: Pane Václave myslíte, že císař Josef II

Pokud Chládek měl na mysli povinnost chodit do školy pro cikány, pak se musím jen pousmát. Cikáni se vysmívají všem zákonům, natož o povinné školní docházce. Spíš si myslím, že chtěl současné pedagogy osvobodit od přezkušování těch domácích vzdělanců, nevzdělanců. Ono je to do jisté míry také korupční prostředí.

A řekněte mi pane Václave jedinou věc

která dnes není předmětem korupce? Pohřební služby uplácejí policajty a nemocnice, aby měli více mrtvol, porodnice uplácejí rodičky aby měli více porodů a nezavřeli je, vesnické školy uplácejí rodiče aby měli vice žáků a nezavřeli je města uplácejí lidi aby se u nich přihlásili k trvalému pobytu a tím překročili nutný počet obyvatel na dotace, chcete abych ještě pokračoval. Možná že nás srovná jedině ta válka co chce Putin vyvolat, neměli bychom ho uplatit?

Někdo má pana Jocha na ČP rád

přihrává mu práci.

V jistém ohledu pravda

Jochovi vyšel správný závěr ze špatných postulátů. Vzdělání je především právem dítěte. Rodiče, stejně jako stát, nejsou jeho vlastníky, dítě je subjekt per se. Vzhledem k tomu, že české základní a střední školství je až na pár ubývajících výjimek (zvláště z hlediska „nadaných dětí“) naprosto příšerné, domácí vzdělávání je pro ně naprosto přirozenou první volbou. Školní docházka vzdělávání omezuje.

Re: V jistém ohledu pravda

A kolika se to týká dětí.V rámci populace jde spíš o jednotlivce.Jinak souhlasím,že české školství je v troskách a slouží,stejně jako i jiné obory,spíš jako pomyslný cecek k dojení peněz daňových poplatníků.Od zavedení pochybných  st. maturit za stovky milionů,po nákup titulů na některých univerzitách.Systém financování "na hlavu" vedl ke zrušení přijímacích zkoušek na stř. školách.Znalosti značné části maturantů  nedosahují tak mnohdy ani úrovně učilišť za socíku.

Spoléhat se tak na to,že náší inteligenci zachrání jednotlivci vzešlí z domácího vzdělávání je hodně pošetilé.Jestli by to tak mělo být,začněme vzdělávat doma všichni a školy zrušme.Stejně tak můžeme pokračovat s domácím léčitelstvím a můžeme zrušit nemocnice.

Re: V jistém ohledu pravda

Neříkám, že zachrání, ale nic to nestojí a je dobré tu možnost mít, těm několika stovkám či tisícům to může hodně pomoci.

Jako nejlepší řešení se mi momentálně zdá nahnat sem zahraniční učitele a experty na vzdělání, protože z toho, co tu je, se hned tak něco vykřesat nedá.

Re: V jistém ohledu pravda

Domácímu vzdělávání nikdo nebrání, vždy bylo a bude, jen zastávám názor, že škola je základem života. Byli jsme jako národ na to pyšní, v každé malé vesnici je škola, i když jsou v nich dnes třeba hospody nebo OÚ.

Destrukce pokračuje!

Pane Jochu,váš článek je důkazem neustále se zhoršujícího stavu ČP a české žurnalistiky obecně.Aniž by jste vytvořil prostor pro vysvětlení,okamžitě napadáte Chládka a zároveň podsouváte čtenářům způsob,jak vámi vytvořený problém vyřešit.Opravdu si stále častěji připadám,jako když čtu Rudé právo před čtvrt stoletím.Tam nám také soudruzi odhalili problém a okamžitě navrhli jeho vyřešení.Jakkoliv není Chládek můj favorit,nikde jsem nezaznamenal,že by jste mu umožnil  své rozhodnutí vysvětlit.Zda šlo pouze o "technický" problém,kdy příslušný paragraf pouze vypadl,nebo jde o Chládkovo názor.Pak by se slušelo,aby jste se spíš pídil po jeho odborném vysvětlení,než ho rovnou hnát na pranýř.

Čím více čtu noviny a poslouchám rozhlas,tím více v mých očích stoupá hvězda prezidenta Zemana,zejména pak jeho postoj k českým novinářům.

Re: Destrukce pokračuje!

Každý zodpovědný politik by měl být schopen vysvětlit svoje rozhodnutí ve chvíli, kdy jej učiní. Žádné rozumné vysvětlení jsem od Chládka nezaznamenal.

Re: Destrukce pokračuje!

A ptal se ho někdo?Domácí škola je jevem v pravdě ojedinělým a čekat,že že se povede rozsáhlá vysvětlovací kampaň u zákona,který se dotýká možná  jen několika stovek dětí,resp. jejich rodičů,je hodně naivní.Velmi často se to neděje ani u norem,které se dotýkají milionů.Tam by se měla upřít pozornost novinářů především.

Re: Destrukce pokračuje!

Každé rozhodnutí by mělo být dobře zdůvodněno. Pokud se tak neděje u norem, které se dotýkají milionů, je to hodně špatně. Pokud se jedná o stovky či tisíce, je to pořád špatně.

Re: Destrukce pokračuje!

Bez urážky,ale dovedl by jste si to vůbec představit?Jsou zákony,které mají desítky i stovky paragrafů.Ty pak mají několik odstavců.Každý jeden se může dotýkat jedné skupiny obyvatel.Joch nám odhalil jeden paragraf a pravděpodobně jeden odstavec jednoho zákona.Pokud by předkladatel měl obsáhle zdůvodňovat jeden odstavec za druhým,nedošel by ani do poloviny a neměl by to komu zdůvodňovat.Polovina posluchačů by odešla a druhá usnula.Navíc,předkládání zákona je vždy věcí nějakého volebního programu.Skočím nyní z pampelišky na blatouch.Podobné je to i u domácích porodů.Je mi fuk,kde jedna každá rodička bude rodit.Jediné,co mne v tomto případě zajímá je,kdo za takovéto rozhodnutí ponese odpovědnost a uhradí zvýšené náklady v případě,že se věci zkomplikují a vezmou nesprávný směr.Pokud dítě při porodu zemře,kdo bude obviněn?Matka?Porodní asistentka?Pokud bude pro rodičku muset vyjet rychlá,nebo vzletět vrtulník,kdo je zaplatí?Domácí vzdělávání není životu nebezpečnou záležitostí.Kdo ale bude

Re: Destrukce pokračuje!

pokračování:živit polovzdělance,když se domácí vzdělávání nepovede?Jak mám věřit nějaké přezkušovací komisi v systému,kde nakupují tituly,jak housky na krámu?

Re: Destrukce pokračuje!

Polovzdělance produkuje současný systém institucionálního vzdělávání mj. kvůli tomu, že polovzdělanci tvoří podstatnou část učitelských sborů. Až se učitelé budou rekrutovat z horních 10 %, a ne z dolních 50 %, možná změním názor.