Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jak diskutovat?

Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Redakce nemůže ovlivnit jejich obsah. Vyhrazuje si však právo je odstraňovat. Jejich délka může být maximálně 2000 znaků, delší budou zkráceny. Nepřijatelné jsou zejména urážky, vulgarismy, rasismus a neplacená reklama.


  • Příspěvků: 18
  • Poslední: 1.11.2013 23:48
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
Autoři: MF DNES , Jan Macháček (Prague Business Journal)

25. března 2002  Zároveň je však možné, že skutečně existuje cosi jako "nová" generace nebo "druhá", postprivatizační generace českých manažerů a vlastníků, jako jsou pánové Komárek, Kellner, Chrenek, Otava, Koláček, Šmejc, Hušák, Pitr, Babiš, Teplý a podobně.Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/ceske-kapitalisty-zkouska-teprve-ceka-dh2-/ekonomika.aspx?c=A020325_132715_eko_profily_ven

Obávám se, že tomu tak není.

Obávám se, že tomu tak není. Malá rekapitulace: část akcií Škoda Plzeň šla do kuponové privatizace, posléze jsem se stal drobným akcionářem ŠP. A pamatuji si, jak se Soudek x-krát v té době (1995/96?) vyjádřil v tom duchu, že je netrápí ani tak úvěry, jako to, že je "přeškodovkováno". V ČR tehdy Škodaexport, Škoda Praha, Škoda MB, Škoda Ejpovice, kterou posléze akvírovala ŠP, dále v Indii narazili na další okřídlený šíp, který s plzeňskou firmou neměl nic do činění. Na to konto Soudek jednal s MB a v tiskových zprávách opakovaně potvrdil, že od MB obdrží další stamiliony za užívání loga. Prokazatelně až při své druhé misi v ŠP, v roce 91 by mě to asi ani nezajímalo. Neříkám, že přímo z těchto plateb benefitoval Romča, ale říkám, že Romča je s.r.á.č, kterého do ŠP přivedli, aby jí restrukturalizoval a on ji za 800 mil. prodal sám sobě a svým kámošům manažerům. Goodwill loga účetně v té době nad 1 mld., tržní hodnota, jak ji viděl Soudek 20 mld v českých. V té době to byla nejproslulejší česká značka... Závazky a nemovitosti ponechané na matce ŠP a očištěný Škoda holding s nakontrahovanými zakázkami cca 10-15 mld. za 800 mil. pro sebe, tak si to přeberte:-)

Ja s vami nepolemizuji o Romanove pusobeni

Ja s vami nepolemizuji o Romanove pusobeni ve Skode Plzen, v jeho hodnoceni bychom se nejspis shodli. (Byl jsem nejen akcionar, ale po vetsinu doby reditelovani panu Soudka a Romana i zamestnanec Skodovky. Nikdy jsem nepochopil, jak je mozne, ze Romanovo pusobeni je hodnoceno kladne. Je samozrejme pravda, ze na prelomu tisiceileti byla ta firma ve straslivem srabu a kousek od bankrotu. Coz ovsem neni duvod pro to, aby z restrukturalizace firmy profitoval vlastne jen management - veritele byli oholeni podstatne, akcionari uplne a stat dostal ucet na hezkych par miliard. Ale to by bylo na delsi povidani, na ktere tu neni prostor.)Informace o tom, jak je to s "indianem" a s jeho uzivanim Skodou Auto se prekvapive tezko dohledavaji. Ne, ze by to cokoliv dokazovalo, ale v dobe druheho Soudkova pusobeni (manazersko-vlastnickeho) panovalo mezi zamestnanci presvedceni (mozna prizivovane Soudkem), ze za ochrannou znamku neobdrzela Skoda Plzen to, co ji nalezi. Mozna se Soudek pokousel i o nejaka jednani s Skodou Auto, ale pochybuji, ze s jakymkoliv vysledkem pozitivnim pro Skodu Plzen. Co se mi ale zda temer jiste je to, ze znamkopravni otazky musely byt vyreseny uz pri privatizaci Skoda MB v roce 1991. Takto dulezitou zalezitost nemohl nechat VW otevrenou.

Na netu se tyhle údaje těžko

Na netu se tyhle údaje těžko dohledají, ale k těm jednáním stoprocentně za jeho druhého působení došlo a jestli si Soudek netahal triko, tak z nich další platby vydyndal. Co si pamatuju, tak přesnou sumu neuvedl, vypustil jen řády. Měl jsem kdysi šanůnek novinových výstřižků ze svého portfolia a šanon výročních zpráv - tam by se to dohledalo, ale už proletěly komínem. Třebas až se Soudkem udělá ČP rozhovor, tak se ho na to pan Koutník přeptá:-) Jak stát dostal na účet hezkých pár miliard - to by mě zajímalo, jak to myslíte. Na sociálním a zdravotním? To by měl, ikdyby to prodal Siemensu:-) Celkově si myslím, že kdyby Soudek nepřepálil expanzi, nelezl do Liazu, do Tatry, Hrádku, Poldi, víc se zaměřil na profitabilitu koncernu, tak byl dnes jeden z mála úspěšných privatizátorů českou cestou, bo jeho schopnost  získat exportní kontrakty byla poměrně vyjímečná...

murdochu

teď jsem narazil na věcnější souhrn. Ve stejné lokalitě vlastnil svého času pozemek i Petr Šikoš, který byl konkurzním správcem zbytkové Škody a s nímž musel Roman v roce 2000 dojít ke shodě, aby dokázal v Plzni realizovat svůj záchranný plán. A Roman se ke svým přátelům hlásí zcela veřejně dál, přestože mu to nedělá právě v tento okamžik dobrou službu. http://euro.e15.cz/archiv/energetik-ve-statnich-sluzbach-1028670 Více na: http://euro.e15.cz/archiv/energetik-ve-statnich-sluzbach-1028670#utm_medium=selfpromo&utm_source=e15&utm_campaign=copylink

Peklu propadl dávno

Pane Žižko, ten text je nějaký krotký.Kdo přivedl Romana do Škody Plzeň? A do ČEZ? Kdo byl ministrem financí při "privatizaci" Škody?  Pár jmen jste uvedl, některá klíčová ale nikoliv. Věnujte nyní více prostoru dvěma: Petr Šikoš a nyní tolik hájený Slávek Sobotka."V České republice je všeobecně známo, že skupinu Škoda převzala v roce 2002 skupina Appian. Naproti tomu není až do dnešního dne známo, že top manažeři skupiny Škoda získali v roce 2005 většinový podíl. Skupina Škoda tedy dnes většinově patří managementu," píše se v žádosti o utajení z ledna 2010.http://www.tyden.cz/rubriky/domaci/skodu-plzen-meli-ovladnout-jeji-tehdejsi-manazeri_224118.html#.UnC9KhDua8Ehttp://www.mapovani.cz/podkapitola/martin-roman-a-skoda-plzen/98http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonomika/139774-roman-priznal-vazby-na-firmy-kolem-skody-plzen/

Čtenáři, Romču do Škody Plzeň

Čtenáři, Romču do Škody Plzeň určitě neinstaloval Sobotka, bo v té době neměl žádnou význačnou pozici. Byla to doba Grégra na MPO, Svobody na MF, posléze Mertlíka, určitě ne Sobotky:-)  Jinak článek je opravdu k Romčovi dosti tolerantní. Sice zmiňuje IC Energo a Amun Re, ale co "oboustranně" výhodné obchody s EPH holdingem (Pražská teplárenská, Energotrans, Mibrag), co prasárna desetiletí Škoda Plzeň? Modus operandi totožný s MUS: dosazený krizový manažer připraví reprivatizaci... a zřejmě aby firmu zachránil, tak do vlastních rukou, akorát se to tak trochu styděl/stydí přiznat. Ono není divu - Škoda Mladá Boleslav za logo okřídleného šípu měla Plzni platit miliardy a Romčovic kucí to nakoupili za 800M a to ještě s částečným odpisem úvěrů financujících bank... Ohledně fungování ČEZ pod jhem Romči by bylo nejlépe, aby se ČP obrátila s žádostí o Romčův epitaf na Michala Šnobra. Vždycky jsem blil z toho, když management obhajoval zdravé navyšování zadlužení a peníze využili na buy-out Kalousových akcií...

Murdochu, však také instalaci

Murdochu, však také instalaci do Škodovky nepřipisuji Sobotkovi. Pouze jsem uvedl v souhrnu dvě opomíjená jména. Sobotku uvádím kvůli privatizaci.Příběh začíná bezbolestným konkurzem v Soudkově firmě NERo. A mladý Péťa Š.  už Romana neopustil. Nebyl na Romču sám. Přibral k tomu svého uherského elektrického stýce + bratrance http://rejstrik-firem.kurzy.cz/osoby/jozef-bojtos/A všichni společně milují dobré vzdělání PORG, dobré čtení v Konkurzních novinách, dobré české bijáky, toskánské víno a lichtenštejnskou mlčenlivost, plzeňský fotbal, kompoty z Marily, Mirka Topolánka, ECM, J&T.Spřízněnost volbou, spřízněnost osudem. Už jsem vám to kdysi v detailu psal. I ta Albánie, o Panónii nemluvě.Abych nezapomněl:http://zpravy.idnes.cz/nejen-cesky-fotbal-se-pta-kam-zmizel-boss-miroslav-kriz-pid-/kavarna.aspx?c=A100628_131757_kavarna_chu

no jiste

Protoze ho tam se souhlasem Grosse instaloval Johanes. Jako Berdara zase nekdo instaloval. Jako Tvrdika - i kdyz tam to bylo jinak. Jako jiné. Pravda je, ze ta sviné Roman lezl politikum do zadale o 1000% vic nez je obvykla norma.

Škoda Mladá Boleslav ... měla platit miliardy ?

Podle mych informaci se uzivani ochranne znamky SKODA "vyresilo" uz pri vstupu VW do mladoboleskavske Skodovky v roce 1991 jednorazovou platbou v radu nekolika set milionu Kc(s). Stalo se tak, pokud se dobre pamatuji, behem prvniho Soudkova pusobeni ve Skode Plzen. V tehle dobe jeste "Romca" tahal kacera, to na nej nehazejte ...

Tak to nemáte správné

Tak to nemáte správné informace, pane kolego. V době, kdy byl v Plzni Soudek, vyjednával s Boleslaví a měli alespoň podle Soudka dostávat ročně stamiliony. A nebylo to za jeho prvního - manažerského - leč za jeho druhého, tj. vlastnickomanažerského působení. Možná to půjde i vygooglit. A nebyla to jednorázová platba, alespoň podle toho, co Soudek prezentoval mediím. A jen doplním - pro osvěžení Vaší paměti - že hned po vyhazovu Soudka byl vládou, FNM a financujícími bankami protlačen ten hoch, co dle Vás tahal kačera. Upozorňuji taktéž, že už někdy v letech 93-94 tahal Romča kačera v Jence Radotín jako CEO:-)

Obavam se

Obavam se, ze spravne informace nemate vy. Pravo k uzivani ochranne znamky Skoda se muselo vyresit (a vyresilo) v roce 1991 (tedy v dobe Soudkova manazerskeho pusobeni), kdyz byla dnesni Skoda auto prodavana Volkswagenu. Na tom bychom se asi mohli shodnout. Podle mych informaci, ktere ovsem nejsem schopen autoritativne dolozit, to probehlo formou jednorazoveho vyrovnani ve vysi 330 mil. Kcs. Jakou roli v tom hral Soudek a jak celou zalezitost pripadne pozdeji komentoval, nevim. Nicmene, jsem si temer jisty, ze neexistovaly a neexistuji zadne platby od Skody Auto kterekoliv z plzenskych spolecnosti (Skoda Holding, ...) z kterych by mel prospech Roman.K tomu tahani kacera - to byla samozrejme nadsazka, v tomto pripade zrejme prilis velka.

NERo s.r.o.

 Identifikační číslo:45791112https://or.justice.cz/ias/ui/rejstrikSbírka listin

Poslední rozhovor s Martinem Romanem

"Poslední rozhovor s Martinem RomanemJiří Boudal 29. 10. 2013 | 18:32 Přečteno 857 krát Pošli e-mailemMartin Roman bezmála po deseti letech odchází z elektrárenské společnosti ČEZ. Přinášíme exkluzivní rozhovor.Odcházíte se škraloupem podezření z gigantické korupce. Myslíte, že se vám podaří své jméno ještě někdy očistit?Novináři to vůbec nepochopili. I kdybych náhodou měl ten majetkový podíl ve Škodovce, byl by to přece velmi účinný způsob prevence úplatkářství. Když zadáváte veřejnou zakázku své vlastní firmě, musel byste být na hlavu padlý, abyste sám sebe ještě uplácel.Podle srovnání OECD byla rekonstrukce hnědouhelných elektráren ČEZu plzeňskou Škodovkou nejdražší na světě. Dokonce o polovinu dráž než v Německu. Jak se vám podařilo dosáhnout tak vysoké ceny? Tak vezměte si jenom, jak je v Česku drahá pracovní síla.Český dělník dražší než německý? To slyším poprvé.Tak dělník ani ne, ale třeba takový generální ředitel. Ti jsou v česku hrozně drazí, to bych vám mohl povídat.Nebylo by potom lepší mít místo Škodovky zahraniční dodavatele, kde není tahle profese tak finančně náročná?Představte si, co byste tím způsobil, kdyby tolik generálních ředitelů přišlo o práci. Pro některé regiony by to byla naprostá ekonomická katastrofa. Vemte si třeba Chuchli, kde žiji já. Tam žije tolik generálních ředitelů – Beneš z ČEZu, Krsek, Zapletal, Korecký ze Škodovky, Minx z PPFky. Jako manažer obrovské státní firmy máte obrovskou odpovědnost a nemůžete prostě dovolit, aby v nějakém regionu prudce stoupla nezaměstnanost.Před časem jste řekl, že většinu majetku rozdáte na charitu, že vašim dětem postačí jen základní ekonomické zabezpečení, abyste je moc nerozmazlil. Komu hodláte své miliardy poslat?Dělal jsem si takovou analýzu společensky nejvážnějších problémů a zjistil jsem, že právě jedním z vážných společenských problémů je existence takzvaných sociálně vyloučených lokalit, jak se říká lidově ghet...Tak to je bohulibá volba – a v dnešní době i dost politicky odvážná, se k tomu takhle přihlásit. Na která ghetta se chcete zaměřit? Udělal jsem to systematicky. Hledal jsem lokalitu, které nejvíce naplňuje klasická kritéria sociálně vyloučené lokality. Tedy: výrazná ekonomická odlišnost od zbytku populace; naprostá závislost na pravidelných dávkách z veřejných peněz; obyvatelé nerozumí základním společenským normám a etickým pravidlům společnosti; většina dětí z lokality navštěvuje speciální školy; obyvatelé bývají terčem posměchu většinové populace.Co vám vyšlo?Naše manažerská osada v Chuchli. Jako jediné ghetto v ČR je dokonce oddělena od zbytku světa vysokou zdí. Takže myslím, že nikde jinde moje miliardy neocení víc."http://blog.aktualne.centrum.cz/blogy/jiri-boudal.php?itemid=21488

;-))))

To jste sem nemel davat, jeste to nekdo vezme vazne a trefi ho slak ;-))))

Klid, pochopil to zhruba o

Klid, pochopil to zhruba o dva dny dříve, než-li Vy:-) Akorát nevím, jestli ten blog patří JiBovi. Zdravím JiBa, pobavil jsem se:-)))

dík za kompliment

Též Vás zdravím mudrochu! Ten fiktivní rozhovor mě tak pobavil a dojal tím, jak sedí jak dětská sedílka na hrnec, že jsem neodolal a nakopíroval jej sem, ale jeho autorem skutečně nejsem. V každém případě dík za kompliment - srovnání s jeho autorem.

Komanda chápu, kdo má drát do domu, i legální a poctivý,

zálohami předplacený, má doma kus cizího, kde vlastník může kdykoliv cokoliv. To jako mít doma sousedovu ženu, souseda lze čekat. V tom chyba nět. Pochybný je systém, ten šlapal snad když elektřina za pakatel. Ale dnešní nákladné komoditě třeba přispůsobit i balení, servis. To se nestalo evidentně cíleně. Do čezu nevidím, snáze zbalím holku od telefonních operátorů. Ta práskne, že tam odbor, který jen chystá pasti, faktury jim už nestačí, kde by mohl zákazník udělat chybu? Tam se dá rejžovat! Dávno předtím, než to rozjeli šmejdi ve velkém. Nemusí jít tedy o energii, ale hokynářské praktiky s cílem exekucí. Zejména pensista si ani neškrtne. Umí to i banky, nedostupnými, pomíchanými výpisy. Tu jen skok do politiky, volič je také jen trouba, to mu nacpat vdolek do pusy a když lapá po dechu, nebo když vdolky rád, šacovat mu kapsy. Josef Egyptský patří k největším , ale není mezi praotci národa, makal pro faraona a když dal bráchům pohár tajně do obilí, aby je přistihl jako zloděje, nebylo to zcela košer, ač efekt byl skvělý. Ale to je zakázaný spis, ještě by to lidi četli a potom nakopali handláky do intestinum rectum.