Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Jak diskutovat?

Příspěvky vyjadřují názory čtenářů. Redakce nemůže ovlivnit jejich obsah. Vyhrazuje si však právo je odstraňovat. Jejich délka může být maximálně 2000 znaků, delší budou zkráceny. Nepřijatelné jsou zejména urážky, vulgarismy, rasismus a neplacená reklama.


  • Příspěvků: 12
  • Poslední: 6.10.2013 14:34
  • Řadit dle: vláken
  • času vložení
"krásné" snění jednoho uhlobarona

Mám pro něj i jeden hororový sen:Český výrobce malých letadel Evektor se pilně připravuje na budoucnost. Pod názvem EPOS připravuje letadlo na elektrický pohon. Sice už létá, sériové výrobě ale zatím brání příliš těžké baterie s malou kapacitou. Vývoj ale jde rychle kupředu, a až budou k dispozici vhodné baterie, chtějí v Kunovicích předběhnout všechny ostatní výrobce z celého světa.Výrobci baterek slibují, že v nejbližších letech vyvinou baterie s dvou- až pětinásobně vyšší hustotu uložené energie. „Už ta dvojnásobná by byla super a posunula by letadlo do výroby,“ uvedl. „Když se podíváte zpět, za posledních pět deset let vidíte obrovský vývoj,“ dodává s tím, že vhodné baterie by se na trhu mohly objevit za tři až pět let.Drštička jako nadšený letecký modelář nabízí přirovnání ze světa svého koníčka. „Za posledních deset let došlo k obrovskému odklonu od malých spalovacích motorků. Modely, které dříve běžně poháněly spalovací motory na metylalkohol nebo podobná paliva, dnes mizí. Nahrazují je elektromotory,“ říká. U modelářů zájem o elektromotory odstartovaly baterie s větší životností a v Evektoru očekávají, že samé se stane i v případě skutečných letadel. V energetice je to ještě o něco jednodušší než v letectví, tam váha baterie nehraje tak velkou roli. Jestli budu mít ve sklepě akumulátor o hmotnosti 1 nebo 2 tun je mi úplně jedno. V energetice je důležitá pouze cena a životnost akumulátoru.

jen vice a vice dopravnich prostredku na elektricky pohon

neni neznamo, ze napr. elektromobil je auto s vyfukem v komine elektrarny, muzete namitat, ze baterky elektromobilu/elektro-era budou dobijeny jen z fofrniku a ze slunicka, ale tomu sam nebudete verit :-)chci videt toho, kdo si takovou hracku koupi, jak ceka na vychod slunce nebo konec bezvetri :-)

Plzeňská banka

už byla dost velká lumpárna, s Agrobankou to bylo o hodně jinak a velmi se na jejím pádu podepsala i politvěrchuška, ale co dnes po tom, zejména nám, kteří jsme z toho nic neměli. V té Americe se z parvenus stávala honorace asi spíš v další generaci, tady je to o pouhých několika letech ze života jednoho českého finančníka. Takže i ten moment naakumulování kapitálu z rozprivatizovávaných aktiv je stále nezapomenut. Rozdíl mezi kapitalistou Dienstlem a kapitalistou Bakalou nicméně bude ...

Díky, zajímavý i poučný rozhovor...

Dienstl ví, o čem mluví.

On a Topolánek

Ti nám budou kázat jak se bez jejich spalování neobejdeme dokud z nás budou mít co dřít...technologie budou ihned jak na ně budeme morálně zralý...což zatím skutečně s našimi krátkozrakými hamižnými samozvanými vůdci nevypadá na brzké řešení...

technologie

technologie nejsou problem, jsou siroce "k mani", akorat, jak uz jsem uvedl nize, je treba o tom neco vedet

Jan Dienstl

Dotaz - pan Dienstl je ten tzv."mladý dravý vlčák" z Motoinvestu?Je-li to on, tak to zde pouští rady ten pravý.   Co ty tunely např. v Agrobance a Plzeňské bance co za hochy z Motoinvestu zůstaly?   Jedná-li se o tutéž osobu pak zapomeneme na minulost a je z něj po pár letech pro novináře ctihodný podnikatel který sype moudra.

A co my

občané české republiky. Zajímá vůbec někoho co chtějí občané, kteří všechno financují ? Proč máme financovat předražené jaderné elektrárny, které budou energii vyvážet a pro nás občany jí zdražovat. Chápe někdo vůbec, že občanům jde hlavně o to mít neergii co nejlevnější a nejdostupnější. Ví vůbec někdo, že občané na nové zdroje vůbec nemají peníze. Ten kdo má možnosti se opět vrací od plynu a elektřiny opět k uhlí a dřevu. Navíc rozvoj technologií pro vytápění přinesl dokonalé výrobky s účinností více jak 90%, nové kotle, krbová kamna a vložky. Spotřeba elektrické energie prudce klesla, každý nový spotřebič se pyšní značkou A, svícení je už dnes podružnou položkou v nákladech na bydlení. Fosilní zdroje stejně jednou dojdou a myslím, že nám občanům je úplně jedno jestli za 100 let, nebo až za 300, a nebo jestli se od nich úplně odstoupí. Určitě přijde na svět úplně nový zdroj, o kterém neměl tušení ani Jules Verne. Nesmíme a nemůžeme žít nad poměry, vždycky to končí krachem, stůjme nohama na zemi a podporujme každý nápad, který nám dá na chvíli vydechnout a uštří naší peněženku. Stát žije hlavně z daní prostých občanů a když budou chudí bude chudý i stát, jinak to ani nemůže být. Dienst takové vydechnutí přináší a já ho podporuji. Je-li to jen vyčůranost jak rychle zbohatnout, pak to není nic nového je to všude kolem nás, i když si jdeme koupit třeba rohlík k svačině.

Seberem

Co jsi nakradl to ti seberem.

pravda pravda

Hejtman Moravskoslezského kraje výstižně řekl, že se čerstvého vzduchu nenajíme.  - 

No a ani si ho moc neužijem,

No a ani si ho moc neužijem, že?  Zkuste se projít na hřbitově ve Vítkovicích. 55 let a potom šlus.

Zdravé sebevědomí,

chybí související náklady. Nejspíše jsou menší, než kdekoliv jinde atomčíky nevyjímaje, ale JSOU. Tu i opatrnost neb lid spotřebovává rád a vzniklé dluhy platí nerad.  Podobně průmysl je nadšen hemžením mravenečků ve výrobě. Konečně i mraveniště po jaru, kde se jen vlečou, je smutné. To rozpálený srpen je o něčem jiném a co teprve rojení! (Letos ani nebylo, stavby pětinové, co jindy). Tragedie pro mne čez navázaný na stát a jeho finanční záchraný kruh, kouřící komíny tak nějak i podmínkou stability státu potažmo pohody byrokracie státu nezbytné. tradiční účetnictví bylo v jedné knize, MÁ DÁTI  a DAL. Na tvrdo.