Diskuze
I dobře míněná dotace končí pokřivením trhu
Děkujeme za pochopení.
ekonomové a školství
Všimli jste si, jak mnozí ekonomové používají 1. pád množného čísla: "Když chceme... neumíme...musíme..."? Mluví o státu a jeho hospodářské politice. Jakoby nebylo známo, že stát je nejhorší hospodář.
Je to jistá sorta ekonomů, kteří také na otázku, kam má stát investovat odpovídají: Do školství! A myslí si, že tím neřeknou nic špatného. Protože my, stát, přece potřebujeme kvalifikovanou pracovní sílu. (Jako úředníky do úřadů?) Nebo má stát vyrábět kvalifikovanou pracovní sílu pro všechny možné profese?
Jeden diskutující říká, že vzdělání je veřejný statek. Ale definice veřejného statku je jiná. Při vzdělávání neselhává trh, nemusí ho garantovat stát, může ho poskytovat kdokoli - kdyby mu to stát nezakazoval. Když stát něco zakáže nebo nadměrně zreguluje, pak to vypadá, jakoby tu službu nemohl poskytovat nikdo jiný než on.
Ve školství je třeba hlavně odstranit regulace a pokud možno ho odstátnit. Dalo by se psát i o tom, jak investice do školství naopak potřebnou vzdělanost po
Re: ekonomové a školství
Hezky jde vidět jak se obzvláště ekonomové z Brusele ohánějí socialistickými poučkami typu dohnat a předehnat. Faktem je že české školství je opravdu mizerné. Otázkou je co s tím udělat. Třeba kdyby jsme měli převis nabídky nad poptávkou tak by to zvýšilo kvalitu? Nebo kdyby se stát do všeho tak nes...al?