Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Další třeštění: Eskalátory na Vyšehrad za 318 milionů

Musíme zase opakovat: Uvědomují si současní politici hodnotu peněz, když nepřestávají vymýšlet šílenosti (a byznys) za stamiliony?

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Naopak, peníze jsou všechno
Prodali by i panenství, kdyby jim je příroda nadělila.  Nejde o výsledek, jde o zaměstnanost asi ukrajinských bossů, co komandují polonevolníky. Jde o dárečky na všechny strany, konečně politika korumpovat nemusí, později ho jen zaměstnají. Přitom tam stačí jeden lyžařský vlek a staré řeznické plato, adrenalin ještě navíc zdarma. Nebo obyčejný dvojvýtah, cesta dolů zdarma, aby to fungoval i bez čezu.
0 0
možnosti

Marek Kyncl

13. 8. 2013 6:37
Myslím si, že pokud by DP
Myslím si, že pokud by DP zavedl alespoň turnikety v metru, hospodaření by se okamžitě rovněž zlepšilo. Ve většině světových metropolí tak velkoryse na poctivost cestujících (zejména návštěvníků, kterých se jízda načerno týká především) nespoléhají a mají k tomu zřejm svůj důvod.
0 0
možnosti

13. 8. 2013 6:05
Jsem zvědav, koho jako
Jsem zvědav, koho jako prvního napadne (vrámci návratnosti investice) postavit před vstupem na eskalátor strojek na jízdenky!
0 0
možnosti

Marek Kyncl

13. 8. 2013 5:33
Osobně mi vůbec nevadí, pokud
Osobně mi vůbec nevadí, pokud jsou veřejné peníze používány na rozvoj hlavního města. Praha je metropolí první třídy a měli bychom si vážit tohoto stavu, abychom se neprošetřili někam ke Kyjevu nebo do Bukurešti. Nemám osobně nic proti jakémukoliv dobrému nápadu, ať je to již hudba nebo eskalátor. Ostatně peníze ve veřejných službách jsou pro občana vždy užitečnější než ty, které v podobě nevybraných daní skončí v přepychové limuzíně, na kontě nebo v nesmyslné vile nějakého zbohatlíka. Moje děti jsou například nadšené z pražské ZOO, která skutečně patří k těm lepším, co jsem měl zatím možnost vidět a ze sloního pavilonu mám mnohem větší užitek než ze snížených daní. Stejně jako komukoliv jinému, kdo z toho nemá prospěch, mi samozřejmě vadí tunelování, ke kterému jsou veřejné stavby často nástrojem. Odstranit je ovšem potřeba tunelování a nikoliv veřejné stavby. Stejně tak si nemyslím, že by byl špatný nápad Open Card, špatný je podvod, ke kterému byl dobrý nápad zneužit. Přichází-li politik s nápadem na rozvoj čehokoliv, měli bychom to přivítat a pokud s návrhem nesouhlasíme, argumentovat jiným řešením daného problému. Obecný pokřik ohledně utrácení veřejných peněz jsou prázdné tlachy.  Čistě filosoficky, peníze mají hodnotu až v okamžiku, kdy jsou použity. Do toho momentu se jedná pouze o pěkně potištěný papírek (občas ani to ne).Pane Rychlíku, obyčejně jsou Vaše články mnohem lepší.
0 0
možnosti

12. 8. 2013 22:46
Doprava
Nesmyslné jsou náklady v rámci MHD, příklad vestibul Národní rekonstrukce výtahu pro imobilní cca 100mil.Kč, dnes zničeno výstavbou škatule, bezbariérový přístup do metra Můstek -cca 150mil.Kč. Za tyhle peníze udělám daleko víc - ať stojí výtah 10 mil., zabezpečení 10 mil. stavba svisle nemůže býti více jak 50 - 70 mil. Kč. Summa s rezervou + zisk (?) = 100 mil.Kč. Kdepak ty Kč hnízdo máš? K Nuslím. Je pravdou, že Pavlák je hrdlo MHD a je jej třeba vyřešit. Proč teda nevést linku tramvaje Masaryčka,VŠE Italská - Nám. Míru, když tím odlehčím Vodičkovu, upravím nevzhled Wilsona - ideální prostor pro hromadné garáže z této oblasti a krásná vyhlídková terasa pro rozumné využití třeba letní kino, ateliéry AVU, nebo dokonce místo pro Muchu.Neříkám NE spojení Nuslí a Vyšehradu M- jenom je jasné , že politici nemají smysl pro hodnotu a efektivitu peněz. A to je problém. Schody za 318 mil,Kč se nikdy nezaplatí, je to metro C Ládví II. A vůbec není využita schopnost dráhy jako integrovaného systému MHD v této oblasti. Mementem je stanice Vyšehrad. Prvně je potřeba využít stávajících možností a potom bude i na zahloubení magistrály v oblasti MN.Holt Hudeček a TOP09 to tady dávno nebylo-Bém II. Co řídil tenhle knížecí břídil ? Kartograf a logika v pjurdeli. Není von taky Pride? Ptá se stará Blažková.
0 0
možnosti

12. 8. 2013 18:00
Pražští radní to je klasa
Že si ale umí vybírat primátora. To je jejich největší "úspěch? Mají prostě "přehled", jak utrácet ,díky pražanům. Chodit po eskalátoru bude asi povinné
0 0
možnosti

Zdenek Kvicala

12. 8. 2013 17:41
Dobrý nápad
Ono, vážený pane redaktore, je třeba se na problém podívat v souvislostech.Na první pohled šílený nápad (nikoli originální).Jaké jsou však palčivé problémy veřejné dopravy v Praze? Ten hlavní je především enormní vytížení I.P.Pavlova. Absence financí na linku metra D, která má nejvytíženějšímu bodu významně odlehčit. Navrhovaný eskalátor - nemusí být jen pro Nusle. Pokud jsem správně záměru porozuměl, může se jednat o alternativu pro vysněnou stanici metra Náměstí bratří Synků, které se my, jako Pražené, jen tak nedožijeme. Pro oblast Vršovic i Albertova se může jednat o významně lepší spojení na linku C, s odlehčením I.P.Pavlova. Tam, když se dnes stane nehoda, tak čtrvtina dopravního systému města kolabuje.  Navíc je možné v lokalitě zřídit zastávku ČD - jako další vítané spojení.Srovnáme-li náklady na eskalátor s náklady nesmyslně vedné linky D (která, jak uvedeno je stejně v nedohlednu), pak je toto elegantní řešení. Nedokonalé uznávám. Avšak ve srovnání s tramvajemi T15, Blankou a dalšími počiny vedení hl. m. si dovedu představit, že toto Pražanům a dopravě může pomoci. 
0 0
možnosti
Taky to nepovažuji za pitomost
Pro Nusle, Vršovice, ale i část Michle to může být velmi efektivní dopravní alternativa. O nic tak výjimečného navíc nejde. Obdobné schody usnadňují pohyb třeba i v poměrně malé Sieně.
0 0
možnosti