Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Co by asi řekl Vít Bárta fiasku čínské firmy Covec v Polsku?

Poláci odmítli návrh Číňanů, kteří byli ochotni dostavět dálnici, ale za vyšší cenu.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
J

Jurášek

17. 6. 2011 18:29
Je to trochu jinak........
Poláci zdražili vstupní komodity a tím pádem nelze dodržet ceny,proto číňani chtěli o tuto vstupní cenu podražit,to se přece nedá za drahé vstupy stavět levně.Je otázkou,zda nakonec poláci neprodělají,když vezmeme,že vše je z Číny.No a nedej bože aby potřebovali půjčit peníze.Myslím,že by tvrdě narazili.To si mohli dovolit pouze k nám,že jsme jim tam postavili elktrárnu,že budou splácet proudem a oni klíďo odpojili vedení a bylo vymalováno.
0 0
možnosti
LZP

Lojza Z Paseky

19. 6. 2011 14:58
No to tedy je
Kuřata v Polsku zlevnila, rýže se drží na ceně. Na tyto „ komodity“ se tedy Číňané odvolávat nemohou.Nafta, beton, železo, balené drtě a jánevímco ještě je potřeba ke stavbě takové silnice, zdražují co pamatuji od takového padesátého roku. Nejspíše i před tím. A skoro bych se vsadil, že v Číně daleko rychleji, nežli v Polsku. Jsem přesvědčen, že i Číňané umějí číst, psát a počítat. Firmy, vybavené těmito novodobými vymoženostmi si dávají do smluv doložku, (asi se tomu říká inflační, nebo tak nějak) kterážto zohledňuje zvýšení cen u staveb trvajících delší dobu, nebo je-li větší časový rozdíl mezi podpisem smlouvy a zahájením stavby, prací. Zjednáte-li si stavbu kurníku pro pět slepic, pak tam asi něco takového nebude.V případě tohoto „kšeftu“ to prostě ta čínská firma zkusila a polská vláda jim na to skočila. V tom lepším případě. V horším případě nedošly z Číny patřičné obnosy na účty těch, kteří jménem polské vlády tento „kšeft“ protlačili. Ale to už bychom asi byli v ČR.No a ohledně toho půjčování a narážení - nechte to na Polácích, ne?   
0 0
možnosti