Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Čína je spásou pro skomírající značky. I vynálezcem nového luxusu.

Americký Gap utíká do Číny. Nike si od Říše středu slibuje nevídaný růst. Chanel v ní prodává kabelky drahé jako domy.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

P77e77t85r 66H70l93a49d17í91k

23. 10. 2011 14:37
Postrehy z Ciny
Obecne: Cinane si vzdy potrpeli na okazalost. Je to znak spolecenskeho postaveni. Shopping je tu nejrozsirenejsi konicek. Tim by se dala trochu osvetlit ta velka poptavka po luxusnim zbozi. Otazka je, jestli jim tu salbu mamonem mame zavidet nebo je spise litovat.Ja ziji v Sanghaji uz pres dva roky a je pravda, ze luxus je tu videt na kazdem kroku. Aby take ne. V Sanghaji zije oficialne kolem 25 milionu lidi. Je to centrum obchodu a sidlo mnoha pohadkove bohatych lidi. Proto je na nekterych ulicich a ctvrtich ten luxus videt hodne. Ale kousek dal, v bocnich ulicich a ostatnich ctvrtich uz vidite normalni stredni tridu spolu s chudinou, kteri se na to ''Jak se Cina ma'' chodi v nedeli podivat a v duchu si predstavuji jak se casem i oni budou mit dobre. V novodobe Cine vladnou penize. Je to zde staronova modla. Nastesti uz i dnes  si vlada zacina uvedomovat, ze mamon meni novou generaci do cynickych a krutych kreatur (viz stale castejsi zpravy o dobijeni obeti automobilovych nehod, lhostejnost k cizimu nestesti apod.).S postupujici svetovou ekonomickou krizi se zacne hure darit i Cine.Neobhajuji v Cine demokracii. Zdejsi spolecnost na ni zdaleka neni pripravena. Ale pokud se Cine nepodari v brzke dobe vytvorit samostatne fungujici a nezavisly (az na potraviny - ty museji dovazet) trh, predpokladal bych velke boure nespokojenosti a mozna i obcanskou valku. Uz nyni obcas vidim na ulicich demonstraci. Nic velkeho a nic divokeho a ne moc dlouho. Oficialne jsou totiz vsichni stastni.
0 0
možnosti

Usagi-San

17. 10. 2011 20:07
Chcete prodávat luxus? Naučte se čínsky.
Nejdřív Číňané jezdili do Evropy nakupovat kabelky, dnes raději celé módní domy, jak píše Petr Matějček. A do budoucna to budou možná zase oni, kdo zachrání skomírající haute couture a tradiční evropská rukodělná a umělecká řemesla. Ostatně Chanel, ikona francouzské módy, už začal s marketingovou strategií, prodávající odkaz samotné Coco, jak napsal Wall Street Journal. Otázka zní: koupí si s luxusním produktem i náš vkus? Nebo najdou svůj vlastní? A jak bude vypadat? Asi tu nejlepší interpretaci moderního čínského stylu, hongkongskou značku Shanghai Tang, totiž vlastní švýcarská skupina Richemont. Více se dozvíte na: http://integratedcom.blogspot.com/2011/10/chcete-prodavat-luxus-naucte-se-cinsky.html
0 0
možnosti