Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Češi dluží za telefonování přes čtyři miliardy! Ale kdo to z nich vymůže?

Zdá se, že problém 400 tisíc telekomunikačních pohledávek vyřešíme po česku – budeme se tvářit, že neexistuje. Co vymahatelnost práva?

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Marek Kyncl

3. 5. 2013 6:06
Existuje ještě možnost -
Existuje ještě možnost - totiž sporům a nedoplatkům předcházet. Pro telekomunikační společnosti bylo vše až příliž jednoduché. Existovala totiž vymáhací agentura, zvaná též ČTU, která se nijak zvlášť nezabývala tím, jestli pohledávka existuje, nepotřebovala ani originály dokumentů, nezajímalo jí bydliště účastníka ani jeho názor na dluh. Přitom telekomunikační společnosti mají možnost s účastníky pracovat na debetním systému a na paušálech, pokud tento není včas zaplacen, účastníka odpojit, žádný dluh nevznikne a žádné pohledávky není třeba řešit. 
0 0
možnosti

Buzuluks

3. 5. 2013 10:17
A jak byste si to
A jak byste si to představoval?Splatnost faktury 15.3. a 16.3. vás pro nezaplacení odpojí? Ono s odpojením a znovupřipojením jsou také spojené určité náklady, nehledě na naštvanost zákazníka, který po odpojení nejspíš přejde k tolerantnější konkurenci.A pokud operátor počká např. 14 dní, tak opět během těchto 14 dní naroste další dluh.Taky pracuji s klienty a někdy opravdu přestávám chápat své spoluobčany, kteří stále žijí v socialismu - "jste velká firma, tak mi snad těch pět stovek můžete odpustit, ve vašem rozpočtu se to ztratí, ne?" :-)Kromě toho operátoři patří k těm slušnějším věřitelům a před žalobou vždy zasílají několik upomínek a volají dlužníkovi. Jestli ale zákazník nenahlásí změnu adresy a změnu čísla, tak to ale pak za svou nečinnost jaksi musí nést následky. Jsme dospělí lidé.
0 0
možnosti

Marek Kyncl

3. 5. 2013 16:33
Je to úplně jednoduché.
Je to úplně jednoduché. Operátor může pracovat na debetním a nikoliv kreditním principu. Zákazník platí službu dopředu a nemůže se stát, že by překročil limit předplacené služby. Takto je například i chráněn před neplánovaným využitím internetu (což se stává u smartphonů a může přijít na šeredné peníze). U operátorů existují mnohem lepší technické možnosti, jak si účet ohlídat než u zákazníka. Kromě toho, v případě, kdy se jedná o opravdu spornou pohledávku, jako například internet v roamingu, která je závislá na vyúčtování technickým zařízením roaming partnera, zákazník má v podstatě nulovou možnost obrany a navíc se může jednat o likvidační částky (stejně tak jako vysoce tarifikovaná čísla). Ostatně platba faktury po poskytnutí služeb není operátorem poskytována jako dobrodiní ale právě s předpokladem, že zákazník tak více utratí. Platí obecná právní zásada, že sporům by se mělo předcházet a ne na nich profitovat (podobný názor má ostatně i ústavní soud). Až si naše společnost začně opět více vážit práce a poctivosti místo spekulací a lichvy, bude po krizi.
0 0
možnosti

3. 5. 2013 16:38
Souhlasím s panem Kynclem
Jsou tady dvě věci:1. občané vědí, že z důvodu antikonkonkurenčního prostředí platí operátorům vysoké obchodní marže ve světě neobvyklé, takže si službu za několik měsíců několikrát přeplatili. Považují mobilní operátory za zloděje. Vyzkoušejte si udělat průzkum v okolí a jistě se nebudu mýlit, když 90% Vašich spolubčanů řekne, že všichni tři včetně ČTÚ jsou ZLODĚJI.2. V návaznosti na výše uvedené: mnoho spoluobčanů při odchodu od operátora ví, že si na něm kapsu operátor namastil více než dost. Neobhajuji nedoplatky, pouze mluvím o standardním prostředí ČR: všichni se hezky okrádají, jelikož to je tady tak nastaveno.3. Technicky vzato není žádný technolgický problém sledování chování zákazníka a nastavení limitů problémovým zákazníkům a včas je típnout.4. Problém, který v civilizovaných zemích neexistuje, je ten, že v Čechám banky, pojišťovny, poskytovatelé telekomunikačních služeb za podpory parlamentních stran usilují o zadlužení zákazníků a jejich vydírání. Kdyby prostě po nezaplacení limitované služby někdo nezaplatil, propadá jistina, nemáte dlužníky a nevytváříte problémy se zadlužeností, vydíráním a podobnými akcemi.5. Atd. atd. atd.6. Operátoři v ČR nejsou benevolentní, viz odstavec 1.Pěkný den.
0 0
možnosti