Budoucnost luxusních značek v Číně? Zboží pro děti!

Z průzkumu mezi 900 respondenty z Číny vyplývá, že 60 procent z nich utratí měsíčně za luxusní zboží pro děti 474 dolarů.

Budoucnost je v dětech. Tímto mottem se začaly řídit luxusní značky v Číně. Deník China Daily upozorňuje, že právě děti mohou být lukrativnějšími zákazníky než jejich rodiče. Ti jsou totiž za dětský luxus ochotní zaplatit nemalé částky.

China Daily opírá své tvrzení o analýzu hongkongské společnosti Albatros Global Solutions, která se zaměřuje na svět luxusu. Firma prováděla šetření, kterého se účastnilo 900 respondentů. Šedesát procent z nich odpovědělo, že měsíčně utratí za luxusní zboží pro své děti víc než 474 dolarů. Loni se k takové útratě přihlásilo „pouze“ 40 procent dotazovaných. Luxusním zbožím pro děti se rozumí především oblečení a hračky.

China Daily upozorňuje, že profit z prodeje dětského luxusu je vyšší než z věcí pro dospělé. Důvod je nasnadě: spotřeba materiálu je nižší, ale ceny se podstatně neliší. „Je nezbytné, aby producenti luxusu rozšířili svůj byznys o zboží pro děti. Je to ohromný trh, ale náklady jsou nižší,“ cituje China Daily Jang Čching-šana z University of International Business and Economics v Pekingu.

Názory analytiků potvrzují i zástupci luxusních značek. Na expanzi obchodů pro děti se v Číně chystá společnost Gucci, která nabízí dětskou kolekci od roku 2010. Vůbec první značkou, která se začala specializovat také na děti, byl Dior. Řadu Baby Dior nabízí od šedesátých let. Jediný obchod Baby Dior mimo Paříž funguje od roku 2010 v Šanghaji. K dispozici bude brzy v Číně i Burberry Children či Armani Junior. „Pro čínské rodiče je přirozené, že přenášejí své preference luxusních značek na děti,“ vysvětlují analytici z Čínského výzkumného centra pro dětský průmysl.