Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Brouka zeleného už nepotřebujeme

Odvolaný šéf organizace CERMAT Pavel Zelený ve své roli strůjce státních maturit opakovaně zklamal. Nejde o nevinnou oběť.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Phoebe2

12. 6. 2012 18:28
Pane jo, 680 miliónů!
Už to chápu. Musíme si utahovat opasky, aby nejrůznější amatéři mohli naše společné peníze vyhazovat oknem za své neumětelské projekty. Kdy konečně budou mít nějakou hmotnou odpovědnost?
0 0
možnosti

Mis3

11. 6. 2012 11:37
částečný (ne)souhlas
Uff… to je těžké. Na jednu stranu lze usuzovat z vašeho projevu na fakt, že jste vzdělaný, morální člověk a s vašimi názory ohledně fungování politiky lze souhlasit. Na druhé straně se ovšem ukazuje jen druhá tvář internetového rýpalství a schizofrenie. Faktem totiž je, že pokud byste měl jen letmé zdání o fungování média typu ČP, pak byste podobné konspirační voloviny nemohl vůbec napsat. Nejprve si zjistěte, jakým způsobem funguje zadávání a přijímání reklamy (nejen na interentu). Pak možná pochopíte. Přestože mě občas taky některé články na ČP naštvou nebo zklamou, dávat to do souvislosti s tím, že je „někdo platí“ je skutečně mimo hranice zdravého rozumu. Jistě to může jednotlivě fungovat v médiích typu Týdne, nebo MFD, ale u projektu typu ČP..
0 0
možnosti

Martin Cabejšek

11. 6. 2012 12:57
Děkuji za odpověď. Stihl jste to ještě před zásahem cenzora.
   Kdybych psal voloviny, proč by mě editor mazal?   Pravda je bohužel mnohem smutnější, než si mnozí jsou ochotni připustit. Shodou okolností jsem dával dohromady podnikatelský projekt časopisu typu Týden nebo Respekt, nebo alespoň podobného zpravodajského portálu jako je česká pozice. O způsobu zadávání internetové reklamy vím dost na to, aby mne překvapovalo s jakou snadností se Lékovi daří udržet v černých číslech.   Většina bannerů bývá distribouvána z centrálních serverů marketingových zadavatelů reklamy, začínají většinou ad. Je to proto, aby příjemci peněz nemohli podvádět, a aby zadavatel měl kontrolu nad efektivitou vynaložených prostředků. V naprosté většině je platba pay per click.   V případě české pozice jsou banery uloženy na vlastním serveru, což znamená že jde o reklamu placenou přímo zadavatelem. Navíc, a to docela nepochopitelně jde o zakupování těch nejdražších služeb - all web - a to bez ohledu na počet takzvaných průkliků anebo alespoň shlédnutí. Tak to prostě v reálném světě nechodí. Schválně si zkoukněte ceník, takto vysoké částky prostě neodpovídají podmínkám na trhu.   V mediálním projektu jsem narazil na takřka nepřekonatelné potíže:   1) První problém je daleko nekrutější - 40 let komunistické diktatury mělo devastující a řekl bych přímo genocidní efekt, protože česko přišlo přibližně o 750.000 schopných a slušných lidí, tito lidé emigrovali, byli pronásledováni, zabíjeni, nesměli se osobně rozvíjet na normálních vysokých školách, byli demoralizováni, nemohli uživit rodinu podle svých představ atd,... Problém je, že právě z těchto lidí se rekrutují eventuální čtenáři takového projektu jako je serioznější zpravodajství a analýzy. Všimněte si, že v česku nevychází ani jediný seriozní deník.   Každý normálně se vyvíjející svobodný národ má vrstvu přibližně 10 % procent slušných lidí, 10 % šmejdů a pak je 80 % těch kteří se přidají na stranu těch kteří jsou silnější. Tím že komunisté zlikvidovali dobré lidi, potlačili i dobro ve společnosti, protože rovnováha dobra a zla se posunula mezi špatné a průměrné.   Tedy zjednodušeně řečeno, velmi malý trh.   2)Jistě nikdo není tak naivní, aby si myslel, že v zemi, kde je justiční mafie, policejní mafie "berdychovských" gangů, mafie magistrátních politiků, dálniční mafie atd., tak jedinou čistou a správnou studánkou neposkvrněnou jsou média. Tak to prostě není. Mediální mafie je stejně reálná jako ty ostatní. Jenom místo předraženého asfaltu je umné odvádění pozornosti veřejnosti.   To má velmi významný ekonomický efekt. Aby zde fungoval seriozní společenský časopis musel by si na sebe vydělat. Tím, že mafie subvencuje svoje média, mohou být prodejní ceny tiskou neadekvátně nízké. To zhoršuje možnsot vstupu na trh ze strany nových subjektů. Reálná cena takového časopisu oproti 40-50 Kč za výtisk Respektu nebo Týdne, je přibližně dvojnásobná. Tedy okolo 100 Kč.   3)Pominu-li problematiku startovní investice, pak dalším problémem je, že pravdivé zprávy nebudou kompatibilní s veřejným míněním tvořeným majoritními médii. Schválně si zajděte do knihovny a prolistujte výtisky Respektu z devadesátých let. Všimnete si, že co se změnilo není situace ve společnosti, ale časopis Respekt začal hrát s ostatními. Mimochodem, tehdy koho tehdy majoritní média líčila jako legitimního politika, ten byl v Respektu odhalován jako gauner a zloděj. Tito lidé jsou často v politice dodnes a dělají stále to samé.    Jen pro Vaše pobavení. Minulý rok chtěl Andrej Babiš koupit noviny nebo časopis, který by psal svobodně. Žádný nebyl na prodej. Přitom v několika měsících byl prodán časopis Týden ze strany Sebastiana Pawlowského(nájemní plochy pro pražský magistrát) Jaromíru Soukupovi (majitel mediální agentury Médea, která zadává reklamu velkých státních firem do médií) vzápětí Petr Kellner prodává Euro "spřízněnému" manažerovi. Na prodej by zřejmě bylo, jenže mediální mafie žárlivě střeží komu.   Položil bych si otázku, proč v médiích nebylo vysvětlní Babišovi motivace. Stejně jako ostatní i on přihlížel české žumpě, až do doby, než ho vtipná akce justiční mafie připravila o 100 milionů korun. Jenže to si v česku nepřečteme, zato z médií jistě víme, že je to StBák a komunista, který chce v Česku zavést fašismus.   To je myslím příznačné. Pokud nebudeme bojovat proti mafii, jednou si přijde i pro nás.
0 0
možnosti

9. 6. 2012 11:02
No, nevím...
Že pan Zelený vypadá jako santusák a někdy reagoval netrpělivě, je pravda.Nicméně - zajistí jeho odstranění kvalitu příštích maturit? O tom by se, myslím, dalo s úspěchem pochybovat.Navíc - tvrzení, že letošní maturity byly katastrofou, je přinejmenším kontroverzní. Například já si to nemyslím. Nic vzniklé z Člověka není dokonalé, zvláště na startu ne. A maturitu by neměl dostat každý kdo má dole do zad díru a student má být před maturitou vynervovaný - jinak vstoupil do dospělosti nesprávnou nohou, páchnoucí devótností státu vůči 19letému voliči a také představou, že o místo na Slunci se nemusí tvrdě bojovat (a nějak se to vždycky ošolíchá...).A také si nepamatuji, že by neúspěšní adepti např. státních zkoušek z cizích jazyků nebo Cambridgeských certifikátů z angličtiny (a že jich bylo, je a bude!) dostali v médiích jakýkoliv prostor a že by novináři kvůli jejich neúspěchu békali jako stádo ovec. 
0 0
možnosti

Martin Cabejšek

11. 6. 2012 11:34
Máte úplnou pravdu.
   Nezdá se vám taky, že u nás neurčují média, tedy veřejný prostor, budoucí směřování politiky, ale že politika, a politicky předem domluvené výměny lidí se "správně" mediálně prodají?
0 0
možnosti

Frantisek

8. 6. 2012 15:29
Tak jste se dočkal, pane Rychlíku, velmi brzy :-)
Ale ta budoucnost vypadá opravdu velmi ruzove... Místo jednoho brouka dostaneme rozsahlou "kómis"... To jsme se teda dočkali :-(PS Odpustte mi moji skepsi predem., mozna jsem uz opravdu paranoidní a předpojatý..
0 0
možnosti

8. 6. 2012 9:48
Tak třeba Glasgow
pronikl do médií, ale jejich víc.  Bez dobré maturity vás nevezmou k přijímacímu pohovoru. To je totiž v zemi, která podobný centrální systém zkoušení provozuje úspěšně a spolehlivě. A přísně ( i když...).  Ovšem tam vás nevyhodí za to, že jste místo "oficiální stížnosti" sepsal "stížnost". Prostě - stejně jako u nešťastné matematiky není chyba v principu státních (centrálních) zkoušek ani v základním principu anonymního hodnocení, ale v diletantském způsobu jakým je CERMAT provádí.
0 0
možnosti

Martin Cabejšek

8. 6. 2012 12:45
Děkuji za inteligentní příspěvek!
  Jsem rád, že někdo se nad věcí skutečně zamyslí a neoplácí jenom hlupáckými invektivami.  Zde se myslím, pohybujeme na úrovni vzájemné kompatibility vzdělávacích systémů. Nemůže skutečně být větší rozdíl než mezi postkomunistickým chaosem a západním vzděláním, které má alespoň nějaký smysluplný cíl.  Vezměte si takového Jana Švejnara. Ten se v USA stal uznávaným ekonomem, skutečným vysokoškolským profesorem(ne jako někdo) a odborníkem na problematiku transformace ekonomik třetího světa. Přitom žádnou maturitu nemá. Nikdy ji nedělal. Prostě udělal přijímačky, a vzali ho s tím, že pak se uvidí.  Přitom v české republice, by ho na žádnou vysokou školu nepřijali. Tady by nemohl vychodit ani velkokapacitní prasečák na výrobu nezaměstnaných jménem VŠE.  U nás je špatně celkový koncept stále ještě "komunistického" školství, jehož účelem bylo vyrábět nemyslící rusifikovaný kanonenfutr pro třetí světovou válku. To se musí změnit od podlahy. Nemá smysl v tom jenom máchat nějakého chudáka.
0 0
možnosti

Jarys

8. 6. 2012 9:36
Autorova demagogie
Co takhle místo těchto emocionálních výlevů  předložit nějaké argumenty? Pokud považujete argumenty protistrany za výmluvy a nesmysly, ale sám žádné nepředkládáte, tak je Váš komentář spíše z kategorie žvatlání hospodských všeználků nebo lamentování babičky, která si právě přečetla Blesk. Lituji těch pár minut, které mi přečtení Vašeho článku zabralo.
0 0
možnosti
Milá Jarys,
vypadá to, že na mém žvatlání z kategorie hospodských všeználků něco i bylo, když se v pátek stalo to, co se stalo. Argumenty více stran zazněly v předchozích článcích a jinde. Nepíši věci jen tak. Hezký den, rmt
0 0
možnosti
Ano, je nás...
tady (v redakci) víc. Hezký den, rmt
0 0
možnosti

8. 6. 2012 6:27
nejsme zvědaví
oni jich je víc?
0 0
možnosti

Frantisek

7. 6. 2012 23:38
Hm...
Celemu mému zajmu o skolství dala K.O. událost z minuleho tydne, kdy jsem se stal - aniz jsem to tusil - poradcem cloveka, ktery vystudoval na stredni elektrotechnice maturitu se skore 15/4 a který bude přijat na VS a jiste dokonci i magisterský program. Jemu to preju, sobe zivot v takove spolecnosti jiz nikoli.Ergo kladivko, koncim s pokusy o pochopeni oc jde v maturite, protoze je to cele uplne na nic. Jedine positivum spatruji v tom, ze studenti budou vystaveni nejakemu zcela nespravedlivemu systemu, coz se jim bude v zivote velmi hodit. A ty penize seberte Zelenemu a rozdejte je na chude, nebo na ucitelske platy nebo splachněte do kanalu, je to stejne uplne jedno. Opsani systemu z GB by stalo jiste par korun, my ani toho schopni nejsme, takze brzo dopadneme jako v Zimbabwe, i kdyz podle korupce uz tam jsme ted... A odpocitavejte  pomalu, ja se hned tak nezvednu :(
0 0
možnosti

Martin Cabejšek

8. 6. 2012 12:46
Děkuji za inteligentní příspěvek!
  Prosím, pište dále.
0 0
možnosti

Ctenarcp

7. 6. 2012 18:20
Martin Rychlik ma pravdu
A Vy bud nemate svuj den, coz se kazdemu z nas muze obcas prihodit, nebo jste handicapovany trvale. Proslovy pana Zeleneho jsem mel moznost sledovat vicekrat. Legracni samorost. Proc ho ale platit ze statniho rozpoctu a nechat ho mrsit zivoty tolika lidi. Vezmete rozum do hrsti oba dva a ztratte se, dokud je cas. Berte to jako pratelske doporuceni.
0 0
možnosti

Martin Cabejšek

8. 6. 2012 12:30
Děkuji za odpověď.
  Sice jsem nepochopil v čem má Martin Rychlík pravdu, ale podíval jsem se na odkazovanou TV diskusi.  Nezdálo se mi, že by byl ten člověk arogantní a na otázky navíc odpovídal velice racionálně, byť s příšerným pražským akcentem, hraničícím až s parodií. Na základě pouhého jednoho příspěvku si netroufám soudit jeho odbornost. K tomu michybí jasnozřivost, kterou vy zřejmě nepostrádáte. Pokud byste se chtěl více dozvědět o tom, jaké pozoruhodné zjevy platíme ze svých daní, doporučuji vám návštívit české finanční úřady, gymnázia, obvodní služebny policie nebo soudy. Možná si pak k zelenému brouku, budete ještě gratulovat.
0 0
možnosti