Čtvrtek 28. března 2024, svátek má Soňa
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Banky opět zvedly poplatky. Co s tím má společného Yetti?

Chtějí-li banky platby za služby klientům, měly by stejně tak platit jim podíl na zisku, který díky jejich vkladům generují.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Petr Votava

12. 7. 2011 21:32
BANKY VYDĚLÁVAJÍ NA ČESKÉ BLBOSTI!
Není pravda, že v ČR neexistují banky bez poplatků...existují! Jenom hloupý Čecháček brečí...ať jde ke konkurenci, když ho to tolik bolí!Já byl nespokojen, změnil banku a poplatky neplatím...tak o čem je řeč? Češi si prostě ne a ne zvyknout na to, že pokud někomu dávají své peníze, musí se dívat na konkurenci, zda nenabízí přehlednější (nulové)poplatky v  sazebnících atd.Co brání fyzickým osobám (těch se to asi bude týkat nejvíce) změnit banku? Banky jsou ze zákona pojištěny a pokud si nechávám posílat výplatu, která není tak horentní, aby převýšila v součtu nakumulovaných vkladů 1,2 milionu korun nebo kolik to dělá přesně dle zákona (pan doktor by mě mohl doplnit), tak neriskuji při přechodu k méně známé bance nic...nedělejme z hoXXX vědu a měňme banky, pokud nás naštvou... ;-D
0 0
možnosti

Jaroslav.Cerny

13. 7. 2011 15:53
Souhlas, hlasujme nohama
Souhlasím, hlasujme nohama. Jsou u nás banky se slušnou politikou a jsou i úplně bez poplatků. Stovka měsíčně je 1200 ročně a za to je slušná večeře v restauraci. proč ji dopřávat někomu jinému? Slušné poplatky má třeba mBank (ale omezné služby) a potom zcela bez problémů je FIO banka. Tam jsem před pár měsíci migrofal firmu od komerčky. Měsíční úspora v řádu tisícu a stálo mě to sotva 2 hodiny práce včetně úpravy dokladů. Navíc mají i přijatelné poplatky za platby do zahraničí a na Slovensko. Kde je problém?
0 0
možnosti

Judr. Marek Kalina

12. 7. 2011 10:33
A co tím získám já?
Pro mě samotný fakt, že banka na něčem nevydělá není stimulem se věcí zabývat, pokud z toho bych neměl nějaký podstatnější prospěch i já. JInak ať vydělávají, já se snažím taky vydělávat...  :-) 
0 0
možnosti

V83í76t 80P39á14t91e77k

12. 7. 2011 11:53
Lépe fungující ekonomiku. Ta by Vám něco přinést měla.
Čím víc banky relativně snadno vyberou od řadových klientů, kterým převážně jen draho vedou účty a spravují za takřka neviditelný úrok vklady, tím míň se musejí věnovat tomu pracnějšímu - investování do fungujícího byznysu. Porovnejte si ve veřejně dostupných výročních zprávách, kolik mají z prvního a kolik z druhého například zrovna ty registrované v Česku.
0 0
možnosti

V37í36t 27P14á44t61e21k

12. 7. 2011 10:20
Já myslím, že i rozumíme,
jen je třeba dodat, že ohledně vztahu k bankám jsou poplatky vlastně jen symbol toho, že je (alespoň podle mě) třeba jim vůbec nic nedarovat a stále si na ně dávat pozor, i když to stojí trochu času.(Že se to jejich PR oddělením daří zpátky zúžit jen na problematiku poplatků, je toho jen potvrzením.)
0 0
možnosti

Judr. Marek Kalina

12. 7. 2011 10:01
Pořád si nerozumíme...
...ale já i s Vámi souhlasím, že si leccos banky nezaslouží... Resp. na druhou stranu vlastně zaslouží, jsou-li schopny přimět klienta aby to platil... Jinak výběru banky je jistě třeba věnovat pozornost, s ohledem na bezpečnost, úroky, apod.. Jen mě zaráží, že už roky sleduji kvanta diskuzí, článků, debat a buhví čeho ještě kvůli částce, kterou když odejde z účtu prakticky ani nezaregistrujete. Přijde škoda věnovat tolik času a energie něčemu, co nám, i když po lítém boji zvítězíme, přinese tak málo. 
0 0
možnosti

V17í86t 88P59á39t65e78k

12. 7. 2011 9:51
Jasně. Musíte si umět vybrat, čemu čas věnujete a čemu ne,
a kolik ho čemu věnujete.Banky za trochu času stojí. Už tak nám všem ostatním značně přerostly přes hlavu. Příkladem je třeba i to, jak sprostě kalkulují s přístupem, který jste projevil ve svém prvním příspěvku (a jistě v tom nejste sám). Takový přístup je na místě, když si kupuji vstupenky na hasičský bál a vím, že za stržené peníze zrepasují motor ve stříkačce. Banka si ho zásadně a nikdy nezaslouží.
0 0
možnosti

V89í28t 83P43á80t44e78k

12. 7. 2011 8:32
Pane doktore, na právníka máte dost jednoduché myšlení.
Ze spousty lidí, kterým to vadí, a mezi které se také počítám, je nás dost takových, pro které vydat pár stovek fakt není problém. Přesto je, asi na rozdíl od Vás, nedáváme každému otrapovi, který si o ně řekne. Přesto nám na rozdíl od Vás vadí, když z nás kdokoli dělá pitomce - například banky poplatkovým de-facto kartelem. 
0 0
možnosti

Judr. Marek Kalina

12. 7. 2011 8:55
Smysl mého příspěvku byl jiný
Já to myslel tak, že život je prostě příliš krátký na to se rozčilovat a soustavně řešit /byť oprávněně/ desetikorunové nebo hodně "malostokorunové" položky. I kdybyste v té bitvě zvítězili, tak mi to prostě přijde, že to nestojí za to...
0 0
možnosti

Judr. Marek Kalina

12. 7. 2011 6:58
Nechápu hysterii z poplatků
Vždyť to jsou v rodinném rozpočtu tak marginální částky a stále se vedou taklové vášnivé sáhodlouhé debaty, zda platíme 100,- nebo 220,-, nebo 275,- měsíčně... Vždyť ta energie se tím vůbec zabývat za to vůbec nestojí... Myslete...
0 0
možnosti

13. 7. 2011 5:25
změny podmínek bez souhlasu klienta
Já bych spíše poukázal na svůj příklad, kdy dochází k uzavření smlouvy o provozu účtu a obchodní podmínky mění banka dle sebe bez nějakého varování. Nikdy Vám pošle e-mail, maximálně někde v elektronickém bankovnictví či schované kolonce na jejích stránkách najdete, že změnila podmínky. Přistoupím-li k případu. V eBance jsem měl od roku 2000 živnostenský účet ke svému podnikání. Platil jsem minimální poplatky a byl spokojen.V roce 2008 jsem si vyřídil spotřebitelský úvěr s tehdy příznivou úrokovou sazbou okolo 12%. Poté byla eBanka odkoupena skupinou Raiffeisen Bank a po krátké době došlo ke spojení s jejich místní bankou.V tu dobu nemohli zvednout úrokovou sazbu, ale ze dne na den zvedli poplatky za vedení úvěrového účtu z 50 Kč měsíčně na 100 Kč měsíčně. Tehdy jsem polkl a řekl si: "Takhle se vydělávají peníze".To jsem ovšem netušil, že během roku 2010 se zvednou na 200 Kč měsíčně a letos nakonec na 250 Kč měsíčně. Čili za tři roky se zvedli poplatky za vedení úvěrového účtu z 50 Kč na 250 Kč to je nárůst 400% během 4 let. Zde opravdu stačí matematika základní školy, aby člověk viděl, že je někde něco špatně.Samotné vedení podnikatelského účtu pro živnostníky mě stálo v dobách eBanky něco mezi 50-100Kč měsíčně v letech 2000-2008. Po nástupu RB se to zvedlo na zhruba 200 Kč měsíčně, posléze na 250 v roce 2010 a letos mi jako dárek připravili zrušení programu Základ zdarma a poplatek za vedení běžného podnikatelského účtu zvedli na 585 Kč měsíčně. Jako běžný živnostník co si nevydělá o mnoho více než řadový zaměstnanec platím za jeden účet 585 + 250 Kč měsíčně...K mé spokojenosti musím doplatit úvěr, abych mohl od tohoto finančního ústavu odejít, rozhodně není seriózní... Podle Vás je to prkotina jíž nemá cenu sledovat, pokud by to bylo v rozmezí 50-100Kč tak Váš názor akceptuji, ale pokud někdo za poslední 3 roky zvedle všechny poplatky o zhruba 400% a český stát nemá jak ho regulovat je zde něco špatně... Já bych to skoro nazval lichvou ;-)
0 0
možnosti