Články autora

Máme plán B, kdyby antimonopolní úřad rozhodl ve prospěch Kapsche

Dan Ťok.

Podpis mýtné smlouvy s CzechTollem a personální průvan v Českých drahách. V obou případech je ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) přesvědčen, že jednal správně. A v rozhovoru také říká: „Mám pocit, že Kapsch neumí prohrávat.“

12.10.2018

Poražený správce českého mýta se nevzdává. Zvažuje žalobu

Jaká je budoucnost českého mýta?

U českého mýta jde o hodně – ve hře je desetiletá zakázka za více než deset miliard korun. Dle firmy Kapsch, jež ho spravuje, ale v nedávném tendru o správu mýta neuspěla, ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) kontrakt s konkurenční společnosti CzechToll podepsat neměl. Mimo jiné proto, že jejich stížnost na soutěž nebyla ještě uzavřena.

11.10.2018

Snažíme se naučit české firmy chovat na cizím trhu globálně

Silvana Jirotková, šéfka CzechInvestu.

„Nyní směřujeme větší část svých aktivit k zahraničním investicím a menší na startupy a malé a střední firmy. Tento poměr ale chceme otočit. Cílem je firmy propojovat,“ říká v rozhovoru Silvana Jirotková, která od konce března vede CzechInvest.

28.8.2018

Šéf Letiště Václava Havla: Musíme být atraktivní hlavně pro cizince

Václav Řehoř, šéf Letiště Václava Havla.

Loni Letiště Václava Havla odbavilo více než 15 milionů pasažérů. Už nyní se chystá na to, že v roce 2025 jich bude muset ročně zvládnout 25 milionů. Podle jeho šéfa Václava Řehoře ale řeší i to, aby se měli Češi kde najíst za rozumnou cenu.

28.7.2018

Jančura: Budeme chtít nazpět cestující, jež nám vzal Flixbus

Společnost Student Agency si pořídila 45 autobusů Irizar i8. Na snímku majitel...

Majitel Student Agency Radim Jančura má nového rivala na českém trhu. Německý Flixbus začal v Česku jezdit za zlomek cen žlutých autobusů. Jančura bojuje s tímto globálním autobusovým gigantem a v rozhovoru říká, že jej chce porazit se svými vlaky.

25.7.2018

Dráhy požadují od plzeňské Škody penále až čtvrt miliardy korun

Lokomotiva řady 380 s polepem připomínající výročí expreního spojení Slovenská...

Napjatý vztah Českých drah a jejího dvorního výrobce Škody Transportation se táhne několik let. Nyní je ve hře nový soudní spor. Důvodem jsou nasčítané smluvní pokuty za jednu nepříliš vydařenou, ale důležitou zakázku. V souhrnu jde o více než 200 milionů korun. Ty od Škody Transportation – zatím neúspěšně – České dráhy nárokují.

11.7.2018

Šéf ČD: Zkoumáme podmínky možného vstupu do Leo Expressu a RegioJetu

Ve srovnání se silniční dopravou se to sice podle Pavla Krtka může zdát, „kdyby...

„Železnice není drahá. Drahá se zdá, neboť do silniční dopravy nejsou započteny všechny náklady. Budujeme značku, že České dráhy nejsou mastodont osmdesátých let, ale moderní značka,“ říká v rozhovoru generální ředitel ČD Pavel Krtek.

2.7.2018

Hudební festivaly v Česku zatím nikdo nedělal na vyšší úrovni

Slovenský finančník a spolumajitel lyžařského areálu Špindlerův Mlýn Igor...

Před lety se staral o chod J&T banky v Praze, nyní sází na zábavnější byznys. Miliardář Igor Rattaj několik sezon investuje do skiareálů, druhým rokem se snaží prorazit s hudebním festivalem.

3.6.2018

J&T versus CEFC skončilo dohodou – 11,5 miliardy korun uhrazeno

Tweet zveřejněný ve středu 23. května v noci. Na snímku jsou spolumajitelé...

Dohoda v pátek 25. května o strategické spolupráci učinila tečku za velkým obchodním střetem skupiny J&T v čele s Patrikem Tkáčem a Dušanem Palcrem a společností CEFC Europe, která je symbolem čínských investic v Česku a Jaroslav Tvrdík její hlavní tváří. Více než týdenní bitvu nikdo nevyhrál, ale reputační šrámy utržily obě strany.

1.6.2018

J&T versus CEFC aneb Bitva o splacení 11,5 miliardy korun

Klíčový vyjednavač. Hlavním prostředníkem při dojednávání miliardových investic...

Největší čínský investor v Česku utržil tvrdou ránu. Evropskou dceru konglomerátu CEFC manažersky ovládla česká finanční skupina J&T. Čínská firma dluží J&T Private Investments zhruba 450 milionů eur (asi 11,5 miliardy korun), úvěr prý ale v termínu nesplatila. J&T tak převzala výkon akcionářských práv v CEFC Group (Europe) Company.

25.5.2018

Čínský státní fond zatím v Česku zkoumá investice skupiny CEFC

Předseda představenstva holdingu CITIC Group Čchang Čen-ming (vlevo).

Při jednání Andreje Babiše, premiéra v demisi a miliardáře se zkušenostmi z vrcholného byznysu, s šéfem čínského investičního kolosu CITIC Čchang Čen-mingem ve čtvrtek 19. dubna v sídle vlády, nedostal Babiš na některé otázky jasnou odpověď. Například zda v Česku tento státní čínský fond chystá nějaké další nebo strategické nákupy.

27.4.2018

Vládní dárek pro cestující. Státní kasa přijde o 5,8 miliardy

Lokomotiva řady 380 nazývaná Emil Zátopek

Vláda v demisi nachystala pro vybrané cestující dárek. Od 10. června dítěti, studentovi do 26 let či důchodci nad 65 let stát zaplatí tři čtvrtiny ceny jízdenky za vlak a autobus. Úředníci spočítali, že náklady státu na kompenzace se mohou vyšplhat na 5,8 miliardy ročně, ale připouštějí, že jde jen o odhad a náklady mohou být vyšší.

10.4.2018

Ušetří stát tři čtvrtě miliardy na provozu mýta? Asi planá naděje

Kamiony na dálnici.

Podle českého šéfa firmy Karla Feixe kdyby se použila v nynějším mýtném systému úsporná opatření ze zadávací dokumentace aktuálně probíhající soutěže, roční náklady státu by klesly ze současných 15 na 8,6 procenta. Proto ministr dopravy Dan Ťok vyzval vedení firmy, aby byla kvůli prospěchu občanů zahájena jednání o snížení nákladů.

26.3.2018

Koruna rekordně zpevnila za minulých pět let. Cena úvěrů poroste

Česká koruna

Nastává další kolo zdražování úvěrů na bydlení a doba silnější domácí měny. Takové důsledky bude mít zvýšení sazeb 1. února Českou národní bankou. Letos tak učinila poprvé, od konce umělého udržování slabé koruny loni v dubnu potřetí. Bezprostředně se změna sazeb projevila na kurzu tuzemské měny – posílila až na 25,17 koruny za euro.

9.2.2018

Volné jízdné pro seniory a studenty budou u všech dopravců

Dan Ťok.

Studenti a senioři jezdící zdarma by kasu přišli na několik miliard. „Služba není úplně zdarma. Lépe řečeno, že je třeba se zaregistrovat a zaplatit roční poplatek,“ říká ministr dopravy Dan Ťok.

2.2.2018

O autorovi

Michal Pavec

Michal Pavec. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy
Ekonomickou rubriku LN vede od října 2017. Předtím působil jako redaktor serveru Lidovky.cz, kam nastoupil v srpnu 2014. Předtím byl tři roky v Hospodářských novinách a na serveru IHNED.cz. Věnoval se původním byznysovým i domácím zprávám, například o českém železničním trhu či kauzách pražského dopravního podniku. V minulosti pracoval také jako redaktor týdeníku Sedmička či serveru Aktuálně.cz.