Články autora

Proč české školáky učení nebaví – a proč to nikoho nezajímá

Způsob vzdělání na školách se českým školákům příliš nelíbí.

Zabíjí škola touhu po vzdělání? Mezinárodní šetření žáků PISA i další ukazují, že čeští školáci školu a učení příliš neoblibují. Je problém v datech těchto šetření, jak jejich výsledky vnímá Stanislav Štech ve své polemice? Reakce Daniela Münicha.

21.11.2014

O rovnostářství aneb Jak (ne)měřit kvalitu vysokých škol

Diversifikace škol.

O kvalitě českých VŠ a jejich fakult máme jen kusé informace – i proto zůstává jejich financování rovnostářské. To zase nemotivuje ke kvalitě. A málo peněz pro kvalitnější pracoviště vede k tomu, že těch špičkových máme poskrovnu.

20.7.2014

Výdaje na výzkum a vývoj: Na řadě je podnikatelský sektor

U hladiny průměru Evropské unie nás drží výdaje veřejné, a hlavně ty z fondů EU, tedy dočasné, upozorňuje Daniel Münich.

20.4.2014

Jak se nestat rektorem Univerzity Karlovy

O volbu nového rektora by se mělo zajímat mnohem víc lidí než jen členové akademického senátu největší české univerzity, píše Daniel Münich.

Jak hodnotit vědu: Hledání české cesty

Výsledky nového systému hodnocení výzkumu budou k dispozici nejdříve za čtyři roky, o jeho přípravě píše Jitka Moravcová a Daniel Münich.

10.8.2012

O autorovi

Daniel Münich

Daniel Münich. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy
Docent na CERGE-EI, společném akademickém pracovišti Národohospodářského ústavu Akademie věd ČR a Centra pro ekonomický výzkum a doktorská studia Univerzity Karlovy. Vystudoval elektrotechnickou fakultu na ČVUT a získal doktorát v ekonomii na Univerzitě Karlově. Na CERGE-EI vědecky a pedagogicky působí od roku 1998 v oblasti ekonomie trhu práce, ekonomie školství a vzdělávání a empirické ekonometrie. Řadu let se zabývá problematikou institucionálního hodnocení a financování výzkumu. V oblasti své odbornosti působí jako poradce v otázkách veřejných politik pro řadu domácích a mezinárodních institucí. Je autorem mnoha odborných i popularizačních článků.