Reklama

Školáci lehkomyslně hospodaří. Jejich vzorem jsou rodiče

Finanční gramotnost.

Z průzkumu krizového centra Theia mezi žáky od devíti do jedenácti let ve školním roce 2018/2019 vyplynulo, že polovina z nich si někdy peníze půjčila. Zlobit se na ně příliš nelze, dospělí totiž nejsou příkladem. Děti by však měli naučit nakládat s financemi především rodiče.

Není médium jako Medium

Internet a síťová neutralita.

Americká internetová platforma Medium poskytuje prostor jen pro články a umožňuje jeho monetarizaci bez reklamy. Na Medium může psát kdokoliv a autoři mohou za články dostat honorář, čímž se stalo populární a alternativou k tradičním médiím.

Česko hodlá zdanit Google a spol. sedmi procenty z reklamy

Logo společnosti Google před kanceláří v Číně.

Internetové korporace typu Google, Facebook nebo Amazon generují v členských zemích Evropské unie vysoké příjmy, ale daně platí jinde. Česko se připojuje k zemím, které nečekají na jednotný postup v rámci EU, a zavádí vlastní daň. Měla by se dotknout internetových firem s globálním obratem nad 750 milionů eur (19,2 miliardy korun).

Miroslav Petr 13.5.2019

Mezi mladými lidmi roste zájem o alternativní kouření

Žena s elektronickou cigaretou - ilustrační foto

V Česku se e-cigarety prosazují od roku 2007. V roce 2016 pravidelně vapoval každý desátý žák základní školy ve věku 13 až 15 let. Kromě e-cigaret dnes lze také sáhnout po cigaretách bez dýmu. Odborníci však varují, že alternativní varianty kouření se mohou pro nekuřáky stát prvním krokem k tradičním a mnohem škodlivějším cigaretám.

HLAVÁČ: Jak nelítostně týrat psychicky handicapovaného

LISTOPAD: Server Seznam Zprávy přinesl výpověď Andreje Babiše mladšího, který...

Slonková s Kubíkem přijeli do Ženevy s tím, že chtějí mluvit s Andrejem Babišem mladším o jeho roli v kauze Čapí hnízdo. Ten ale není kvůli svému psychickému stavu schopný to srozumitelně sdělit. Namísto „Čapáku“ byla vytvořena kauza nová.

Páni Googlu vidí i do nejskrytějších koutů naší duše

Google: kontrola mysli, hlásá nápis na jedné z londýnských zdí.

Google pozvolna mění náš obraz o světě. To, co s námi provádí, není ničím jiným než „kontrolou mysli“. Zůstává jen „nepodstatná“ otázka, za jakým účelem. Uspokojivou odpověď neznáme, ale měli bychom se pokusit vzít kontrolu vlastní mysli do vlastních rukou.

Vkus nelze měřit centimetrem

Filip Winter, advokát a odborník na reklamní právo.

„V reklamě nehodnoťme, co říká, ukazuje, ale jaký dojem vyvolává. Lidské vnímání má ďábelskou schopnost správně vnímat to, co formálně zní jinak,“ říká v rozhovoru expert na reklamní právo Filip Winter.

Monika Hübner: Osmdesát procent nákupních rozhodnutí činí ženy

Monika Hübner

Naprostá většina reklam je zaměřená na ženy, v naprosté většině případů je ale přitom alespoň doposud vytvářeli a zadávali takřka výhradně muži. Proto nejsou reklamy tak dobré, jak by mohly být, říká Monika Hübner, která v reklamní branži působí již dvě desetiletí.

Petr Kain 3.2.2018

Boj o Hrad: Za kandidáty finanční skupiny i zbrojařské lobby

Pražský hrad

Oproti volbám v roce 2013 se letos nesetkáváme se jmény klasických lobbistů a poradců, jako byl v případě Miloše Zemana Miroslav Šlouf. V letošní kampani se o vztahu politiků a zákulisních hráčů příliš nemluví. Ve skutečnosti jsou to však týmy analytiků, manažerů, expertů a rádců, jež připravují kandidátům strategii jejich kampaně.

Prezident Zeman osobně kampaň nevede. Ale někdo jiný za něho

Reklama na knihu Miloše Zemana.

Zemi zaplavily billboardy s uchazeči o post hlavy státu – nejvíce jsou vidět Miloš Zeman a Mirek Topolánek. Zemanova „nekampaň“ je natolik výrazná, že předčí marketingové produkty dalších uchazečů o Hrad Michala Horáčka a Jiřího Drahoše.

Společnost postrádá limity, jež by lidé ctili

Dítě, otec, pravidla a limity.

Jak se má otec chovat k vlastním dětem, aby je dobře připravil na život v dospělosti, a co vše může při jejich výchově pokazit? K čemu jsou dětem limity a pravidla v dnešní době, která je stále víc zamlžuje, ne-li zcela smazává? I na tyto otázky se pokouší v rozhovoru o otcích a otcovství odpovědět italský psychoanalytik Luigi Zoja.

Devadesátimilionový limit na volební kampaň omezuje ANO i ČSSD

Tisková konference hnutí ANO 3. září 2017.

Poprvé se volby do sněmovny konají v režimu, kdy politické strany mohou za kampaň utratit každá maximálně 90 milionů korun. Na vše navíc přísně dohlíží nově ustavený Úřad pro dohled nad hospodařením politických stran a politických hnutí. Ukazuje se ale i neohlídatelný obsah internetu.

Google je otevřenější než Facebook

Facebook a další internetoví giganti mají problém.

Max Schrems, rakouský právník a aktivista v ochraně soukromí, v rozhovoru říká: „Otázkou je, jestli může být internet nadále Divokým západem, kde vyhrává silnější, nebo z něj uděláme něco demokratičtějšího, bezpečnějšího, fungujícího podle pravidel.“

Priority Zelených jsou součástí politiky vyspělé Evropy

Předseda Matěj Stropnický vystoupil 22. ledna v Hradci Králové na tiskové...

Na článek Tomáše Hlaváče Volební nabídka strany Zelených zaplnila prostor nalevo od komunistů zareagoval místopředseda Strany zelených Michal Berg. Podle něho je to naprostý nesmysl.

Michal Berg 17.7.2017

Youtuberstvím můžete vydělat v Česku statisíce

Módní youtuberky.

V Česku se rozrůstá počet lidí, kteří si z platformy YouTube udělali živnost. Průměrný věk takzvaných youtuberů je mezi 20 a 25 lety. Někteří dokáží vydělat reklamou i statisíce korun měsíčně.