Reklama

Z českých lidových betlémů je možné vyčíst dobové trendy

Betlémy (Zámek Křimice na Plzeňsku)

V muzeích i soukromých sbírkách jsou betlémy katolické i sekularizované sestavy pro export, zrcadlící rakousko-uherskou monarchii i ty vlastenecké, dělnické, ba čistě kapitalistické.

Reklama na pivo a destiláty má upozorňovat na jejich škodlivé účinky

Alkohol nejrůznějších typů

Vliv reklamních sloganů na alkoholické nápoje nejspíš zanedlouho opadne, protože lidé si začnou s reklamou na lihoviny spojovat všudypřítomné varování, že alkohol škodí zdraví. Změnu plánuje ministerstvo zdravotnictví, které ji bude chtít prosadit do chystaného zákona o regulaci reklamy na alkohol. Měl by přinést tři hlavní novinky.

Pavel Bartošek 30.12.2019

Život ve lži s komunismem nezmizel

Boj za svobodu na aktuálním graffiti v Drážďanech.

V roce 1978 napsal Václav Havel esej Moc bezmocných, ve které popisuje život ve lži – vše musí poukazovat k ideologii komunismu. Moc bezmocných dnes spočívá v neustálé snaze vyhmátnout za prezentací skutečnost či pravdu.

Máme se mnohem lépe než před 30 lety. Třináctkrát ale…

Oslavy třicátého výročí 17. listopadu.

Více „zla“ i „dobra“ ve srovnání s minulostí je důsledkem toho, že dnes je vše mnohem polarizovanější než v „šedé“ společnosti „reálného socialismu“. Zaplať pánbůh, že to není horší.

Účast ve výzkumu je jako účast ve volbách

Přemysl Čech, ředitel agentury Median.

„Politici a politologové jsou často překvapení výsledkem voleb. Byli by méně, kdyby sledovali výstupy z výzkumů průběžně,“ říká v rozhovoru Přemysl Čech, ředitel agentury Median.

Snaha rozdělit Facebook je gestem státní moci

„Spouštím vyšetřování Facebooku, abych zjistila, zda jejich kroky ohrožují...

Američtí politici uvažují, že by nařídili rozdělit Facebook a možná i Google na více firem. Spolupracovník LN Jan Macháček se ptá: Je něco takového možné? A pokud je, je to správné?

Jan Macháček 31.10.2019

Školáci lehkomyslně hospodaří. Jejich vzorem jsou rodiče

Finanční gramotnost.

Z průzkumu krizového centra Theia mezi žáky od devíti do jedenácti let ve školním roce 2018/2019 vyplynulo, že polovina z nich si někdy peníze půjčila. Zlobit se na ně příliš nelze, dospělí totiž nejsou příkladem. Děti by však měli naučit nakládat s financemi především rodiče.

Není médium jako Medium

Internet a síťová neutralita.

Americká internetová platforma Medium poskytuje prostor jen pro články a umožňuje jeho monetarizaci bez reklamy. Na Medium může psát kdokoliv a autoři mohou za články dostat honorář, čímž se stalo populární a alternativou k tradičním médiím.

Česko hodlá zdanit Google a spol. sedmi procenty z reklamy

Logo společnosti Google před kanceláří v Číně.

Internetové korporace typu Google, Facebook nebo Amazon generují v členských zemích Evropské unie vysoké příjmy, ale daně platí jinde. Česko se připojuje k zemím, které nečekají na jednotný postup v rámci EU, a zavádí vlastní daň. Měla by se dotknout internetových firem s globálním obratem nad 750 milionů eur (19,2 miliardy korun).

Miroslav Petr 13.5.2019

Mezi mladými lidmi roste zájem o alternativní kouření

Žena s elektronickou cigaretou - ilustrační foto

V Česku se e-cigarety prosazují od roku 2007. V roce 2016 pravidelně vapoval každý desátý žák základní školy ve věku 13 až 15 let. Kromě e-cigaret dnes lze také sáhnout po cigaretách bez dýmu. Odborníci však varují, že alternativní varianty kouření se mohou pro nekuřáky stát prvním krokem k tradičním a mnohem škodlivějším cigaretám.

HLAVÁČ: Jak nelítostně týrat psychicky handicapovaného

LISTOPAD: Server Seznam Zprávy přinesl výpověď Andreje Babiše mladšího, který...

Slonková s Kubíkem přijeli do Ženevy s tím, že chtějí mluvit s Andrejem Babišem mladším o jeho roli v kauze Čapí hnízdo. Ten ale není kvůli svému psychickému stavu schopný to srozumitelně sdělit. Namísto „Čapáku“ byla vytvořena kauza nová.

Páni Googlu vidí i do nejskrytějších koutů naší duše

Google: kontrola mysli, hlásá nápis na jedné z londýnských zdí.

Google pozvolna mění náš obraz o světě. To, co s námi provádí, není ničím jiným než „kontrolou mysli“. Zůstává jen „nepodstatná“ otázka, za jakým účelem. Uspokojivou odpověď neznáme, ale měli bychom se pokusit vzít kontrolu vlastní mysli do vlastních rukou.

Vkus nelze měřit centimetrem

Filip Winter, advokát a odborník na reklamní právo.

„V reklamě nehodnoťme, co říká, ukazuje, ale jaký dojem vyvolává. Lidské vnímání má ďábelskou schopnost správně vnímat to, co formálně zní jinak,“ říká v rozhovoru expert na reklamní právo Filip Winter.

Monika Hübner: Osmdesát procent nákupních rozhodnutí činí ženy

Monika Hübner

Naprostá většina reklam je zaměřená na ženy, v naprosté většině případů je ale přitom alespoň doposud vytvářeli a zadávali takřka výhradně muži. Proto nejsou reklamy tak dobré, jak by mohly být, říká Monika Hübner, která v reklamní branži působí již dvě desetiletí.

Petr Kain 3.2.2018

Boj o Hrad: Za kandidáty finanční skupiny i zbrojařské lobby

Pražský hrad

Oproti volbám v roce 2013 se letos nesetkáváme se jmény klasických lobbistů a poradců, jako byl v případě Miloše Zemana Miroslav Šlouf. V letošní kampani se o vztahu politiků a zákulisních hráčů příliš nemluví. Ve skutečnosti jsou to však týmy analytiků, manažerů, expertů a rádců, jež připravují kandidátům strategii jejich kampaně.