Pivo
Češi poprvé vypili více piva z plechovek než z PET lahví

Loni poprvé vyrobily pivovary v České republice, hlavně díky Plzeňskému Prazdroji, víc piva v plechovkách než v PET lahvích. Vlivem zájmu o oba druhy alternativních obalů vytrvale klesá prodej čepovaných piv ze sudů. Češi si stále víc a raději nosí piva domů, než aby je popíjeli v hospodách a restauracích.
Domácí pivo si legálně vaří už stovky Čechů

Zatímco na Moravě v některých vesnicích vyrábí ve sklepě podomácku víno už dávné roky téměř každá druhá rodina, domácí vaření piva je novinkou. Kouzlo domovarnictví však objevuje stále více Čechů. Úřady registrují na 500 amatérských sládků, ovšem několikrát víc jich vaří pivo v kuchyni či v garáži načerno.
Raději kvalitu. Čechům začíná záležet na tom, co pijí

Poprvé v historii v České republice převládl prodej jedenáctek a dvanáctek nad výčepními pivy. Dražší ležáky si lidé mohou dovolit díky lepší ekonomické situaci. ale i proto, že konzumenti stále víc preferují kvalitu, což souvisí i se změnou životního stylu. Lidé chodí do hospod méně než před lety, ale jsou stále vybíravější.
Budvar není stavěný na to, aby chrlil hektolitry levného piva

Budějovický Budvar má od května nového šéfa. Ve výběrovém řízení zvítězil marketingový odborník Petr Dvořák. „Doma prosadit více značku Budweiser, posílit export a systematicky přistupovat v péči o zaměstnance,“ shrnuje své priority.
Kutnohorští oslavují: Nová varna opět produkuje zlatavý mok

Uprostřed boomu minipivovarů má Česko dalšího velkého výrobce – pivo Kutná Hora nahradilo značku Dačický. Počet průmyslových pivovarů se tak u nás už blíží padesátce.
Spotřeba nealkoholického pěnivého moku stále roste
Nepivo, dětské pivo, nedobrota nebo slaďák. Mezi vyznavači pěnivého moku se mu říká všelijak – i ještě hůře. Jisté je, že nealkoholické pivo se podle používaných procesů a surovin s trochou zjednodušení nazývat pivem může. Co do chuti a dokonalosti technologie mu ale k němu stále leccos chybí. A to i po 42 letech, co se v Česku pije.
Je třeba reflektovat požadavky na moderní chemický výzkum

„Skvělých vědců máme řadu. Škola je líhní nápadů. Mezi studenty dívky tvoří asi dvě třetiny. Ženy dnes výrazně pronikají i do dřív dost ,maskulinních‘ oborů, jako byly chemická technologie, chemické inženýrství,“ říká v rozhovoru Karel Melzoch, rektor Vysoké školy chemicko-technologické v Praze, jež si vaří i vlastní pivo Lachout.
Jiří Boček aneb Jak uhájit Budvar před nájezdy Anheuser-Busch

„Nejde jen o čísla, obchodní výsledky, ale i o nastavení prostředí ve firmě,“ říká v rozhovoru Jiří Boček, který 25 let řídil Budějovický Budvar a o silvestru tento post kvůli zdravotním problémům opustil.
Ze Samsonu se možná stane Budweiser

AB Inbev chce do modernizace Samsona, jednoho z nejmenších průmyslových pivovarů v Česku, investovat 380 milionů. Možná dojde i na nová piva.
Japonci v Prazdroji? Oboustranně výhodný obchod

Vítězství japonského pivovarnického koncernu Asahi v boji o Plzeňský Prazdroj a další pivovary ve střední Evropě je skutečností. Prazdroji to přinese lepší exportní možnosti na asijském trhu a stabilitu významného akcionáře. Japoncům pak rozšíření trhu v Evropě, kde měl tento pivovarnický koncern jen marginální výrobní kapacitu.
Po Prazdroji touží i Kellnerova PPF

Prodej Plzeňského Prazdroje a dalších pivovarů ze střední Evropy finišuje a mezi zájemci o koupi se objevuje stále více českých finančníků. Předběžnou nabídku podala – například krom japonského pivovaru Asahi – také investiční skupina PPF nejbohatšího Čecha Petra Kellnera.
Češi sice dost pijí, ale ne tolik, jak tvrdí svět

Unie lihovarníků zpochybňuje statistiku, která nás řadí na první místa spotřeby alkoholu. Češi ji prý sice malou nemají, ale přesto výrazně nižší, než uvádějí světové zdroje. České úřady a instituce bojující proti alkoholismu však považují údaje světových zdrojů za hodnověrné.
Pivovary Lobkowicz neplní očekávání čínského investora

Pokud by firma Lapasan, ovládaná čínským koncernem CEFC, prodala část svých pivovarnických aktiv, konkrétně pivovaru Vysoký Chlumec, šlo by o negativní reklamu a přiznání určitého neúspěchu čínských investic v Česku.
V Praze vládne desítka, na Moravě ležák

Česko je zemí zlatavého moku. Preference silnějších nebo naopak slabších piv se však region od regionu liší. Desítky jdou nejvíc na odbyt v pražských hospodách, a čím dál od centra, tím víc se konzumenti přiklánějí k vícestupňovým pivům.
Číňané pivo milují. Dostat se na jejich trh je však složité.

České pivo sice není moc po chuti čínskému konzumentovi, navzdory tomu žízeň Číňanů po pivu roste a české pivovary cítí šanci.