Opera

Prima donna opery Anna Netrebko poctí Prahu první audiencí

Zapomeňme na všechny operní hvězdy, které kdy zpívaly v České republice, a soustřeďme se na jedinou.

Mentálně narušené operní premiéry

Korngoldova opera Zázrak Heliany na prknech Národního divadla Brno.

Proč se dva očekávané vrcholy operní sezóny v Národních divadlech v Praze a Brně nepovedly? Nad důvody se zamýšlí kritik Josef Herman.

Národní divadlo Brno je bez šéfa. Míří Dvořák zpátky do Prahy?

Chtěl Daniel Dvořák náhlou výpovědí předejít neúspěchu ve výběrovém řízení nebo si uvolnit ruce pro jiné plány?

Elina Garanča: Pracuji pouze s těmi nejlepšími

Elina Garanča se na jaře vrátila na světová pódia po několikaměsíční mateřské pauze.

Před svým vystoupením v Praze 25. září poskytla slavná lotyšská mezzosopranistka exkluzivní rozhovor ČESKÉ POZICI.

Slučovat, či opět rozdělovat Národní divadlo se Státní operou?

Fasáda Národního divadla by měla být do roku 2015 v novém hávu.

Představu, jak to bude, měl za ministerstvo kultury zpracovat náměstek Martin Sankot. Hlásil, že je hotovo, ale dosud o ní neřekl zhola nic.

Agent Pavel Zíka zastupoval sportovce. Vyměnil je za umělce.

Tomu se říká čich na talenty: Pavel Zíka začal jako agent Petra Čecha, kterému tehdy bylo patnáct a půl roku.

Do české kultury a showbyznysu vstoupil silný hráč, jenž může leccos změnit. Bývalý manažer Čecha či Sáblíkové chce pomáhat mladým umělcům.

Stane se zázrak? Ekonom Martin Sankot hledá řešení pro Národní divadlo.

Martinu Sankotovi zřejmě odvaha pustit se do nových a velkých projektů nechybí, zkušenosti se specifickým provozem kulturních institucí, jako je Národní divadlo, ale nemá.

Resort kultury pracuje na další koncepci transformace první scény. V létě má být zadání pro příštího šéfa Národního divadla konečně jasné.

Proč dirigent Jakub Hrůša zrušil prestižní angažmá v kodaňské opeře

Již v průběhu podzimu jsem cítil, že to skřípe a že tam zřejmě dojde k nějakému druhu konfliktu. Akorát nebylo jasné, jak dopadne. A protože jsem věděl, že umělci stojí z drtivé části za ním a za mnou, tak to nebyla tak jednoznačná věc, že se s tím vším

Exkluzivní interview o kulturní politice, penězích a neporozumění, jež výrazně zasáhly do uměleckých kariér.

Pro barytonistu Dietricha Fischera-Dieskaua žádné limity neplatily

Podle Daniela Barenboima byl Dietrich Fischer-Dieskau přímo revoluční interpret. (Na archivním snímku z roku 1963 v Salcburku s americkou zpěvačkou Grace Bumbryovou ve Verdiho opeře Macbeth.)

Pro mnohé nejlepší pěvec 20. století a revoluční interpret zemřel 18. května ve věku nedožitých 87 let.

Může kultura vyhrát nad nevzdělanými a hloupými politiky?

Jak je to s tím Národním divadlem? „Nebyla odvaha si klíčové otázky jednoznačně položit a stejně jasně na ně odpovědět, protože by se muselo nahlas říct, kolik taková věc stojí,“ tvrdí JIří Šesták.

Potřebujeme nejlepšího ředitele Národního divadla a je jedno, jestli má blíž k ČSSD nebo k ODS, míní šéf Jihočeského divadla Jiří Šesták.

Villazónovi se to podařilo! Zpívá jako Villazón.

Rolando Villazón nahrává exluzivně pro Deutsche Gramophone od roku 2007. Jedním z nečekaných počinů bylo Villazónovo album s áriemi Georga Friedricha Händela.

Hvězdný tenorista vystoupí 13. dubna v Praze s pověstí v jeho oboru ne právě obvyklou. Povedl se mu comeback po operaci hlasivek.

Operní Praha se dočká hvězdné Anny Netrebko. Konečně!

Anna Netrebko a Piotr Baczala 7. srpna 2010 v Salcburku v Gounodově opeře Romeo a Julie.

Ruská operní superstar vystoupí 23. listopadu v Obecním domě v koncertním provedení Čajkovského lyrické opery Jolanta.

Operní souboj Praha versus Barcelona. Proč prohráváme?

Státní opera Praha dělá s desetinásobně nižšími dotacemi a desetinásobně nižším rozpočtem dvakrát více „muziky“.

National Theater presents annual Mozart Birthday Concert

Wolfgang Amadeus Mozart, as depicted by Johann Nepomuk della Croce in 1780-81

Radek Baborák is an interesting choice to lead the National Theater's annual concert at the Estates Theater on Friday night

Guest Writer 27.1.2012

Cecilia Bartoli soupeří s jedinečností kastrátů

Cecilia Bartoli, jedna z vosku, druhá pravá, v kostýmu kastráta v pařížském muzeu Grévin.

Mezzosopranistka zpívá nejvirtuóznější skladby pro lidský hlas, přestože ví, že jako žena není k jejich dokonalé interpretaci předurčena.

Pavel Pokorný 19.10.2011