NKÚ

Odpustky za Kalouskovu éru: Prominuto bylo deset miliard na penále

Pokud úřady odpustí devadesát či sedmdesát procent vyměřených pokut za porušení rozpočtové kázně, vytrácí se jejich „výchovná“ funkce.

Přibrzdí premiér personální apetit ministra Žáka?

Ministrův seznam lidí vytipovaných „na vyhazov“ se prý ještě nevyčerpal.

Ušmudlaný deal: Koupí stát bývalé sídlo Economie za 300 milionů?

Vláda se chystá pořídit pro Úřad práce budovu od firmy s akciemi na majitele. Narychlo, bez otevřeného tendru a za cenu, jež budí rozpaky.

Žebříček připravenosti na PPP projekty: vítězí Chorvatsko. A kde je Česko?

S partnerstvím veřejného a soukromého sektoru při výstavbě infrastruktury počítají ve volebním programu ČSSD i TOP 09.

Podaří se bývalé sídlo Bakalovy Economie konečně udat státu?

Do budovy, v níž dříve sídlilo vydavatelství Economia, se možná přesune Úřad práce ČR. Transakci již schválila vládní dislokační komise.

Stane se z ŘSD miliardový developer?

Ředitelství silnic a dálnic je vlastníkem jednoho z nejlukrativnějších pozemků v Praze. Uvažuje, že na nich postaví administrativní budovu.

Smlouvy mezi ŘSD a stavebníky: Nevýhodné pro stát a v rozporu se zákonem

ŘSD mění obchodní podmínky ve smlouvách se stavebními firmami. Ty dosavadní straní firmám a neodpovídají zákonu o veřejných zakázkách.

Zvlnění na dálnici D3! Vada, či běžný jev?

Projektanti tvrdí, že zvlnění vozovky nad rybníkem Koberný je dáno typem konstrukce mostu a časem se srovná. ŘSD je rezervovanější.

S právním dělem na komára

Ústavní soud zopakoval, že pro agendu, na kterou mají instituce vlastní právníky, nemají najímat externí advokáty. 

Pořádek ve vozovém parku SŽDC jen tak nebude

Správa železniční dopravní cesty zrušila sporný tendr na sledování vozidel pomocí GPS.

Blíží se konec soutěží na právní služby?

Evropská unie chystá zmírnění již tak benevolentních směrnic pro výběr právníků. Česko za jejich poradenství utratí více než miliardu ročně.

Příliš mnoho peněz z EU kazí českou legislativu

Vysoké dotace z Evropské unie jsou a byly pro politiky hlavním důvodem, proč nenastavit transparentní systém jejich čerpání.

Dálnice jsou předražené, říkal to už Vít Bárta. Svatá pravda!

Ministr dopravy Vít Bárta si je vědom, že někdy jedná nestandardně.

Svalovat vinu za drahou dopravní infrastrukturu jen na stavební firmy je chybné zužování problému.

Zpráva NKÚ: Kilometr dálnic v Německu je o 27 procent levnější než v ČR

Dle plánů ministerstva dopravy z konce 90. let již měla být dobudována síť dálnic a rychlostních silnic. Počkáme si ještě minimálně 32 let.

Výstavba silnic: ještě než se začne stavět, rostou náklady skoro o 70 procent

Zpráva NKÚ na konkrétních úsecích rychlostních silnic ukazuje, jak se do nákladů na infrastrukturu promítá rozhodování obcí.