Ministerstvo dopravy

Mýtný harmonogram drhne

Na dálnicích a rychlostních komunikacích se nyní používá mikrovlnná technologie dodaná firmou Kapsch. Přijde změna na satelit?

Resort dopravy nestíhá termíny v plánu, jak najít nového „výběrčího“ mýta na silnicích. Kapsch tak může získat dalších pár měsíců lukrativního byznysu, i když v novém tendru neuspěje.

Česká doprava má zpoždění

Ministr dopravy Antonín Prachař (vpravo), Michal Petrtýl (CSC), Karel Feix (Kapsch).

Propojování mýta s Evropskou unií vázne. Chybí tisíc kilometrů dálnic i nové zdroje financování staveb, zaznělo na konferenci Lidových novin a České pozice.

Kanál Dunaj – Odra – Labe: Je legitimní se o něj pokusit?

Předpokládaná trasa kanálu Dunaj – Odra – Labe.

Výsledek plánované studie proveditelnosti bude značně odvislý od zvolené metodiky a výběru zohledněných faktorů, píše historik Jiří Janáč.

Nový ředitel právníků Žákova resortu: Bez „klasického“ právního vzdělání

Ředitelem právního odboru ministerstva dopravy byl jmenován Robert Pálenský. Sám právníkem není a nikdy se nevěnoval ani veřejným zakázkám.

Co dál s centrálním registrem vozidel? Ministr Žák stále finalizuje.

Antimonopolní úřad udělil resortu dopravy dvě pokuty za smlouvy, jež uzavřel neoprávněně bez soutěže. Bude se scénář opakovat i příští rok?

Konečně! Resort dopravy vypsal tendr na centrální registr vozidel.

Žákovo ministerstvo vyhlásilo otevřenou soutěž na provozovatele registru. Stihne ale vybrat vítěze do konce března?

Mýto po roce 2016? Žák přesunul odpovědnost na dalšího ministra dopravy.

Resort vypracoval koncepci mýta poté, co skončí smlouva s firmou Kapsch. Rozhodnutí, které komunikace budou zpoplatněny, v ní ale nenajdeme.

Zvlněná D47: V říjnu Žák bourá, v listopadu jedná o opravě

Den před volbami byl ministr dopravy v demisi Žák přesvědčen o nutnosti zbourat zvlněnou D47. Nyní se chce s Eurovií dohodnout na opravách. 

Žákův resort zpožďuje tendry. I na registr vozidel.

Ministerstvo dopravy svou liknavostí nahrává současným dodavatelům. Volí tak dražší řešení, než kdyby vypsalo otevřená výběrová řízení.

O co hraje ministr Žák v personální výměně na ŘSD?

Ministr dopravy v demisi Zdeněk Žák.

Zdeněk Žák vysvětloval odvolání šéfa Ředitelství silnic a dálnic Davida Čermáka tím, že je málo razantní. Ale nakonec za ŘSD supluje ministerstvo.

Pražské metro: Kdo je tady pánem stavby?

Otázce v titulku se nelze ubránit, projdeme-li si text smlouvy mezi dopravním podnikem a společností IDS, již má ČESKÁ POZICE k dispozici.

Ondřej Koutník 10.10.2013

Šéf ŘSD Čermák prý byl málo razantním vyjednavačem

Ředitelství silnic a dálnic disponuje ročně 35 miliardami korun. O vypisované zakázky by se mohly zajímat stavební firmy i vlivní lobbisté.

Máte novou „espézetku“? Abyste se při silniční kontrole nedivili.

Ministerstvo dopravy změnilo ochranné prvky u registračních značek automobilů, ale neinformovalo o tom policii.

Modernizace D1: Firmy počítaly s tím, že se zahojí na vícepracích

Stavební společnosti nabídly za práci na D1 ceny od 62 do 69 procent předpokládané sumy. Dle ŘSD je to na hranici realizovatelnosti.

Proč je tolik rozruchu kolem tendru na správce pražských tunelů?

Nejnižší cenu v soutěži vypsané Ředitelstvím silnic a dálnic nabídla společnost Eltodo EG, která službu vykonávala doposud.