Kapsch

Mýtná šlamastyka. Kapsch má stále šanci

Loga společnosti Kapsch na budově jejího sídla v Praze.

V lednu 2020 má provoz mýtného systému přejít z firmy Kapsch na CzechToll ze skupiny PPF, teď však celou záležitost zproblematizoval soud. Případ totiž vrátil antimonopolnímu úřadu. Mýtné se proto opět zadrhává a Kapsch bude všemi prostředky usilovat o to, aby smlouva s novým poskytovatelem neplatila.

Roman Šitner 22.7.2019

Dálnici ze sedmdesátých let 20. století musíme znovu postavit

Na to, aby se předvedl ve funkci ministra dopravy, dostal advokát Vladimír...

„Probíhá novelizace zákona o urychlení výstavby dopravní infrastruktury s cílem zrychlit povolování. Návrh chceme dát co nejrychleji do vlády, aby jej pak poslala do sněmovny,“ říká v rozhovoru ministr dopravy Vladimír Kremlík (za ANO).

Michal Pavec 25.6.2019

Kapsch měl pravdu, řekl soud. Firma chce odškodné

Loga společnosti Kapsch na budově jejího sídla v Praze.

Krajský soud v Brně uložil šéfovi Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže napravit chybu v tendru na mýtný systém. Vlekoucí se kauza se tak otevírá znovu. Další, podle společnosti Kapsch klíčová žaloba přitom u soudu ještě leží. Za mylný postup úřadů v konečném důsledku zaplatí daňový poplatník.

Rafaj v problémech. Mocní nad ním však stále drží ochrannou ruku

Předseda antimonopolního úřadu (ÚOHS) Petr Rafaj.

Mocného předsedu Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) Petra Rafaje znevěrohodňuje vyšetřování kauzy kolem mýtného tendru. Zapomíná se na něj, zní z Občanské demokratické strany. Rovněž komunisté vyjádřili ústy svého šéfa znepokojení. Šéf antimonopolního úřadu má však i nadále vlivné ochránce.

Jaroslav Faltýnek: Kauza mýto je politický boj

Jaroslav Faltýnek.

Druhý muž ANO Jaroslav Faltýnek zažil ve čtvrtek 14. března nepříjemné chvíle. Před poslanci byl nucen vyvracet podezření, že svými schůzkami s šéfem společnosti Kapsch Karlem Feixem a předsedou Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) Petrem Rafajem se nepřiměřeně vměšoval do mýtného tendru. O své roli v něm však nepřesvědčil.

ANO má problém. V Brně se až příliš zapletlo s místními podnikateli

Jaroslav Faltýnek před svým projevem.

Kauza kolem mýta a zakázek na brněnské radnici ANO polekala. Mezi jeho představiteli zavládla obava, aby se pro ně moravská metropole nestala „Prahou ODS“, neboť mezi některými politiky a místními podnikateli se vytvořilo nebezpečné prolnutí. Teď má strana rok na to, aby situaci před krajskými volbami v Brně stabilizovala.

Detektivové zacílili na veřejné zakázky ÚOHS včetně tendru na mýto

Policisté zasahovali 7. března 2019 v sídle Úřadu pro ochranu hospodářské...

V rámci operace, již vyšetřovatelé spustili ve čtvrtek 7. března, si posvítili na brněnské politiky, podnikatele i na celostátní velké ryby z byznysu a politiky. Kauzu tvoří několik větví. Jedna se zaměřuje na mýtnou zakázku a na vedení Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže a firmy Kapsch, druhá se týká zakázek v moravské metropoli.

Andrej Babiš: Mám podobné názory jako Donald Trump třeba na migraci

Andrej Babiš na úvodu schůzky s prezidentem USA Donaldem Trumpem.

Šéf ANO a premiér Andrej Babiš poskytl cestou z USA rozhovor, ve kterém zbilancoval svou třídenní návštěvu a schůzku s Donaldem Trumpem. „Je vidět, že pochází z prostředí byznysu stejně jako já. Mluví jasně, stručně, přímo k věci,“ říká o prezidentovi USA.

Máme plán B, kdyby antimonopolní úřad rozhodl ve prospěch Kapsche

Dan Ťok.

Podpis mýtné smlouvy s CzechTollem a personální průvan v Českých drahách. V obou případech je ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) přesvědčen, že jednal správně. A v rozhovoru také říká: „Mám pocit, že Kapsch neumí prohrávat.“

Michal Pavec 12.10.2018

Poražený správce českého mýta se nevzdává. Zvažuje žalobu

Jaká je budoucnost českého mýta?

U českého mýta jde o hodně – ve hře je desetiletá zakázka za více než deset miliard korun. Dle firmy Kapsch, jež ho spravuje, ale v nedávném tendru o správu mýta neuspěla, ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) kontrakt s konkurenční společnosti CzechToll podepsat neměl. Mimo jiné proto, že jejich stížnost na soutěž nebyla ještě uzavřena.

Michal Pavec 11.10.2018

Feix: Pokud stát znovu vyhlásí totožný tendr, Kapsch to nevzdá

Český šéf firmy Kapsch Karel Feix.

Mezi ministrem dopravy Danem Ťokem a společností Kapsch se rozhořel ostrý spor. Firma tvrdí, že ji ministr poškozuje, ten zase mluví o obstrukcích rakouského podniku. „Vadí nám, že se z nás dělá nepřítel státu,“ říká v rozhovoru šéf české pobočky Karel Feix.

Roman Šitner 29.6.2018

Ušetří stát tři čtvrtě miliardy na provozu mýta? Asi planá naděje

Kamiony na dálnici.

Podle českého šéfa firmy Karla Feixe kdyby se použila v nynějším mýtném systému úsporná opatření ze zadávací dokumentace aktuálně probíhající soutěže, roční náklady státu by klesly ze současných 15 na 8,6 procenta. Proto ministr dopravy Dan Ťok vyzval vedení firmy, aby byla kvůli prospěchu občanů zahájena jednání o snížení nákladů.

Michal Pavec 26.3.2018

Kontrola mýtného: Doprava dostala „za uši“ za vysoké náklady

Mýtná brána.

Lidé z Nejvyššího kontrolního úřadu prošli účty za mýtný systém a zjistili, že skoro třetinu vybraných peněz spolykaly náklady na stavbu bran či provoz.

Michal Pavec 15.1.2018

Výběrčím mýta nadále Kapsch. Ťok ale narazí na Rafaje.

Mýtné brány a Kapsch.

Vláda nechala zodpovědnost za to, že firma Kapsch bude další tři roky vybírat mýto bez otevřené soutěže, na ministrovi dopravy Danu Ťokovi. Do dění ještě ale s největší pravděpodobností promluví antimonopolní úřad a možná i policie.

Ťokovi se nelíbí smlouvy s Kapschem. Obrátí se na policii.

Mýtné brány a Kapsch.

Ministr dopravy Dan Ťok chce, aby policie prověřila deset let staré dodatky ke smlouvě s Kapschem o provozování mýtného systému. Kapsch se případnému prošetření nevzpírá.