Jan Kasal

Po roce 2019 se mýto rozšíří. Možná i na „okresky“

Mýtná brána.

Úseky silnic první a druhé třídy, které slouží jako objízdné trasy, by mohly být zpoplatněny i pro nákladní auta. Dohodly se na tom koaliční strany, které jednají, jak bude stát pokračovat s mýtem po roce 2019, kdy skončí smlouva s firmou Kapsch. Ve hře také je, zda budou dominovat mýtné brány, nebo se o výběr mýta postará satelit.

Eliška Nová 16.11.2016

Sekyrův muž na radnici

Předseda pražské KDU-ČSL Jan Wolf je dalším dílkem developerovy mocenské skládačky.

Šéf lidovců Bělobrádek: V zásadních věcech nesmíme být přehlasováni

Nechceme se dostat do systému, který tady byl za Jiřího Paroubka, kdy některé zákony prohlasovával s komunisty, říká předseda KDU-ČSL.

Jan Kasal: Subalterní úředník, který diriguje lidovce

Bývalý předseda lidovců sehrává životní politickou hru: vyjednává o vládě, koučuje poslance a spřádá plány pro vývoj na pravici.

Ministr Podivínský: Politikaření KDU-ČSL zanechává smrad a pachuť

Podle lidí, kteří s ním přišli do styku, je Tomáš Podivínský v jednání přátelský a otevřený. Je aktivně věřící.

Lidovci požadují odchod svého ministra životního prostředí z vlády. Ten to odmítá. Spor zasahuje do vyjednávání o vládě nové.

Dilema KDU-ČSL: Má Podivínský zůstat ve vládě?

Ministr životního prostředí v demisi se stal poslancem, což zvýšilo tlak na jeho odchod z Rusnokova kabinetu. U lidovců by to mohlo vyvolat spor.

Radek Šmerda přišel o trafiku, „pošťákem“ však zůstává

Ministr vnitra Pecina připravil exministra dopravy o post v dozorčí radě České pošty. Z Poštovní tiskárny cenin ale zatím Šmerda neodchází.

Byl Radek Šmerda jádrem sváru mezi lidovci?

Chyby při čerpání eurodotací připustil i náměstek ministra vnitra pro informační technologie a projektové řízení Radek Šmerda. Za spoluviníka označil i ministerstvo pro místní rozvoj.

Celostátní výbor strany údajně jednal o tom, že by bývalý ministr dopravy – ač nestraník – měl vést jednu z odborných komisí KDU-ČSL.

Podaří se Pavlu Bělobrádkovi obrodit KDU-ČSL?

Předseda lidovců Pavel Bělobrádek vystoupil na sjezdu své strany o víkendu 8. a 9. června v Olomouci dvakrát – s obsáhlou, zhruba 40minutovou zprávou o činnosti KDU-ČSL a pak s desetiminutovým kandidátským projevem.

Lidovci by se mohli příští rok vrátit do sněmovny, nesleví-li v zájmu podílu na moci jako mnohokrát v minulosti ze svých vytyčených zásad.

Sjezd lidovců: Bude stačit na vstup do sněmovny klidná síla?

Pavel Bělobrádek.

Chce-li KDU-ČSL za rok uspět ve volbách, měla by udělat úkrok doleva, stát se alternativou k ČSSD a nadnést výrazné téma.

Nečasovy rošády už vládu neoživí

Ač to navenek vyhlíží jako zemětřesení, ve skutečnosti se kabinet ukládá k šestnáctiměsíčnímu přežívání.

Jan Kasal má radit ČD Cargo při fúzi se ŽS Cargo Slovakia

„To, že budu pracovat v ČD Cargo, je jedna z možností,“ připustil na otázku ČESKÉ POZICE Jan Kasal.

ČD Cargo sází na Kasala proto, že má velice dobré vztahy se slovenským ministrem dopravy Jánem Figeľem.

Kasal keen to work for state-owned ČD Cargo

No longer on the national political scene, Kasal is engineering a move to ČD Cargo

Czech Railways (ČD) chief Petr Žaluda seems unaware of Jan Kasal’s desire to head operations at ČD Cargo.

Trapný divoch Kasal

Zkrachovalý lidovecký politik Jan Kasal nechce dělat poskoka nějakému náměstkovi ministra, raději by šéfoval státní firmě. Na to by se měl podívat Vít Bárta.

Jan Kasal by rád pracoval ve státní firmě ČD Cargo

Po nuceném odchodu z vysoké politiky shání Jan Kasal „job“ ve společnosti ČD Cargo

Generální ředitel Českých drah Petr Žaluda o Kasalově zájmu získat místo v dceřiné společnosti ČD nic neví.