Doprava

Pražská Trojská lávka spadnout musela

Trojská lávka z Troje na Císařský ostrov, otevřená v červenci 1984 na místě...

Pražský magistrát a Technická správa komunikací Praha (TSK) vyřešily spadlou Trojskou lávku dočasným odvoláním šéfa oddělení mostů TSK. Tato instituce se jeví nereformovatelnou a je otázkou, zda by nebylo lepší ji zrušit a vybudovat novou, která by mohla dát do pořádku nejen mosty a lávky, ale i chodníky a ulice. Píše Tomáš Hlaváč.

Problémem Prahy není nedostatek nápadů, ale jejich realizace

Ondřej Boháč, ředitel Institutu plánování a rozvoje (IPR).

Ve společnosti není touha něco postavit, je přesvědčen Ondřej Boháč, ředitel Institutu plánování a rozvoje. A v rozhovoru, dvanáctém pokračování 20dílného seriálu LN a ARTN o budoucnosti Prahy, říká: „Tunel Blanka není kusem města. Kdyby se postavily budovy za 40 miliard, každý by viděl, že se staví.“

Praha se bez tolerance nestane světovou metropolí

Luděk Sýkora, profesor sociální geografie a regionálního rozvoje na...

Vedení Prahy nemá jasnou vizi, čímž se liší od většiny metropolí. „Ty se snaží vizi nastínit, sdílet a naplňovat – jednoduchou a srozumitelnou, kam se město chce posunout v následujících letech,“ říká v rozhovoru geograf Luděk Sýkora, desátém pokračování 20dílného seriálu LN a Asociace pro rozvoj trhu nemovitostí o budoucnosti Prahy.

Praha má krásná tartanová hřiště. Ale jsou zavřená

Jiří Kejval, podnikatel a předseda Českého olympijského výboru.

Podle předsedy Českého olympijského výboru Jiřího Kejvala chybějí Praze kulturní stavby – Národní divadlo, Rudolfinum či Národní muzeum byly postaveny v letech 1860 až 1890, poslední galerie, Mánes, před sto lety,“ říká v rozhovoru, devátém pokračování 20dílného seriálu LN a Asociace pro rozvoj trhu nemovitostí o budoucnosti Prahy.

Je třeba vytlačit dopravu co nejvíce z Prahy

David Černý, výtvarník.

Podle umělce Davida Černého Praze chybí odvážná architektura. „Měřítka světové architektury splňuje jen Tančící dům,“ říká v rozhovoru, sedmém pokračování 20dílného seriálu LN a ARTN o budoucnosti Prahy.

Praha je velmi konzervativní a svázaná řadou regulí

Dušan Kunovský, majitel developerské společnosti Central Group.

Nebude-li Praha dostatečně atraktivní, mladí lidé budou odcházet do zahraničí, varuje Dušan Kunovský, majitel developerské společnosti Central Group. „Veřejná správa by měla mít koncepci a stanovit jasná a racionální pravidla, jež platí dlouhodobě,“ říká v rozhovoru, šestém pokračování 20dílného seriálu LN a ARTN o budoucnosti Prahy.

Za čas bude automobilová doprava do centra Prahy výjimečná

Ivo Oberstein, bývalý hlavní architekt Prahy.

„Vždy jsem zdůrazňoval, že se má dobudovat vnější okruh a pak vnitřní,“ říká Ivo Oberstein, bývalý hlavní architekt Prahy, v rozhovoru, pátém pokračování 20dílného seriálu LN a ARTN o budoucnosti Prahy.

Praha se prezentuje jako město kultury. Ale tak tomu zcela není

Pražská primátorka Adriana Krnáčová.

„Máme velkou nabídku průměrné produkce, ale jen pár špičkových akcí,“ upozorňuje v rozhovoru pražská primátorka Adriana Krnáčová.

Bezvýznamná epizoda války řidičů klasických taxislužeb a Uber

Společnost Uber považuje zastrašování jakéhokoliv charakteru v moderní...

Na šarvátkách řidičů taxislužeb s těmi pracujícími pro společnost Uber je smutné, že oba druhy jsou ve střednědobé perspektivě vyhynulé a v horizontu deseti let je vytlačí samořiditelné systémy. Řidiči, aspoň ti mladší 40 let, by se proto měli spíše starat, čím se budou živit na konci života, než spolu bojovat. Píše Tomáš Hlaváč.

Vyrovná se Praha ostatním světovým metropolím?

Praha.

Stěhování lidí z venkova do velkých měst je světovým trendem. Praha není výjimkou. Jaký bude její rozvoj, bude se v ní dobře žít? Stane se vstřícnou ke svým obyvatelům? Má vizi směřování, jak se hodlá profilovat? Budoucnosti Prahy se věnuje seriál LN a Asociace pro rozvoj trhu nemovitostí (ARTN), ve kterém se vyjádří 20 osobností.

Je na čase začít developery považovat za partnery

Zdenka Klapalová, prezidentka Asociace pro rozvoj trhu nemovitostí (ARTN).

Prezidentka Asociace pro rozvoj trhu nemovitostí (ARTN) Zdenka Klapalová má na Praze ráda atmosféru historického centra. V prvním rozhovoru z 20dílného seriálu LN a ARTN o budoucnosti Prahy říká: „Pokud se podíváme na města, jako je Lipsko nebo Vídeň, byl jejich rozvoj dán spoluprací soukromé a veřejné sféry a podporou obyvatel.“

Železniční trať mezi Prahou a Mnichovem je třeba modernizovat

Pars Nova předala 19. října Českým drahám poslední z 62 modernizovaných vagonů...

Zlepšení spojení mezi Prahou a Mnichovem by měly zajistit dvě plně elektrifikované koleje umožňující jezdit rychlostí až dvě stě kilometrů za hodinu.

Pavel Krtek 14.8.2017

Evropa v kvalitě benzinu za Českem zaostává

Čerpací stanice. Ilustrační foto.

Je stále menší riziko, že natankujete nekvalitní palivo. V porovnání se zeměmi Evropské unie jsme v kvalitě benzinu nadprůměrní.

Miroslav Petr 1.8.2017

Volební nabídka Zelených zaplnila prostor nalevo od komunistů

Předseda Matěj Stropnický vystoupil 22. ledna v Hradci Králové na tiskové...

Volební program Strany zelených se věnuje ochraně životního prostředí jen v malé části a rozpracovává především otázky sociální, majetkové, a jak by Zelení řídili život občanů. Až na výjimky neobsahuje vyčíslení nákladů. Tomáš Hlaváč odhaduje navýšení na několik set miliard korun ročně.

Monopol nemůže být prospěšný

Steven Hill, publicista, autor Kalifornské výzvy

Sdílená ekonomika je skvělá věc, když se ale nedají firmám s multimiliardovým kapitálem v zádech pravidla, nadělají víc škody, než užitku. Publicista Steven Hill před tím varuje ve své Kalifornské výzvě, v níž popisuje společnosti, jako je Uber nebo Airbnb, jakožto firmy zneužívající principy sdílení.