Automobilový průmysl

Právo parkovat je svoboda komunismu. Nenechme města motoristům.

Chytré město Songdo.

Jeho rady žádali v New Yorku, Londýně i Moskvě. Teď si ho přivolali do Tokia a nejnověji ho oslovila i Praha. Starostové po celém světě si zvou dánského architekta a urbanistu Jana Gehla, aby naplnili název jedné z jeho knih – chtějí Města pro lidi.

Energetická nezávislost a efektivita nemusejí být proti přírodě

Společnost Tesla Motors představila Model 3. Začne jej ale prodávat až na konci...

Obnovitelné zdroje energie nemusejí být jen finančním břemenem ve jménu zodpovědnosti k životnímu prostředí. Zdá se, že se z kapitalisty a pravicového liberála stávají přátelé přírody a uplatňuje se jejich pohled na ekologii.

Slovensko na vzestupu. Táhnou ho mladí a draví podnikatelé.

Slovensko potáhnou mladí a draví.

Slovenskou ekonomiku tíží ale velké rozdíly mezi východem a západem i městy a venkovem. Rychle to však mění mladá a ambiciózní podnikavá generace, která zakládá firmy i mimo tradiční centra.

Je šéf společnosti Uber zlým mužem internetu?

Travis Kalanick, zakladatel a šéf společnosti Uber.

Travis Kalanick, zakladatel a šéf Uberu, je na válečné stezce s polovinou evropských států a velkých amerických měst. Bourá firmy, připravuje lidi o práci, čelí zlobě politiků, kvůli jeho byznysu planou vášně i auta na demonstracích. Ve skutečnosti ale agresivně či arogantně nepůsobí.

Jan Klesla 27.3.2016

Dakar: drsná rallye, která náramně vynáší

Martin Prokop na Rallye Dakar 2016

Rallye Dakar, která se už ale několik let z bezpečnostních důvodů nejezdí na africkém kontinentu, fascinuje drsnými podmínkami, sportovními výkony i příběhy účastníků. A z obchodního hlediska jde o skvěle fungující stroj.

Nastává éra umělé inteligence

Umělá inteligence.

Roboti s umělou inteligencí a chytré počítačové systémy lidstvo neohrožují. Mělo by jen včas zareagovat na jejich příchod transformací sociálních a ekonomických vztahů.

Hasan Rúhání v Itálii a Francii: Průlomové kontrakty

Hasan Rúhání (vlevo) a Matteo Renzi.

Evropské turné íránského prezidenta minulý týden – první od roku 1999 – stvrdilo trend uplynulých dvou let: jak Teherán, tak Západ mají zájem na obnovení obchodní výměny a na obroušení třecích ploch ve vzájemných vztazích. Evropa i USA také de facto uznaly legitimitu šíitského režimu. Ten se jeví jako možný partner při řešení syrské krize.

Automobilový veterán není jen koníčkem, je i výhodnou investicí

Porsche 356

Automobilová vášeň nemusí být jen zábava, ale lze ji proměnit i v investici, historické vozy získávají v současnosti na popularitě.

Nord Stream 2 energetickou bezpečnost Evropy nezvyšuje

Vazil Hudák, slovenský ministr hospodářství.

Podle slovenského ministra hospodářství Vazila Hudáka Češi mátli postojem k Nord Streamu 2. V rozhovoru pak říká: „Nevím, zda tato záležitost nebyla dostatečně prodiskutována uvnitř české vlády, nebo tam byly ještě nějaké jiné důvody.“

Šéf vývoje Bosche: Chceme stvořit chytrou domácnost

Internet věcí.

Dokážete si představit auto bez řidiče a nákupy, které objedná lednička? Otázkou není, zda, ale kdy lidstvo takové věci čekají. Šéf vývoje Bosche v USA Jiří Marek říká: „Cílem je napojit všechny přístroje a domácí spotřebiče na internet.“

Zahraniční investice v Česku: Jižní Korea drtivě poráží Čínu

Miloš Zeman navštívil také korejskou automobilku Hyundai v Nošovicích.

Letos ohlašované čínské investice jsou spojené s mnoha pikantnostmi. I když budou Číňané úspěšní, což v řadě případů není jisté, pořád se bavíme o investicích v řádu miliard korun. Jihokorejci však už do české ekonomiky investovali okolo stovky miliard korun a vytvořili podle velmi střízlivých odhadů zhruba dvanáct tisíc pracovních míst.

Jan Žižka 11.12.2015

Sto padesát let s ropným trhem: Od „oleje ze skály“ k Sedmi sestrám

Těžba ropy (ilustrační foto).

Dvoudílné putování stopadesátiletou historií ropných trhů poodhalí, nakolik se ty dnešní liší od svých předchůdců, a pomůže pochopit, jak se současné trhy mohou změnit.

Dieselgate: Neštvěte svět proti naftovým motorům

„Mít co nejčistší vzduch je v zájmu nás všech. Jde ale o to, dosáhnout této...

Kauza Dieselgate vyvolává obavy o evropský automobilový průmysl. Viceprezident evropského Fordu Roelant de Waard upozorňuje, že by nebylo moudré vést proti vznětovým motorům štvavou kampaň, jelikož jsou jednou z nejefektivnějších cest, jak uspokojit požadavky legislativní i zákazníků. Kudy se z krize vydá koncern VW?

Luděk Vokáč 4.11.2015

Fenomén SUV: Tak trochu jiná terénní auta

Vývoj aneb Volvo XC90 z roku 2015 versus model V70 z roku 2005.

Nebývalé popularitě, jež neustále roste, se těší vozy kategorie SUV. V Evropě tvoří už zhruba pětinu trhu a podobně v Česku. Do konce desetiletí by do škatulky SUV mohla v Evropě patřit až třetina všech prodaných osobních vozů.

Luděk Vokáč 1.11.2015

Je kauza VW „jen“ symptomem dravého kapitalismu?

V žebříčku hodnot VW zaujímá poslední místo vedle investora a životního...

Spolupracovník LN Jan Macháček se ptá: „Je emisní skandál automobilky Volkswagen důsledkem normální korporátní kultury a bezskrupulózního boje o zisk a místo na trhu, nebo je na něm něco typického pro německou byznysovou kulturu?“